1 181 748 läst · 11 331 svar
1182k läst
11,3k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Korpilombolo
· 3 378 inlägg
Jag byggde en livsfarlig ljusorgel från Josty kit. Tre kanaler med 220-voltlampor. Inte blev det säkrare av att jag bockade till en aluminiumlåda att ha den i. Har någon ljusorgel idag? (Lampor som blinkar i takt med musiken. Tre kanaler betyder en lampa för basen, en för mellanregister och en för diskant).HasseTeknik skrev:
De existerar iaf...: https://www.electrokit.com/produkt/ljusorgel-3-kanaler-220v/
Medlem
· Korpilombolo
· 3 378 inlägg
Jag byggde styrning av 8 st 230 Volts julgransbelysningar med triac'ar direkt på parallellporten på C-64. Det var viktigt att kolla vad som var fas och nolla i vägguttaget och vända alla stickproppar rätt....imported_Benno skrev:Jag byggde en livsfarlig ljusorgel från Josty kit. Tre kanaler med 220-voltlampor. Inte blev det säkrare av att jag bockade till en aluminiumlåda att ha den i. Har någon ljusorgel idag? (Lampor som blinkar i takt med musiken. Tre kanaler betyder en lampa för basen, en för mellanregister och en för diskant).
Redigerat:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 415 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 415 inlägg
Jomenvisstimported_Benno skrev:Jag byggde en livsfarlig ljusorgel från Josty kit. Tre kanaler med 220-voltlampor. Inte blev det säkrare av att jag bockade till en aluminiumlåda att ha den i. Har någon ljusorgel idag? (Lampor som blinkar i takt med musiken. Tre kanaler betyder en lampa för basen, en för mellanregister och en för diskant).
Ligger något sådant i nåt förråd
Det fanns nån på Sveavägen, nedanför Odenplan, men jag har för mig den hette nåt annat? Den som nån kvinna med lite porrig klädsel var delägare till och syntes i annonser (tror jag).ullberg skrev:
Jag älskade Josty Kit! Köpte massa grejer och byggsatser där
Och det här var bibeln för mig, för i den fanns alla Josty Kits byggsatser med scheman och bygganvisningar:
Josty Kit förlag Malmö 1982 står det i den.
Gissa vilken IC krets IC1 är i schemat?
Och det här var bibeln för mig, för i den fanns alla Josty Kits byggsatser med scheman och bygganvisningar:
Josty Kit förlag Malmö 1982 står det i den.
Gissa vilken IC krets IC1 är i schemat?
Redigerat:
Ja, och brorsan var nöjd med bemötandet han fick i butiken. Han har varit till nån annan butik gissningsvis i Borlänge och blivit nonchalant behandlad så då åkte han till Stockholm istället.C cpalm skrev: