1 152 461 läst · 11 125 svar
1152k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kommer ihåg att man köpte en Zundapp med bottenlänks gaffel och svängd tank för 50 kr. Fanns ju dom som hade KS100 och KS125 motorer i mopparna också Det var en kille som brukade låna sin morfars Vespa 50cc , härlig maskin har haft flera såna själv på senare tid
Jag hade glömt att det en gång fanns en myndighet som hette Energisparkomittén. Mitt enda minne av detta är att vi hade en del sådana här liggandes hemma när jag var liten:
Jag kom och tänka på denna när jag läste någon av elpris-trådarna. "20 grader på dagen, 18 på natten. Energisparkomittén".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kom och tänka på denna när jag läste någon av elpris-trådarna. "20 grader på dagen, 18 på natten. Energisparkomittén".
Får hoppas att den hade datum när råden gäller, personligen har jag ingen AC men hos föräldrarna i somras var tempen klart över 30 i somras. Dom har AC, tror inte att vi sparade särskilt mycket engergi på att hålla 18 på nätterna.B bakterie skrev:Jag hade glömt att det en gång fanns en myndighet som hette Energisparkomittén. Mitt enda minne av detta är att vi hade en del sådana här liggandes hemma när jag var liten:
[bild]
Tyska bilar jag haft har haft den funktionen, Ford och Opel i blinkerspaken, Mercedes i ordinarie ljusvred.S slurppe99 skrev:
En sån minns jag att farsan hade på 70-talet.B bakterie skrev:Jag hade glömt att det en gång fanns en myndighet som hette Energisparkomittén. Mitt enda minne av detta är att vi hade en del sådana här liggandes hemma när jag var liten:
[bild]
Misstänker att det finns någon sådan procedur eller föreskrift i Tyskland?
Medlem
· Blekinge
· 10 511 inlägg
Kan jag bekräfta. Gick in hos en VW-handlare för ett år sedan för att frugan slkulle göpa en begagnad Golf. Jag gick till handlaren (ungdom med slickat hår) och frågade: Känner du till det här? Visade funktionen. Han bara storgapade.Fotografen skrev:
Jag såg samma funktion dock även på en icke-tysk bil nyligen. Mycket praktiskt!