Lill72 Lill72 skrev:
Fick denna som present av en gäst som vet vad jag gillar.
[bild]
Vill du ha en till? Skicka PM i så fall.
Denna fick jag efter min far. Den fungerar inte. Behöver nog smörjas upp.
Vintage väckarklocka, guldtonad ansikte, svart bakgrund, klassisk design, kvadratisk form, analoga visare, siffror 1 till 12.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vill du ha en till? Skicka PM i så fall.
Denna fick jag efter min far. Den fungerar inte. Behöver nog smörjas upp.
[bild]
Nu blev jag lite nostalgisk, också uppvuxen med hopfällbara väckarur, reseur, men även vanliga (runda) som inte går att fälla ihop. Tackar pappa klockfantasten för det, samt några kartonger med blandade delar från urverk. ❤️
 
  • Gilla
Lill72
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Nu blev jag lite nostalgisk, också uppvuxen med hopfällbara väckarur, reseur, men även vanliga (runda) som inte går att fälla ihop. Tackar pappa klockfantasten för det, samt några kartonger med blandade delar från urverk. ❤️
Det här är något jag är glad att ha glömt, och helst hade sluppit bli påmind om. Tickande domedagsmonster som gör det fullständigt omöjligt att somna.

Ibland var det INTE bättre förr.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
hsd
Det är ju rogivande ,har en guldpendyl på väggen och den tick tack tick tack zzz zzzz
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Eller dunket från rälsen på ett tåg. Sov som en stock.
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
hsd
Väldigt effektivt, snelltåg i Norrland, dunkedunk , den lugnande rörelsen hjälper till både vagga och vaggvisa 😴
 
Ellet rälsbussarna på smalspåriga bandelar. Där somnade man inte, var mera en dunkidunk, skaka och kräng upplevelse. Ingen helsvetsad räls utan korta skruvade räl.
Gammal orange tågvagn vid en övergiven järnvägsstation, soligt, grönt gräs, delvis oskarp bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Väldigt effektivt, snelltåg i Norrland, dunkedunk , den lugnande rörelsen hjälper till både vagga och vaggvisa 😴
Å efter att man åkt tåg i 10 timmar på dan så "kände" man dunkdunk & vaggningarna när man la sig för att sova på kvällen.
 
  • Gilla
  • Haha
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Å efter att man åkt tåg i 10 timmar på dan så "kände" man dunkdunk & vaggningarna när man la sig för att sova på kvällen.
Det är samma efter en resa till sjöss. Efter mina resor (inga kryssningar, utan med sjöhävningar) så gick man även i land med särade ben och vaggande. En rolig känsla!
 
  • Gilla
  • Haha
kelegris och 4 till
  • Laddar…
Händer mig efter varje hård natt på krogen...
 
  • Gilla
SC Aero och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Händer mig efter varje hård natt på krogen...
att det dunkar eller att du går bredbent?
 
  • Haha
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Eller dunket från rälsen på ett tåg. Sov som en stock.
Nej, fy tusan. Jag har åkt nattåg två gånger - första och sista gång 😉.

Detta var för många, många år sedan, från Göteborg till Stockholm. Lagom att man hade vant sig vid det infernaliska dunket och lyckats somna, så ställde tåget sig still i Hallsberg en timme. Då blev det knäpptyst - så tyst att man hörde ljuden från SJs personal som jobbade kring tåget. De till och med pratade högljutt rätt utanför kupen. Så då gick det inte att sova för det. Så småningom blev det lite tyst och man somnade... då satte tåget igång igen, mer dunkadunk. Jag kom nog inte upp i ens en timme sömn den natten.
 
S Stefansod68 skrev:
att det dunkar eller att du går bredbent?
Vill vi veta? 🤔
 
Maria T
Varken vågrullningar eller tåg-dunka-dunka kan få mig att somna och sova vidare, det får mig bara att 🤢 tyvärr.
 
Glömt bort: millimeterpapper, logaritmiskt papper, lin-log-papper, Weibull-papper mm. Jag har en del kvar.
 
  • Gilla
Blazermannen och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.