1 193 188 läst · 11 387 svar
1193k läst
11,4k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Apropå telefoner, finns det någon nu levande själ som har en telefonbänk?
Är man under 30 vet man kanske inte vad en telefonbänk är men förr i tiden frågade man aldrig "Var är du?" när man ringde någon, för man visste redan var de var.
Folk man ringde till satt i hallen på en särskild möbel där telefonen stod och där telefonkatalogen låg i en låda.
Telefonkatalogen var för övrigt en massa olika böcker där alla hushåll som hade en telefon var uppskrivna med namn, adress och titel/yrke.
Är man under 30 vet man kanske inte vad en telefonbänk är men förr i tiden frågade man aldrig "Var är du?" när man ringde någon, för man visste redan var de var.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Folk man ringde till satt i hallen på en särskild möbel där telefonen stod och där telefonkatalogen låg i en låda.
Telefonkatalogen var för övrigt en massa olika böcker där alla hushåll som hade en telefon var uppskrivna med namn, adress och titel/yrke.
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Han kommer säkert börja tjata snart men än så länge är det inget han visat intresse för, de får ju ändå inte ha mobilen i skolanrichardtenggren skrev:Lite oväntant ändå, men samtidigt är det väl en viss skillnad för en 8-åring att bo i centrala Stockholm mot för att bo i lite mindre städer där de kanske kan röra sig mer fritt?
Vi har så för vår 2åring också, med ett Otterboxskal, men den används bara för ”nödsituationer”
För mig blev det en HTC Diamond som första smartphone
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 500 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 500 inlägg
Apropå Saker som vi glömt bort att de funnits och helst inte vill bli påminda om - ta-daaah! Axelvaddar.
Som tydligen är på återgång så smått
Min bästis på 80-talet kunde inte få nog av axelvaddar utan sydde in ett extra par i alla kavajer, tänk MC Hammer i videon till "U can't touch this" (f ö en låt jag fortfarande blir glad av).
Och vad var grejen med uppvikta ärmar som visade fodret? Jag hade det, min pojkvän hade det (som Don Johnson) - alla hade det.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Min bästis på 80-talet kunde inte få nog av axelvaddar utan sydde in ett extra par i alla kavajer, tänk MC Hammer i videon till "U can't touch this" (f ö en låt jag fortfarande blir glad av).
Logga in
Skapa konto
Och vad var grejen med uppvikta ärmar som visade fodret? Jag hade det, min pojkvän hade det (som Don Johnson) - alla hade det.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 500 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 500 inlägg
Telefonbänk får mig att minnas mormor.Keiller skrev:
Vi hade en telefonhylla!! Den var (i lägenheten) i hallen strax utanför badrummet, och telefonstolen som jag spenderade många timmar i som tonåring, var en mycket skön korgstol.
Det är sant att min pappa halkade och med huvudet slog ned sagda hylla efter ett bad... men den återinstallerades och fanns kvar tills mina päron flyttade.
Ja, musiken var definitivt bättre än modet på 80-talet. Efter axelvaddarna kom nåt ännu värre: Midjekorta kavajer och byxor nerstoppade i vita tubsockorMaria T skrev:Apropå Saker som vi glömt bort att de funnits och helst inte vill bli påminda om - ta-daaah! Axelvaddar.
[bild] [bild]
[bild]
Nokia N900. Den körde Linux utan Android ovanpå. Mycket bättre system än dagens konstiga mobil-OS som försöker gömma allt vad operativsystem heter från användaren.nino skrev:
Apputbudet var dock för torftigt för att den skulle överleva.
Exakt den var det, kanske var den N jag skrev tidigare som hade tangentbordetP pmd skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Eurotechno
Knappast glömt!AndersMalmgren skrev:
Två stycken Spotifylistor med totalt 300 låtar, många dubbletter så klart men...
Bästa mainstreameuroblippblopplåten ever skulle ja hävda är Rythm is a Dancer från Snap.
Men nog f_n suger det i öltarmen när man hör nåt från KLF, CultureBeat, Sash, DrAlban, IceMC, Maxx, MrPresident, U96 osv..
"I wanna be a Kennedy!"
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
FredrikR skrev:Knappast glömt!
Två stycken Spotifylistor med totalt 300 låtar, många dubbletter så klart men...
Bästa mainstreameuroblippblopplåten ever skulle ja hävda är Rythm is a Dancer från Snap.
Men nog f_n suger det i öltarmen när man hör nåt från KLF, CultureBeat, Sash, DrAlban, IceMC, Maxx, MrPresident, U96 osv..
"I wanna be a Kennedy!"