Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
BirgitS BirgitS skrev:
Det får ju stå för dig. Klimat, koldioxidutsläpp etc. bildar ett komplext system och man kan inte snöa in sig på enstaka detaljer utan måste se helheten för att få en bra förståelse.
Det är ju precis vad du gör. Försöker snöa in på enskilda detaljer så vi missar helheten.

• Gilla
  • Haha
ajn82 och 9 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur blir det om du korrigerar för följande?

Sen har vi det här med att det som importeras för svensk konsumtion orsakar utsläpp i andra länder, det är ju faktiskt inte bättre för jordklotet att något importeras från ett annat land än produceras i Sverige, men det kan ju se ut så om man bara tittar på ett enskilt land.
Det är väl underbart att det inte verkar vara så illa som många har trott ? Det är inte så lätt för samtliga väljare att sätta sig in i detta och nu när det kommer fram fakta kan vi justera våra medel för framtiden utan att pungslå medborgare. Bra va ?

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det är väl underbart att det inte verkar vara så illa som många har trott ? Det är inte så lätt för samtliga väljare att sätta sig in i detta och nu när det kommer fram fakta kan vi justera våra medel för framtiden utan att pungslå medborgare. Bra va ?
Att man trollar bort verkligheten i en tråd här påverkar inte, så fort man tittar bort från datorn så är det på riktigt igen.

• Gilla
  • Haha
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Att man trollar bort verkligheten i en tråd här påverkar inte, så fort man tittar bort från datorn så är det på riktigt igen.
Regeringen verkar hålla med…

D
Regeringen verkar hålla med…
Ja, det bara belägger det sorgliga, de är ju uttalat mot fakta och evidens.

• Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja, det bara belägger det sorgliga, det är ju uttalat mot fakta och evidens.
Festligt sa Bull, precis, på tiden sa Bill.🍾🤸‍♀️🪦

Claes Sörmland
Om Sverige känns för nära koldioxidneutralitet i statistiken och regeringens klimatplan inte känns tillräckligt uppoffrande så erbjuder SVT nästan dagliga uppbyggliga klimatinslag för individen. Här:

https://www.svt.se/nyheter/amne/klimatkrisen

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
D
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Om Sverige känns för nära koldioxidneutralitet i statistiken och regeringens klimatplan inte känns tillräckligt uppoffrande så erbjuder SVT nästan dagliga uppbyggliga klimatinslag för individen. Här:

[länk]
Jag kan inte komma på mycket, om ens något, vi gör för klimatfrågan, vad skulle vara uppoffrande?

R
D djac skrev:
Jag kan inte komma på mycket, om ens något, vi gör för klimatfrågan, vad skulle vara uppoffrande?
Att inte kunna sladda med PVn så mycket man vill förstås.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
D
R RoAd skrev:
Att inte kunna sladda med PVn så mycket man vill förstås.
Fast det går ju lite lättare nu och man kan köra dubbla prillor för priset av en, jag hörde snackas om sänkt moms på 5-56 också!

• Gilla
  • Haha
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Lyft blicken och se vad som händer med klimatet i stället för att snöa in på några siffror. Det behövs negativa utsläpp (alltså kolsänkor) för att få ner koldioxidhalterna, sett till hela världen.

BirgitS BirgitS skrev:
Lyft blicken och se vad som händer med klimatet i stället för att snöa in på några siffror. Det behövs negativa utsläpp (alltså kolsänkor) för att få ner koldioxidhalterna, sett till hela världen.
Det för det säkert. Det säger jag inte emot.

BirgitS
Det för det säkert. Det säger jag inte emot.
Och vad är det då som är så bra att det får dig att skriva #1 157?
Jag ser inget underbart utan att det går illa för världen/mänskligheten.

Det är helt galet...

Jag arbetar på ett större bolag som har kommunen som huvudägare, vi har därmed varit tvingade av kommunens "klimatpolicy" att vara "fossilfria" och därmed fyllt våra farmartankar med HVO100 istället för diesel.
Då vi konsumerar rätt ansenliga mängder (mellan 5000 och 10.000liter/dag beroende på arbetsbelastning) så slår detta minst sagt rätt hårt mot vår budget....

Nu som genom ett trollslag så sjönk priset på HVO100 så pass att om det håller i sig så kommer vi "spara" runt 20 miljoner årligen.....

Jag blir bara mer o mer förbannad ju mer jag tänker på den politiska lekstuga som tillåtits gå bärsärk på klimatpolitiken och skapat detta fullständiga kaos fram till senaste valet...

ÄNTLIGEN!!!! som jag inledde denna tråd med tål att upprepas..

• Gilla
NCT och 11 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och vad är det då som är så bra att det får dig att skriva #1 157?
Jag ser inget underbart utan att det går illa för världen/mänskligheten.
Som jag skrev, väldigt bra att vi sänker reduceringen och återgår till rimliga nivåer. Du tar i från tårna , det går utför för mänskligheten när Sverige justerar inblandning, lite skrattretande t.o.m. Ett bra exempel som bevisar detta dök precis upp, läs inlägget innan mitt.

• Gilla
MultiMan och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.