Jonas Persson
Tokslut Tokslut skrev:
JAg som inte äter skiten känner, senast häromkvällen mötte jag en kvinna med någon liknande utandningslukt. Dock sällan numer (oavsett Covid)
A ajn82 skrev:
Ja, tänk tiden när man kunde äta ute utan att få i sig vitlök oavsett maträtt
Jag lider med er, doften är inte kul. Det har sina orsaker att vitlök ansågs bra mot vampyrer och annat ont.
 
P
K kortis skrev:
Hörödu skärp dig, det var bättre förr:rofl:.
Ja, verkligen. Även nostalgin var bättre förr.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Metafråga:
Är det här en tråd med temat ”det var bättre förr” eller ”just jävlar, sådär var det ja” i era huvuden? Jag är främst av den senare skolan, men kan förstå att jag upplevs som att jag mest klagar på allt gammalt som dras upp.
Inlägg #1 sätter väl standarden, antar jag.
 
F
Alfredo Alfredo skrev:
Varför skulle inte alla som så önskar och uppfyller de krav som finns få servera mat? :thinking:
För att det inte ingår i det koncept som "butiken" var tänkt till naturligtvis!
Lika fel som om: färgbutiker, HM, brädgårdar, skoaffärer, systemet m.fl. börjar servera mat.
 
F
C cpalm skrev:
ICA Maxi här säljer både (alkylat-)bensin och motorolja, inne i butiken.
Inte så märkligt tycker jag.
Inte? Men så köp då och mixa med maten
 
C
F frasen_36 skrev:
Inte? Men så köp då och mixa med maten
Bensin köper jag faktiskt på Maxi då de är billigast på alkylat. Har inte heller något problem att stoppa ner dunken bland matvarorna i korgen om det var det du menar. Det är ju bensin och inte plutonium vi pratar om.

Sen använder jag inte bensin i matlagningen. Inte heller kaustiksoda, aceton, råttgift, diskmaskinspulver, tändvätska, T-sprit, lacknafta och andra godsaker som finns i mataffären.
 
F frasen_36 skrev:
För att det inte ingår i det koncept som "butiken" var tänkt till naturligtvis!
Lika fel som om: färgbutiker, HM, brädgårdar, skoaffärer, systemet m.fl. börjar servera mat.
Ja men se det konceptet får man inte tillstånd till, el fick iaf. Annars så skulle man ju kunna ta en burgare o bärs när fruga letar kläder, bra koncept det.
 
C cpalm skrev:
Bensin köper jag faktiskt på Maxi då de är billigast på alkylat. Har inte heller något problem att stoppa ner dunken bland matvarorna i korgen om det var det du menar. Det är ju bensin och inte plutonium vi pratar om.

Sen använder jag inte bensin i matlagningen. Inte heller kaustiksoda, aceton, råttgift, diskmaskinspulver, tändvätska, T-sprit, lacknafta och andra godsaker som finns i mataffären.
Tankar akrylat på Qstar i lösvikt helt klart billigast.
 
A ajn82 skrev:
Ja, tänk tiden när man kunde äta ute utan att få i sig vitlök oavsett maträtt
Eller några andra kryddor för den delen :poop:
 
C
K kortis skrev:
Tankar akrylat på Qstar i lösvikt helt klart billigast.
Billigast av de alternativ jag har tillgängliga lokalt skall väl tilläggas. Har tyvärr ingen som säljer på pump i trakten.
Men nu blev det lite off-topic :(
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Billigast av de alternativ jag har tillgängliga lokalt skall väl tilläggas. Har tyvärr ingen som säljer på pump i trakten.
Men nu blev det lite off-topic :(
Var bara en upplysning
 
P
F frasen_36 skrev:
För att det inte ingår i det koncept som "butiken" var tänkt till naturligtvis!
Riktigt så stelbent är lyckligtvis inte regelverket. Det handlar om Sverige och inte om nåt U-land.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Petroliumprodukter i livsmedelsbutiker har alltid funnits. Gå till hyllan med rengörinsmedel och du hittar, bensin och troligtvis lacknafta. Längre upp i tråden mindes vi Dilutin. Det finns också mycket annat som är ohälsosamt på den hyllan, t ex kaustiksoda.
Och inte förglömma vaselin. Det brukar också stå så på vissa förpackningar. Petroleum jelly.

Och går man lite längre så finns petroleumprodukter i alla butiker i princip: plast. Kläder, prylar och förpackningar.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
F
P pmd skrev:
Riktigt så stelbent är lyckligtvis inte regelverket. Det handlar om Sverige och inte om nåt U-land.
Ok i Sverige ska enbart "de stora" ha existensberättigande. Alla småföretag ska alltså kvävas av kedjorna. Varför gnäller då folk över butiksdöden i mindre samhällen?
De har ju bett om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.