1 153 180 läst · 11 126 svar
1153k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 729 inlägg
Gotabanken gick under i den första krisen och Carnegie i den andra.K kortis skrev:
Att de som gick vinnande ur kriserna var ”rika” och banker är inte detsamma som att det gick bra för alla rika och banker.
https://sverigesradio.se/artikel/5271318 Den har nog de flesta glömt för numera lever allt fler på lån.
EPA har man glömt, men mitt första jobb var där, så jag har inte glömt. "Springpojkar" har nog många glömt, fast nu är de tillbaka med skillnad att de kör bil och är 10 år äldre. Man blev fort vuxen förr i tiden, det har jag glömt, känner mig som barn på nytt, pension gör underverk.
Naturligtvis var det någon rik stackare som inte klarade sig och bank oxå men på det hela taget blev de rika rikare, mycket rikare o de fattiga fattigare, det finns faktiskt i dag fd villaägare som banken tog över huset för, som fortfarande inte betalat klart sina skulder trotts att de levt på existensminimum sedan 90talet och betalat skulden men där räntorna är så höga att skulden bara ökarNötegårdsgubben skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Jag blev jagad av en motorcykelpolis en gång när jag körde MT5 med 120cc förgasare och uppborrad 90cc cylinder. Snuten körde Enduro. Lyckades med nöd och näppe komma undan. Fördel att kunna skogsdungarna i områdetMarike skrev:
Jo de var mer på hugget förr, hade de tagit upp det igen hade kanske inte så många ungdomar kört ihjäl sig/skadat sig. Peta bort en bricka, åk i 80 med böna bak, sjukt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Jo inte var riskmedvetandet på topp inte. Man drog på i 90 blås mellan tallarna för att undkomma snuten. Ett snedsteg och man skulle varit en blöt fläck.Marike skrev: