1 153 216 läst · 11 126 svar
1153k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
De gör det finurligare än så. Jag hade ett konto hos Handelsbanken som jag inte använt på 7 år så de avslutade det och utbetalade innestående 13 kr med en uttagsavi som det kostar 60 kr att lösa in... Så jag hade gått 47 minus för att få mina 13 kr...Maria T skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 949 inlägg
När jag var liten gick jag i Mulleskolan där ledaren/läraren klätt ut sig till Skogsmulle och så fick man lära sig lite grundläggande naturlära som kottar och barr och att inte skräpa ner i naturen. Man hade med sig en liten ryggsäck med fika och fick uppleva den hårda vägen att flasktermosar (ytterligare en sak jag glömt bort) går sönder om man inte hanterar dem varsamt. Har även för mig att man fick ett märke att fästa på sin ryggsäck. Någon som kommer ihåg?
Jepp! Gick oxå Mulleskolan. Hade lika omodern termos med ( glas?) Innerflaska som gick sönder. Andra hade modernare helstål, sk " okrossbara" . Hade någon knallröd säck som köptes från WWF. Vissa hade Kånken från Fjällräven...M Myckling skrev:När jag var liten gick jag i Mulleskolan där ledaren/läraren klätt ut sig till Skogsmulle och så fick man lära sig lite grundläggande naturlära som kottar och barr och att inte skräpa ner i naturen. Man hade med sig en liten ryggsäck med fika och fick uppleva den hårda vägen att flasktermosar (ytterligare en sak jag glömt bort) går sönder om man inte hanterar dem varsamt. Har även för mig att man fick ett märke att fästa på sin ryggsäck. Någon som kommer ihåg?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
Har förgäves försökt hitta bilder och fakta. I slutet av 1970-talet så kunde man köpa smurfar i serier om fyra om man hade köpt ett par flingkartonger där man skulle klippa ut och skicka med + en slant om jag minns rätt. Har för mig att det var Frost flakes men kan även ha varit Kalaspuffar.
Någon som minns och kanske har en bild?
Självfallet såg man till att köpa alla serier och så byggde man på smurfsamlingen med över 200 unika figurer. Undrar vad det kan vara värt idag?
Självfallet såg man till att köpa alla serier och så byggde man på smurfsamlingen med över 200 unika figurer. Undrar vad det kan vara värt idag?
Mina smurfer fick bitmärken och saknade öron, näsor. Inte säker om det var jag eller katten?S Saelen skrev:Har förgäves försökt hitta bilder och fakta. I slutet av 1970-talet så kunde man köpa smurfar i serier om fyra om man hade köpt ett par flingkartonger där man skulle klippa ut och skicka med + en slant om jag minns rätt. Har för mig att det var Frost flakes men kan även ha varit Kalaspuffar.