1 141 828 läst · 11 064 svar
1142k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kastar man i annan tvätt också, t.ex. hustruns små vita strumpor så är de borta. Men när man vänder ett påslakan så kommer de fram, påslakan är som ett "svart hål" det sväljer allt i dess närhet. Inte ens Einstein hade i sina vildaste teorier kunnat se detta fenomen i ett vanligt hem.🤪Snigla skrev:När jag tvättar verkar det inte spela nån roll hur jag har dem när jag stoppar i dem i maskinen.. när jag tar ut dem (oavsett torktumlare el tvättmaskin..) så är det bara ett påslakan i en stor hög...!! (allt annat är inuti det där sabla påslakanet haha)
Men jag vänder på det också.. för o komma åt "hörnen" från rätt (?) håll...
Köp inte de "hållösa".Snigla skrev:Har inte glömt.. men börjat sakna!
Hålen i påslakanens hörn.. 😳 där man kunde ta tag i täckets hörn för att hålla i det när man rätade ut täcket inuti påslakanet!
Är inte alls lika lätt o byta i sängen idag och få täcket på plats därinne.. *suck o gr* senaste tre set:en av påslakan som jag köpt.. har haft "stängda hörn" 👎
Enda sättet vi konsumenter kan protestera på.
Oftast så finns det "varuprover" att klämma och känna på om man handlar i butik. Man kan också prova att fråga personalen.D Dilato skrev:
En del tillverkare och försäljningsställen på nätet har med "hål i hörnen" i sina beskrivningar av påslakan.
Även där kan man efterfråga innan beställning huruvida "hål i hörnen" finns eller ej.
Jag vägrar köpa lakan på nätet utan att ha känt på lakanen. Det påstås en massa om trådtäthet m.m. men det säger väldigt lite om hur "känslan" i lakanen är i verkligheten. Man tillbringar så mycket tid i sängen, så att hur lakan, kuddar och täcken "känns" är väldigt viktigt. En del trivs med den ena, som inte passar för någon annan.
Är det någon här som minns Tuppens lakansväv förresten?
Saknad av många, höll många, många tvättar och blev stelt krispig vid mangling.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Norrköpings_Bomullsväfveri
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Det lustiga är att IKEA alltid brukar slå sig för bröstet med sin svenska design. De kunde marknadsfört den svenska tanken bakom hål i påslakanen i andra länder.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Oroa dig inte, snart har de glömt sitt ursprung och en stor del av personalen undrar vad det är för skum ordbok de använder för att namnge sina produkter. 😉Utsättaren skrev:
Var ju längesedan dom slutade prioritera sverige. Jämnför utbudet av prylar ikea har i t ex usa jämnfört med vad vi har
Är rätt skoj att läsa deras namn på produkter i utlandet dock... Hälften låter svenskt, men betyder ingenting Fast det måste väl vara så för att dom stackarna ska kunna uttala det, antar jag...
Är rätt skoj att läsa deras namn på produkter i utlandet dock... Hälften låter svenskt, men betyder ingenting Fast det måste väl vara så för att dom stackarna ska kunna uttala det, antar jag...