1 137 537 läst · 11 051 svar
1138k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 348 inlägg
Du har ju en bra på Östermalm också. Men det är nog dessa två som gäller om du ska ha bra körv. Taylor n Jones fanns i Hötorgshallen förut men de lade ner tyvärr.Nötegårdsgubben skrev:
Vi har 2 kiosker kombinerad med gatukök i vår by. Den ena kan lika gärna lägga ner då det enda som går att köpa är läsk och chips förutom riktigt usla pizzor.DennisCA skrev:
Den andra har riktigt bra sortiment av allt möjligt. Den gör dessutom hemmagjord potatismos för den som gillar det.
Dock är öppettiderna inte som förr. Nu stänger den bäste kl 19 och den usla ibland 18 ibland 22.
Förr var de öppna mellan 10-23 och då tjänade de pengar då de ligger längs riksvägen så massor av förbipasserande stannade till =)
Vi har väl fyra matställen i dagsläget i byn, en pizzeria, en större grill + grillen i husvagnen jag nämde, finns också en slaktare brevid pizzerian så man har . Sen finns också en thairestaurang lite längre bort mot industriområdet. Ibland har maten där varit förfärlig, ibland är den bra. PIzzerian gör oftast bra kebab och pizza och båda grillarna är bra.
Macken serverar väl nåt också men brukar inte va dit så ofta. Sen har vi ett stort, nytt och bra supermarket och två mindre affärer längre bort i andra delen av byn (överbyn) som också går runt. Den ena av dom har bra sortiment och utbud, många specialare med importerade grejer från Sverige som man inte ens hittar i de stora affärerna i stan.
Jag tycker det är ganska bra för "huvudbyn" i en kommun på 6000 människor. Vet inte hur dom lyckats med sådant utbud. I en mindre by i samma kommun har dom en mack och pizzeria också.
Macken serverar väl nåt också men brukar inte va dit så ofta. Sen har vi ett stort, nytt och bra supermarket och två mindre affärer längre bort i andra delen av byn (överbyn) som också går runt. Den ena av dom har bra sortiment och utbud, många specialare med importerade grejer från Sverige som man inte ens hittar i de stora affärerna i stan.
Jag tycker det är ganska bra för "huvudbyn" i en kommun på 6000 människor. Vet inte hur dom lyckats med sådant utbud. I en mindre by i samma kommun har dom en mack och pizzeria också.
En lunchrestaurang finns väl också. F.d charliesDennisCA skrev:Vi har väl fyra matställen i dagsläget i byn, en pizzeria, en större grill + grillen i husvagnen jag nämde, finns också en slaktare brevid pizzerian så man har . Sen finns också en thairestaurang lite längre bort mot industriområdet. Ibland har maten där varit förfärlig, ibland är den bra. PIzzerian gör oftast bra kebab och pizza och båda grillarna är bra.
Minns inte vad den heter idag. Minettes kanske?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
Vet inte när fysiska aktiebrev försvann, men jag hade ett konsultuppdrag nån gång 1988 eller 89 som gick ut på att räkna aktier, obligationer, teckningsrätter och kanske nåt mer "värdepapper" på Sparbankernas Bank, de hade kontor ovanpå Gallerian. Vi var några stycken som blev inlåsta i ett bankvalv för att utföra uppdraget.I InsidersUnited skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
Den skivan hade jag, och även en bärbar skivspelare fast av märket Philips, den var grå och betydligt fulare än din DUX.Isakare skrev:
Ica Maxi i Lkpg har både motorolja, akrylatbensin i 5l dunk, rödsprit och spolarvätska.F frasen_36 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 344 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 344 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Minns ni när man reagerade på stanken från att någon ätit vitlök? Minns på 80-talet när man t ex steg på en buss och möttes av en vägg av vitlöksdoft för att en person ätit vitlök. Idag är vitlök en basvara och få känner doften.
Renoverare
· Stockholm
· 18 348 inlägg
JAg som inte äter skiten känner, senast häromkvällen mötte jag en kvinna med någon liknande utandningslukt. Dock sällan numer (oavsett Covid)Jonas Persson skrev:
Är det inte så att MAXI har det där stora sortimentet, det har nämligen vårt med och grannstaden också.F fribygg skrev:
Men däremot ica kvantum, och de mindre ica har ju inte sådant.
Coop däremot har inte så bra sortiment här.