1 183 755 läst · 11 339 svar
1184k läst
11,3k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
På tal om rökning reagerar jag på hur vanligt det är att det röks i filmer och serier nuförtiden. Det är onaturligt mycket rökande på ett sätt man aldrig ser i verkliga livet. Tex röker folk på film inomhus vilket väl inte förekommit sen 70-talet. Man börjar misstänka att tobaksindustrin är med och finansierar inspelningarna. Ett exempel bland många är Den osannolika mördaren som förvisso utspelar sig på 80-talet men inte ens då rökte det väl inomhus förutom under köksfläkten. Finns massor av andra exempel också som utspelar sig i nutid.
Äsch, han rökte inte så mycket så han hade dött av det. Dessutom rökte han cigariller, som måste vara djävulens påfund. Pipa luktar så mycket godare.AndersMalmgren skrev:Snällt, det är inget filter i pipa. Mycket större risk för lungcancer. Även fast såklart cigaretter också har sjukt hög risk för cancer.
Fyfan, blir galen på folk som röker. Ingen hänsyn tar de heller. Värsta är de som röker när de går på stan. Hur mysigt tror de att det är för de som går bakom eller de som man möter. Men det tänker inte de asen på.
Rökare och 2-takts Uber förare. Inte okej. Bort.
Gillar inte heller cigarettrök, men det har ju blivit mycket mindre av det numera.
Man drar inte halsbloss med pipa. Bara ha det i munnenAndersMalmgren skrev:Snällt, det är inget filter i pipa. Mycket större risk för lungcancer. Även fast såklart cigaretter också har sjukt hög risk för cancer.
Fyfan, blir galen på folk som röker. Ingen hänsyn tar de heller. Värsta är de som röker när de går på stan. Hur mysigt tror de att det är för de som går bakom eller de som man möter. Men det tänker inte de asen på.
Rökare och 2-takts Uber förare. Inte okej. Bort.
Rökning inomhus började enligt mina erfarenheter inte fasas ut förrens mitten av 90-talet. Kollar man på foton från 80-talet så är det absolut inte ovanligt med askfat på soffborden.M Myckling skrev:
Men det är jätteskönt att det hör till ovanligheterna att röka inomhus nu för tiden.
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
K Kirre2 skrev:
Google funkar inte hos dig?
https://lakartidningen.se/klinik-oc...2010/03/aven-pipa-och-cigarr-skadar-lungorna/
Jag har även anekdoter inte bara en utan två i min vänskapskrets som förlorat en piprökande pappa i cancer