1 137 561 läst · 11 051 svar
1138k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Det vimlar av gratis Wifi, varenda köpcentrum, snabbmatskedjor, bibliotek m.m.U Uffe A skrev:
Sedan har du:
WiFi Map® med mer än 150 miljoner WiFi-hotspots tillgängliga över hela världen.
Nu var det ju inte specifikt gratis internet vi pratade om utan att ringa utlandssamtal utan kostnad, och det gör man via internet (som *alla* ändå redan har så det kostar inte extra).
Just skarvarna vet jag inte men det finns broar som har kontinuerligt underhåll med till exempel målning. Det mest kända exemplet är väl Golden Gate som målas om kontinuerligt. Om jag inte missminner mig tar det 7 år att göra ett varv.L lat skrev:
Jo, undantagsfall går alltid att hitta och är jävligt ointressanta när man diskuterar "normalfall".K Kapsyl skrev:
Kan väl säga att 99,5% av de svenska broarna är inte konstruerade för "kontinuerligt underhåll" eller "underhåll" 1ggr/halvåret.
Men det kanske är de 0,5% som Essingeleden representerar?
För det första: Hur känner du till vad som planeras? Källa?L lat skrev:
För det andra underhåller man inte ALLA skarvar på hela Essingeleden vid varje tillfälle.
För det tredje finns det inte så många andra broar med samma trafikvolym och lika många skarvar som Essingeleden.
Av "dina" 99,5 procent broar är det inte många - snarare inga - som har lika många broskarvar som Essingeleden.L lat skrev:
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 619 inlägg