Hum, var och duschade nyss.🙄
Men det Àr ju inga smÄ flaskor, mÄste funnits en föregÄngare?
Tre flaskor med duschgel i en duschhörnhylla; blÄ och turkos fÀrgschema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag menar den gamla flaskan.

hsd
NÀ den har vi glömt

Kommer Ni ihÄg den gamla felix ketchup flaskan

• Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
För att inte tala om riktiga postkontor!
DÀr man kunde lösa in checkar! NÄgot som oxÄ försvunnit!?!

Minns nÀr jag var 4 Är och hÀmtade kontanter till mamma, hon gav mig en check pÄ 500. Legitimation var inget problem för hon kÀnde alla som jobbade pÄ lokala postkontoret och de visste vem jag var!!!

Likadant med paket frÄn Ellos!

• Gilla
samordnarnoutlook.com
  • Laddar…
hsd
Checkar finns kvar men Àr sÀllsynt ovanliga och tror inte mÄnga affÀrer tar emot dessa
Har för mig att banker inte betalar ut checkinlösrn kontant utan enbart insÀttning till kontot

Och bankböcker som först hade handskrivna belopp och sedan fick maskinskrivna. Bankboken drogs ned i en speciell skrivare dÀr man angav vilken rad den skulle skriva pÄ.
Jo, visst har man skruvat i de DataSaab systemen med en dator D5 och stora kÀrnminnen.
Svartvit bild: vintage teknik, hand, kort, datasystem, moduler, gammaltidens datorutrustning, Datasaab 5808.
Skapa konto

• Gilla
samordnarnoutlook.com och 5 till
  • Laddar…
Maria T
A AndersS skrev:
Och bankböcker som först hade handskrivna belopp och sedan fick maskinskrivna.
Nu gjorde jag en tidsresa till min 18-Ă„rsdag nĂ€r jag fick en bankbok, Götabanken, dĂ€r min farmor hade satt in pengar till mig nĂ€r jag föddes. Sen gick farmor ur tiden pĂ„ midsommardagen 1969 och efter det fortsatte pappa sĂ€tta in en slant dĂ„ och dĂ„. NĂ€r jag sĂ„g saldot - över 5000 kr! - sĂ„ var det som att fĂ„ en miljonvinst đŸ€©

(Efter vad jag förstÄr hette det inte Götabanken nÀr farmor startade sparandet 1965 och den bankbok jag fick mÄste alltsÄ ha bytts ut nÄn gÄng. Den finns kvar, hÄltagen, som minne).

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Nu gjorde jag en tidsresa till min 18-Ă„rsdag nĂ€r jag fick en bankbok, Götabanken, dĂ€r min farmor hade satt in pengar till mig nĂ€r jag föddes. Sen gick farmor ur tiden pĂ„ midsommardagen 1969 och efter det fortsatte pappa sĂ€tta in en slant dĂ„ och dĂ„. NĂ€r jag sĂ„g saldot - över 5000 kr! - sĂ„ var det som att fĂ„ en miljonvinst đŸ€©

(Efter vad jag förstÄr hette det inte Götabanken nÀr farmor startade sparandet 1965 och den bankbok jag fick mÄste alltsÄ ha bytts ut nÄn gÄng. Den finns kvar, hÄltagen, som minne).
Jag har fortfarande kvar en bankbok frÄn Handelsbanken som aldrig dödats. Saldot Är 1966 var ca 50 kronor, efter det blev den liggande bortglömd i en lÄda och anvÀndes aldrig mer. Jag undrar om banken skulle ge mig pengarna, med rÀnta, om jag travade in pÄ deras kontor och visade upp den?

• Gilla
samordnarnoutlook.com och 1 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Jag har fortfarande kvar en bankbok frÄn Handelsbanken som aldrig dödats. Saldot Är 1966 var ca 50 kronor, efter det blev den liggande bortglömd i en lÄda och anvÀndes aldrig mer. Jag undrar om banken skulle ge mig pengarna, med rÀnta, om jag travade in pÄ deras kontor och visade upp den?
passa pĂ„ medans det finns ett kontor att trava in pĂ„ 😅

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
HjÀlp för den tondöve, nÀr instrumentet skulle stÀmmas.

En Arion HU-8400 gitarrstÀmmare med analoga och digitala indikatorer för noter och stÀmning.
Skapa konto

• Gilla
SÄgspÄnPappspikEternit
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
passa pĂ„ medans det finns ett kontor att trava in pĂ„ 😅
Handelsbanken borde fungera. Jag har en bankbok frÄn Sparbanken, 70- tal, dvs innan det blev Swedbank utan var lokala/;regionala sparbanker sÄ jag misstÀnker de pengarna Àr förlorade... Var 1990 13 kr.

• Gilla
samordnarnoutlook.com
  • Laddar…
Maria T
H hhallen skrev:
Tror faktiskt inte de kan neka dig det Àven om det kanske skulle bli föremÄl för viss utredning.

S Sona2012 skrev:
Handelsbanken borde fungera. Jag har en bankbok frÄn Sparbanken, 70- tal, dvs innan det blev Swedbank utan var lokala/;regionala sparbanker sÄ jag misstÀnker de pengarna Àr förlorade... Var 1990 13 kr.
Problemet blir vĂ€l att rĂ€kna ut rĂ€nta pĂ„ pengarna.đŸ€Ł

A AndersS skrev:
Problemet blir vĂ€l att rĂ€kna ut rĂ€nta pĂ„ pengarna.đŸ€Ł
Det Àr nog snarare tvÀrtom tyvÀrr enkelt. Gamla kontoformer fÄr nollrÀnta ganska snabbt. SÄ saldot Àr nog ungefÀr 50:- Àven idag.

Maria T
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Det Àr nog snarare tvÀrtom tyvÀrr enkelt. Gamla kontoformer fÄr nollrÀnta ganska snabbt. SÄ saldot Àr nog ungefÀr 50:- Àven idag.
Ledsen att jag for med osanning dÄ, men de kan vÀl aldrig lura en pÄ kapitalinsatsen? Eller kan och kan, det mesta verkar kunna skrivas i finstil nuförtiden.

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.