G Guson skrev:
Svenska parkeringsplatser är oftast inte dimensionerade för amerikanska bilar. Skoda Octavia som referens.
[bild]
Och då ska man vara glad över att de inte gjorde en fyrdörrars. Hur skulle inte jämförelsen sett ut DÅ:crysmile:

F
Noramasen Noramasen skrev:
Och då ska man vara glad över att de inte gjorde en fyrdörrars. Hur skulle inte jämförelsen sett ut DÅ:crysmile:
Mindre dörrar..? ;)

• Gilla
jarlh
  • Laddar…
Mäh... om jag har glömt bort att de funnits.. kan jag ju inte komma ihåg vad det är jag vill tipsa om.. :oops::geek::p

Men kul att se vad ni glömt bort.. ;)

Snigla Snigla skrev:
Mäh... om jag har glömt bort att de funnits.. kan jag ju inte komma ihåg vad det är jag vill tipsa om.. :oops::geek::p

Men kul att se vad ni glömt bort.. ;)
Jag tolkar inte rubriken så bokstavligt. Mera som saker vi glömt bort att de funnits men plötsligt kommer ihåg igen! Mycket minns man plötsligt när man läser den här tråden, sånt man inte visste att man mindes...

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Jag tolkar inte rubriken så bokstavligt. Mera som saker vi glömt bort att de funnits men plötsligt kommer ihåg igen! Mycket minns man plötsligt när man läser den här tråden, sånt man inte visste att man mindes...
Därför jag la till det sista.. att jag var glad att se vad ni glömt..
För det påminner mig om vad det var jag glömt! :D(y)

(Både bra o dåliga saker)

• Gilla
Kirre2
  • Laddar…
Någon som mins Jetson som var poppis på 80 och 90-talet?
Jag minns farsan var galen när jag satt och snurrade i dom :crysmile:

Svart läder Jetson-fåtölj med kromad fot, klassisk design från 80-talet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Maria T
  • Laddar…
Jetson finns fortfarande i produktion. Design Bruno Mathsson, tillverkas av Dux. Anses väl fortfarande trendig i vissa kretsar.

Namnet kommer från en tecknad tv-serie i början på 1970-talet. Som Familjen Flinta, men förflyttad till framtiden istället. Pappa Jetson hade "drömjobbet" att sitta i en stol och trycka på en knapp en gång i timmen.

Jag hade en kort period ungefär ett sådant jobb. Fy fan vad tråkigt det var!

• Haha
possum77
  • Laddar…
Någon som minns att man skulle ge omkörningssignal när man körde om en bil på enfilig landsväg?

När jag tog körkort i mitten av 80-talet var det väl redan borta, men jag minns att min pappa brukade tuta vid omkörning när vi var barn.

H Hetlund skrev:
Jag hade en kort period ungefär ett sådant jobb. Fy fan vad tråkigt det var!
Vad gjorde knappen?

4, 8, 15, 16, 23, 42?

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Hos Jetson var det någon process i en stor industri.

Mitt jobb var på en statlig myndighet. Vi skulle sitta tre man på rad och "bevaka", trots att det nästan aldrig kom några besökare. En gång i timmen skulle internposten delas ut. En grabb fick gå med posten, två måste sitta kvar och bevaka. Vi nästan slogs om vem som skulle få gå postrundan. Sedan fick man sitta och titta på klockan igen till nästa runda. Att läsa tidningar eller något annat var inte tillåtet. (Det här var långt före mobiltelefoner och FaceTube.)

H Hetlund skrev:
Namnet kommer från en tecknad tv-serie i början på 1970-talet. Som Familjen Flinta, men förflyttad till framtiden istället.
Jag såg något blinka till härom veckan om att George Jetson (pappan) är född 31/7 2022. Så även den framtiden är vi snart i, eller om 35–40 år i alla fall.

• Gilla
videopac
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad gjorde knappen?

4, 8, 15, 16, 23, 42?
Kan svaret vara annat än 42?

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Jonas Persson
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kan svaret vara annat än 42?
En vilsen liftare:rofl:

• Gilla
possum77 och 2 till
  • Laddar…
H Hetlund skrev:
Någon som minns att man skulle ge omkörningssignal när man körde om en bil på enfilig landsväg?

När jag tog körkort i mitten av 80-talet var det väl redan borta, men jag minns att min pappa brukade tuta vid omkörning när vi var barn.
Jag fick lära mig att blinka vänster och sen ljustuta, dvs blinka med helljuset en gång. Men vår lärare var väldigt tydlig med att man sen inte blinkar höger när man svänger tillbaka eftersom det är så självklart att man inte kan fortsätta i mötande körfält.

Jag fick för ett tag sedan lära mig de 3 regler som gäller i en rondell. Gillar särskilt den 3:dje!

-Man kör motsols i en rondell.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.