79 824 läst · 1 985 svar
80k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 637 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 637 inlägg
Det är väl underbart att det inte verkar vara så illa som många har trott ? Det är inte så lätt för samtliga väljare att sätta sig in i detta och nu när det kommer fram fakta kan vi justera våra medel för framtiden utan att pungslå medborgare. Bra va ?BirgitS skrev:Och hur blir det om du korrigerar för följande?
Sen har vi det här med att det som importeras för svensk konsumtion orsakar utsläpp i andra länder, det är ju faktiskt inte bättre för jordklotet att något importeras från ett annat land än produceras i Sverige, men det kan ju se ut så om man bara tittar på ett enskilt land.
Att man trollar bort verkligheten i en tråd här påverkar inte, så fort man tittar bort från datorn så är det på riktigt igen.Jonatan79 skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 637 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 637 inlägg
Om Sverige känns för nära koldioxidneutralitet i statistiken och regeringens klimatplan inte känns tillräckligt uppoffrande så erbjuder SVT nästan dagliga uppbyggliga klimatinslag för individen. Här:
https://www.svt.se/nyheter/amne/klimatkrisen
https://www.svt.se/nyheter/amne/klimatkrisen
Jag kan inte komma på mycket, om ens något, vi gör för klimatfrågan, vad skulle vara uppoffrande?Claes Sörmland skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 667 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 667 inlägg
Lyft blicken och se vad som händer med klimatet i stället för att snöa in på några siffror. Det behövs negativa utsläpp (alltså kolsänkor) för att få ner koldioxidhalterna, sett till hela världen.Jonatan79 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 667 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 667 inlägg
Det är helt galet...
Jag arbetar på ett större bolag som har kommunen som huvudägare, vi har därmed varit tvingade av kommunens "klimatpolicy" att vara "fossilfria" och därmed fyllt våra farmartankar med HVO100 istället för diesel.
Då vi konsumerar rätt ansenliga mängder (mellan 5000 och 10.000liter/dag beroende på arbetsbelastning) så slår detta minst sagt rätt hårt mot vår budget....
Nu som genom ett trollslag så sjönk priset på HVO100 så pass att om det håller i sig så kommer vi "spara" runt 20 miljoner årligen.....
Jag blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker på den politiska lekstuga som tillåtits gå bärsärk på klimatpolitiken och skapat detta fullständiga kaos fram till senaste valet...
ÄNTLIGEN!!!! som jag inledde denna tråd med tål att upprepas..
Jag arbetar på ett större bolag som har kommunen som huvudägare, vi har därmed varit tvingade av kommunens "klimatpolicy" att vara "fossilfria" och därmed fyllt våra farmartankar med HVO100 istället för diesel.
Då vi konsumerar rätt ansenliga mängder (mellan 5000 och 10.000liter/dag beroende på arbetsbelastning) så slår detta minst sagt rätt hårt mot vår budget....
Nu som genom ett trollslag så sjönk priset på HVO100 så pass att om det håller i sig så kommer vi "spara" runt 20 miljoner årligen.....
Jag blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker på den politiska lekstuga som tillåtits gå bärsärk på klimatpolitiken och skapat detta fullständiga kaos fram till senaste valet...
ÄNTLIGEN!!!! som jag inledde denna tråd med tål att upprepas..
Som jag skrev, väldigt bra att vi sänker reduceringen och återgår till rimliga nivåer. Du tar i från tårna , det går utför för mänskligheten när Sverige justerar inblandning, lite skrattretande t.o.m. Ett bra exempel som bevisar detta dök precis upp, läs inlägget innan mitt.BirgitS skrev: