1 178 627 läst · 11 303 svar
1179k läst
11,3k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 468 inlägg
Det fanns max 5 bra restauranger i Stockholm på den tiden. Nu finns det 30 tal som är i global stjärnstatus och hundratal som är riktigt bra. Så det är klart det är bättre idag. Cattelin var ju bra framåt slutet av åttiotalet iallafall. Men både du och jag missade dess riktiga stortid.Maria T skrev:
Jag hade både CAD och blyertspennor i gymnasiet. Det första jag fick göra på första jobbet var att rita. Med tuschpennor...lars_stefan_axelsson skrev:Jag tryckte "gilla" men det är egentligen fel. För jag hatade dem!
Snacka om att datorernas intåg blev ett fall framåt när det kom till graf-ritandet.
För att inte tala om CAD. Det hade kommit ner till gymnasiet när jag studerade, men se, vi fick inte använda det, utan jag läste hela rit-teknik-kursen med papper och blyertspenna. Vi hade inte ens tusch...
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Minnet sviker... Man åkte till stationen mellan Hötorget och Odenplan! Skribofont var väl de med Geten?ullberg skrev:
Fanns många källarbuttiker som sålde både deras egen byggda paket och lösa delar. " Pyttemjuk" ( Nyköping?) Fick de otäcka MS advokaterna efter sig, ingen humor .... Inte lätt för ett källarföretag som omsatte någon miljon att orka ta en juridisk strid med världens största programvaratillverkare/ datorföretag!!!
Fanns inte MultiDirect i Helsingborg ?S Sona2012 skrev:
De växte väl från "källarföretag" till något hyfsat stort innan de klappade ihop.
...gick att bränna hål med en lödpenna också...👾
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 468 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 468 inlägg
Vad var det på 5 1/4", ett hörn?
Knapet på sidan var väl skrivskydd...?
Knapet på sidan var väl skrivskydd...?