1 138 590 läst · 11 061 svar
1139k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
3d-grafik i realtid var jag och min polare först med i början av 90-talet. 48k färdigräknade sinustabeller och Bresenhams linjedragningsalgoritm is the shit.I ichigo skrev:
Sen kom det flera efterträdare som förädlade det hela med fyllda polygoner, skuggor, etc...
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Jag gjorde en del simpel 3D också. QBasic för domänlogiken och ASM för grafikrutinerna. Dock kom jag aldrig så långt som texturerade polygoner.useless skrev:
Lite enklare idag när ett team på 2 (Jag och min bror) kan göra grafik på denna nivå utan problem
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Man använder det väl precis så mycket eller lite man vill? Ibland är jag inne flera gånger varje dag, ibland inget på flera dagarJonas Persson skrev:
Har kontakt med flera lumparkompisar via fb, vi hade inte setts på 25år, hittade varandra på fb och har träffats IRL flera gånger efter det så bara till ondo är det inte
Lumpen är väl också en grej som är bortglömd?
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
Socialmediaföraktet är lite löjligt janino skrev:Man använder det väl precis så mycket eller lite man vill? Ibland är jag inne flera gånger varje dag, ibland inget på flera dagar
Har kontakt med flera lumparkompisar via fb, vi hade inte setts på 25år, hittade varandra på fb och har träffats IRL flera gånger efter det så bara till ondo är det inte
Lumpen är väl också en grej som är bortglömd?
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Om det bara var så enkelt. FB är inte en passiv tjänst, den ser vilka webbsidor du besöker och mycket mer. Hade det som BH bara varit ett forum där du bestämmer vad du gör och inget sker utanför sidan, skulle det vara en annan sak.
Tyvärr är just FB så tveggat, ett utmärkt verktyg för att hålla kontakt med vänner från förr eller vad som sker där du bor. Men samtidigt finns det spaltmil med information om vad FB gör med dina uppgifter mm.
Jag och en femtedel av vår befolkning har valt bort FB, men jag kan förstå er andra också. Dock är säkerheten viktigare för mig.
Sociala medier är samtidigt så mycket mer än just FB och där konsumerar jag mer.
Tyvärr är just FB så tveggat, ett utmärkt verktyg för att hålla kontakt med vänner från förr eller vad som sker där du bor. Men samtidigt finns det spaltmil med information om vad FB gör med dina uppgifter mm.
Jag och en femtedel av vår befolkning har valt bort FB, men jag kan förstå er andra också. Dock är säkerheten viktigare för mig.
Sociala medier är samtidigt så mycket mer än just FB och där konsumerar jag mer.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Minns det som kallt och jävligt och inget InternetK knipo skrev: