79 831 läst · 1 985 svar
80k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är en stor del för vissa personer och familjer. För andra inte mycket alls.D djac skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 643 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 643 inlägg
Vad tänker du är det dolda skälet till att regeringen vill öka utsläppen? Vad har regeringen konspirerat om men inte delgett oss menar du?D djac skrev:
Det handlar som allt annat de gör om populism, man hundvisslar helt enkelt, det mesta man "gör" står ju i strid med befäst kunskap och vetenskap och det är säkert en del av poängen, det verkar poppis att ge finger åt upplysningen och upplysta.Claes Sörmland skrev:
Detta är absolut inte dolt på något sätt.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 643 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 643 inlägg
Så poängen med sänkningen av reduktionsplikten är att öppet förnedra de som är "upplysningen och upplysta". (Är det en svensk term för "woke"?)D djac skrev:
Jag tycker detta låter långsökt.
Läs igen, det är ju enkelt att se att det är poppis bla här i tråden, dels sparar konsumenten en symbolisk peng, dels visar man att man inte anser sig behöva följa avtal, man skiter i lagen, detta ser vi att en del andra ledare i EU och USA tjänar på, man sätter sig upp mot EU, även det en signal, man demonstrerar att man inte tror på klimatvetenskapen. Sen är det såklart en förlängning av politiken där man pekar ut andra som syndabockar för att deras egna ska kännas sig bättre.Claes Sörmland skrev:
Så jag tror nog att det rent populistiskt och politiskt kan både stärka banden med deras väljare och kanske addera lite stöd från någon.
Vilka avtal och lagar följs inte? Det är folkets vilja och önskan som politikerna utför.D djac skrev:Läs igen, det är ju enkelt att se att det är poppis bla här i tråden, dels sparar konsumenten en symbolisk peng, dels visar man att man inte anser sig behöva följa avtal, man skiter i lagen, detta ser vi att en del andra ledare i EU och USA tjänar på, man sätter sig upp mot EU, även det en signal, man demonstrerar att man inte tror på klimatvetenskapen. Sen är det såklart en förlängning av politiken där man pekar ut andra som syndabockar för att deras egna ska kännas sig bättre.
Så jag tror nog att det rent populistiskt och politiskt kan både stärka banden med deras väljare och kanske addera lite stöd från någon.
Klimatplanen visar inte hur vi ska uppfylla våra åtaganden och kvantifierar inte konsekvenserna, det är helt enkelt inte en klimatplan.Jonatan79 skrev:
Jag är ganska övertygad om att detta inte är folkets vilja, någon liten del av folket såklart men de som vill öka utsläppen väsentligt är nog ganska få, men desto mer högljudda.
Vilka avtal och lagar följs inte?D djac skrev:Klimatplanen visar inte hur vi ska uppfylla våra åtaganden och kvantifierar inte konsekvenserna, det är helt enkelt inte en klimatplan.
Jag är ganska övertygad om att detta inte är folkets vilja, någon liten del av folket såklart men de som vill öka utsläppen väsentligt är nog ganska få, men desto mer högljudda.
10 mil till och från arbetet är inte ovanligt. 700 kr lägre bränslekostnad per månad är ju bara en symbolisk peng för dig men inte för de flesta.D djac skrev:Läs igen, det är ju enkelt att se att det är poppis bla här i tråden, dels sparar konsumenten en symbolisk peng, dels visar man att man inte anser sig behöva följa avtal, man skiter i lagen, detta ser vi att en del andra ledare i EU och USA tjänar på, man sätter sig upp mot EU, även det en signal, man demonstrerar att man inte tror på klimatvetenskapen. Sen är det såklart en förlängning av politiken där man pekar ut andra som syndabockar för att deras egna ska kännas sig bättre.