Kalle Anka kex!

Minns att jag gillade dom back then :)

En kexförpackning med en animerad andfigur, "Källfänkla Kex", mördegskeks med kolasmak, 125 gram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Bonzo2000 och 8 till
  • Laddar…
På tal om rökning så påminde en kollega mig häromdagen om lukten från att städa av bord "dagen efter", där man en hel kväll rökt inne och fimpat i ölburkar... Det hade jag glömt hur illa det var.... :sick:
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Kalle Anka kex!

Minns att jag gillade dom back then :)

[bild]
Var det inte egentligen den lilla fula plastfiguren man ville åt? :rofl:
 
  • Gilla
Noramasen och 2 till
  • Laddar…
Jag är nog en av få som har tyckt att det luktar gott när någon röker i bil. Minns fortfarande hur det luktade när pappa rökte i sin Saab 9000 när jag var liten. Inte jätte schysst kanske med 2 ungar i baksätet men som tur var hade han oss bara varannan helg.

Ett annat minne är när morfar packade sina egna cigaretter. Han la tobak och en tom cigarett hylsa i en liten plast grej, stängde ett lock och drog ett handtag fam och tillbaka sen vips så var tobaken inne i ciggen. Ren magi för en liten grabb!
 
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På tal om rökning så påminde en kollega mig häromdagen om lukten från att städa av bord "dagen efter", där man en hel kväll rökt inne och fimpat i ölburkar... Det hade jag glömt hur illa det var.... :sick:
Har ju även hänt att man tagit en slurk under kvällen ur fel burk.
 
  • Gilla
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
Föräldrarna hade den klassiska åsnan.
Har för mig att man drog öronen bakåt, så skjut den ut en cigg. Åsnafigur i brons med en korg på ryggen, möjligen en prydnad eller skulptur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
possum77 och 6 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Har ju även hänt att man tagit en slurk under kvällen ur fel burk.
Någonting jag verkligen hade glömt bort och hoppas aldrig kommer att uppleva igen.
 
  • Haha
Långfarare och 1 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Föräldrarna hade den klassiska åsnan.
Har för mig att man drog öronen bakåt, så skjut den ut en cigg. [bild]
"Loooch, verry funny!" :love:
 
  • Haha
possum77 och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Ohh, jag minns doften av min morfars piptobak! Greve Hamiltons Blandning i plåtburk!
Luktade så gott.
Känner jag doften av Greve Hamiltons nu, så tänker jag på och minns genast min morfar!
Min morfar rökte också Greve Hamilton. Jag försökte övertala en fd pojkvän att röka pipa istället för cigaretter, men han påstod att det inte smakade tillräckligt mycket...
 
S sunqan skrev:
Väldigt romantiserande tyckande om rökning. Mina föräldrar rökte (minst) ett paket cigg om dan, farsan rökte dessutom pipa, och visst - det luktade mindre illa än cigaretterna. Syrran rökte från 15årsåldetn, varken jag eller brorsan har rökt.
Jag tror i ärlighetens namn inte det finns nån under 10 års ålder som tycker röktobak luktar gott annat än möjligen just i antändningsögonblicket.
Och då har jag ändå inte nämnt hälsoriskerna.
Nej, rökning är ett jävla skit. Men piptobak (och även cigarrer) luktar faktiskt väldigt gott innan de blir rökta.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Min morfar rökte också Greve Hamilton. Jag försökte övertala en fd pojkvän att röka pipa istället för cigaretter, men han påstod att det inte smakade tillräckligt mycket...
Det hade kanske gått bättre om du inte väntat tills ni gjort slut? ;):thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 2 till
  • Laddar…
Smurfarna!
Blå figur, vit mössa, håller röd kam och silverfärgad sax, troligen leksaksfigur, suddig vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Långfarare och 7 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Föräldrarna hade den klassiska åsnan.
Har för mig att man drog öronen bakåt, så skjut den ut en cigg. [bild]
Det där vara väl en storsäljande souvenir för spaninensemestrande.
 
Fick en aha när jag såg Kalle kexkartongen. på 60-talet hade flingkartongerna plastfigurer av olika slag eller minibyggsats som man fick sätta ihop. Det var det första som grävdes ur en ny förpackning.
Och inga fiberrika flingor, det var majsflingor med socker på direkt från förpackningen.
 
  • Gilla
Långfarare
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Min morfar rökte också Greve Hamilton. Jag försökte övertala en fd pojkvän att röka pipa istället för cigaretter, men han påstod att det inte smakade tillräckligt mycket...
Snällt, det är inget filter i pipa. Mycket större risk för lungcancer. Även fast såklart cigaretter också har sjukt hög risk för cancer.

Fyfan, blir galen på folk som röker. Ingen hänsyn tar de heller. Värsta är de som röker när de går på stan. Hur mysigt tror de att det är för de som går bakom eller de som man möter. Men det tänker inte de asen på.

Rökare och 2-takts Uber förare. Inte okej. Bort.
 
  • Gilla
  • Haha
CM1234 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.