Medlem
· Västra Götaland
· 648 inlägg
Jag söker en slags distans-mojäng av gummi, för att fästa mina nyinköpta hus-siffror på vår reveterade fasad. Jag har idag perfekta distanser storleksmässigt sett, men de är gjorda av hårdplast och det blir inte så bra mot den reveterade fasaden som ju är extremt ojämn. Jag vill hitta en lagom mjuk gummidistans så att siffrorna bygger på samma avstånd från fasaden och det blir jämnt och fint.
Googlar man detta finns det en miljard varianter, varav 99% är från Temu och liknande ställen. Problemet där är att man inte vet hur mjuka grejerna är. Jag skulle vilja åka till en lokal butik (Hornbach, Byggmax, Clas Ohlson etc) och handla och känna, men det verkar inte existera...
Ord som distanshonor och distanser förekommer, men det är oklart vad den exakta fack-termen är. De jag hittar är också ofta för stora, en diameter på 1,5 cm känns som max.
Det är ofta jag söker efter nån liten pryl som jag inte vet exakt vad den heter, ska man behöva lägga flera timmar av sitt liv på att hitta såna här prylar? 😣😂
Googlar man detta finns det en miljard varianter, varav 99% är från Temu och liknande ställen. Problemet där är att man inte vet hur mjuka grejerna är. Jag skulle vilja åka till en lokal butik (Hornbach, Byggmax, Clas Ohlson etc) och handla och känna, men det verkar inte existera...
Ord som distanshonor och distanser förekommer, men det är oklart vad den exakta fack-termen är. De jag hittar är också ofta för stora, en diameter på 1,5 cm känns som max.
Det är ofta jag söker efter nån liten pryl som jag inte vet exakt vad den heter, ska man behöva lägga flera timmar av sitt liv på att hitta såna här prylar? 😣😂
Medlem
· Västra Götaland
· 648 inlägg
Jag tänker att man inte vill ha fyra stora svarta blobbar bakom siffrorna. Siffrorna ska ju som du säger hamna en bit ut från väggen, men det kommer ju se väldigt konstigt ut om man ser distanserna för tydligt.A AG A skrev:
Svart gummislang kan funka.
Medlem
· Västra Götaland
· 648 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 648 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 648 inlägg
Klicka här för att svara