J JohanLun skrev:
Jag har faktiskt för inte så många år sen fått hotellnycklar utformade som hålkort. Det skulle inte förvåna mig om de fortfarande används på vissa hotell?
Japp. Jag hade en i handen så sent som igår, om än i Frankrike.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Donken är inte öht en del av quizen.
Humor är svårt, men det är ju Sweclockers som klantat sig och valt en bild som inte hör ihop med ämnet...
 
Kommunalmackan!
När man bjöds på konferens på 80-90-talet i Sverige serverades oftast ett sladdrigt bröd format som en småfranska, belagt antingen med ostskiva och ring av röd paprika, eller leverpastej belagd med gurka. Äckligt men billigt. I vår familj fick skapelsen namnet kommunalmacka.
Jag vet inte hur det är idag för jag bjuds inte längre!
 
  • Gilla
Sundlof81 och 1 till
  • Laddar…
kisumisu
F fikonstina skrev:
Sveriges Radios stereotest:

[media]
OK, kanske inte en sak då, utan ett ljud. Fick det nu i huvudet helt från det blå 😅
Tack den här kan man ha nytta av.
Roligt testa mobilen 😁

Visste inte att jag hade stereoljud i min mobil utan hörlurar.
Dock måste den vara tiltad med långsidan mot mig.😂
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
kisumisu
Minns ni dom här flaskorna, råkade komma en sån här fram.

Gammal Pepsi Max-flaska med reklam med fotbollsspelaren på etiketten, på en köksbänk bredvid en röd vattenflaska och en apelsin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tom gammal 1,5-liters Pepsi Max-flaska på köksbänk bredvid en rosa vattenflaska och köksutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal Pepsi Max-flaska med David Beckham-reklam och tävlingstext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
MaxHugo
kisumisu kisumisu skrev:
Minns ni dom här flaskorna, råkade komma en sån här fram.

[bild][bild][bild]
Flaskorna var ett tag sen. Men det som jag tyckte var lite kul. "Tävla om mobiltelefoner (värde 2,800)" Tiden går snabbt.

Kanske dax för efterrätten som bara serveras på dom lyxigaste middagar.
En gammal reklambild som visar en skiva GB Glace Viennetta glass med logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Reklamen
 
noterar att en sak som många numera verkar ha glömt bort och det är....

...
ta ner julbelysningen.

mest ute men även inomhus. Ser att detta beteende verkar bli allt vanligare.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
noterar att en sak som många numera verkar ha glömt bort och det är....

...
ta ner julbelysningen.

mest ute men även inomhus. Ser att detta beteende verkar bli allt vanligare.
Vi bor på landet, långt från gatubelysning eller ens grannar. Det är mörkt runt oss, väldigt mörkt.

Vi anser att "julen varar än till påska", och tar ner julbelysningen till påsk.

Då får vi dessutom njuta av att det inte är beckmörkt runt oss den delen av vintern.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Som född (och sedan länge utflyttad) Luleåbo så måste jag påpeka att Mordor är Skellefteå och Skellefteå-borna följaktligen Orcher 🙂

För övrigt återlanserades McDonalds i Luleå så småningom och finns fortfarande kvar där. De använde sig av en modifierad variant av ”I’m loving it”, “Ja tyck om ’ä” 🙂
I Schtaaaan har de harmlösa inavlade Marklundar och Öhlundar, och ni orcher i Mordor är faktiskt hyfsat snälla, det som gör er håla till Mordor är den inneboende ondska som era politiker med komplex utsöndrar och förpestar hela länet med att förstöra allt i (Landstinget/Regionen). Det gick dem för när att residensstaden knappt hade det tredje främsta sjukhuset i länet, efter Boden och Gällivare knappt före Piteå så istället tvingade de fram ett katastrof bygge på en myr mitt i ingenting där det inte finns något att göra för besökande anhöriga. I Boden fanns en stad och ett regemente som var spännande. Fiaskot har väl aldrig varit fullbemannat? Personalen i Boden flyttade inte med, särskilt de på norra sidan av Boden gick istället över till Bodens kommun. Sedan hade genierna ssom stressat fram katastrofen glömt rast,/ fika utrymmen för personalen...
Och markarbetet är ett av de värre " dolt fel" som finns för hela bygget sätter sig så det är massiva sprickor.
Därefter har de gett sig på att lägga ner förlossningen i Kiruna och Akuten (!?!) , mähäna söderut trodde det bara handlade om " lapparna" så de lät ondskan i Mordor härja men sedan gav de sig på Kalix och då började de fatta men det var försent för förgiftningen har spritt sig och ödelägger allt i Regionen.
 
  • Wow
  • Arg
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
noterar att en sak som många numera verkar ha glömt bort och det är....

...
ta ner julbelysningen.

mest ute men även inomhus. Ser att detta beteende verkar bli allt vanligare.
Jag har ljusslingor i äppelträden och över de båda uteplatserna. De ser dock ut och är nog avsedda mer som trevlig utomhusbelysning än som julprydnader.

Inomhus plockar hustrun upp juldekorationer redan i november och låter de vara kvar till nyårsdagen.

Annars har de flesta i närheten tagit ner julbelysning och andra juldekorationer.
Det finns emellertid en adventsstake i ett fönster i andra änden av byn som stått där och lyst så länge man kan minnas.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag har ljusslingor i äppelträden och över de båda uteplatserna. De ser dock ut och är nog avsedda mer som trevlig utomhusbelysning än som julprydnader.

Inomhus plockar hustrun upp juldekorationer redan i november och låter de vara kvar till nyårsdagen.

Annars har de flesta i närheten tagit ner julbelysning och andra juldekorationer.
Det finns emellertid en adventsstake i ett fönster i andra änden av byn som stått där och lyst så länge man kan minnas.
Jag brukade ha en julstjärna i mitt studentrum året - om, tog ner den efter 3 år när jag flyttade till " björkarnas stad"
 
S skogaliten skrev:
Vi bor på landet, långt från gatubelysning eller ens grannar. Det är mörkt runt oss, väldigt mörkt.

Vi anser att "julen varar än till påska", och tar ner julbelysningen till påsk.

Då får vi dessutom njuta av att det inte är beckmörkt runt oss den delen av vintern.
Varför då inte sätta upp permanent beslyning?
 
hsd
Keiller Keiller skrev:
Jag har ljusslingor i äppelträden och över de båda uteplatserna. De ser dock ut och är nog avsedda mer som trevlig utomhusbelysning än som julprydnader.

Inomhus plockar hustrun upp juldekorationer redan i november och låter de vara kvar till nyårsdagen.

Annars har de flesta i närheten tagit ner julbelysning och andra juldekorationer.
Det finns emellertid en adventsstake i ett fönster i andra änden av byn som stått där och lyst så länge man kan minnas.
Jag har satt några julgransljus slingor i en gran på tomten , det var toppenkelt - bara att plugga in sladden 😄 när julen närmade sig ... me i år funkade det inte eftersom granen växt för mycket 🤔
 
S Sona2012 skrev:
Jag brukade ha en julstjärna i mitt studentrum året - om, tog ner den efter 3 år när jag flyttade till " björkarnas stad"
Studentjävlar är inte riktiga människor. 😉
 
Maria T
Julbelysning = från första advent till tjugondedag Knut. Utom den där stjärnan som är en adventsstjärna men inte riktigt ser ut som en...så den har hängt där sisådär 18 år vid det här laget.

Utomhusbelysning som inte är tomtar och renar får gärna vara kvar för att lätta upp mörka kvällar, men kanske kan stängas av under juni och juli.

Tycker jag.

Men, apropå saker vi glömt bort - hur många kommer ihåg julgranar med levande ljus?
Jag gör det, från några jular fram till ca 1975, och var jag inte ett nervöst barn tidigare så kan jag lova att det var riktigt läskigt att sitta vid ett stort middagssällskap och det enda jag tänkte på var om farbror Ragnar skulle ta eld när han ställde sig upp för att servera skinka.
 
  • Gilla
Sona2012 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.