80 094 läst · 1 985 svar
80k läst
2,0k svar
Sänkning av reduktionsplikten
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 26 013 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 26 013 inlägg
Så kan man känna och jag kan relatera till känslan att kvaliteten som den byråkratisk-politiska sektorn producerar ofta är undermålig. Men det är den plan som vi har nu och får leva efter ett tag.D djac skrev:
Justera din syn på folkets syn här:D djac skrev:
http://pollofpolls.se/
Du brukar skicka den men jag förstår fortfarande inte hur jag ska se något som är relevant för detta?Claes Sörmland skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 888 inlägg
Du är helt felinformerad även om det.D Dayangel skrev:Snöa in på siffror? Maken till selektiv faktaresistens vid sidan av dina "lyssna på forskningen"-resonemang är helt klart häpnadsväckande. Men om jag inte är helt missformerad så är du väl medlem i nån climate action-sekt också, förklarar en del. Nu räcker det helt plötsligt inte ens med att vara neutrala, vi skall ända vägen till negativt för att dammsuga övriga världens utsläpp. Jisses.
Vi har släppt ut mycket koldioxid i luften under alla år som gått. Hur vore det att se till att ta tillbaks lite av det?
Den mängd koldioxid som finns i luften idag är inte ett bra värde, se på de klimatförändringar som redan skett.
Precis som önationerna så anser jag mig inte skyldig till tidigare generationers utsläpp och skall inte straffas retroaktivt för detta. Det du drömmer om kommer aldrig att hända såvida inget kommer på hur man gör det gratis. Och gratis betyder inte att göra allt annat dyrare - som en del miljöpartister gillar att föreslå.BirgitS skrev:
Luftslottet med åtgärdsprogram för klimatet håller på att brisera, inte bara i Sverige och jag tror/hoppas vi får mer resultat framöver som visar att vanligt folk inte vill ha sånt här dravel.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 888 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 888 inlägg
Så du menar att folk i allmänhet gillar 35 graders värme, torka, skyfall, översvämningar, jordskred, sjukdomar som sprids av fästingar och myggor osv.?D Dayangel skrev:Precis som önationerna så anser jag mig inte skyldig till tidigare generationers utsläpp och skall inte straffas retroaktivt för detta. Det du drömmer om kommer aldrig att hända såvida inget kommer på hur man gör det gratis. Och gratis betyder inte att göra allt annat dyrare - som en del miljöpartister gillar att föreslå.
Luftslottet med åtgärdsprogram för klimatet håller på att brisera, inte bara i Sverige och jag tror/hoppas vi får mer resultat framöver som visar att vanligt folk inte vill ha sånt här dravel.
En del av det medför dåliga skördar och därmed stigande matpriser.
Det finns företag som försöker komma fram till bra metoder om hur man tar ut koldioxid från luften och får till lagring på ett sånt sätt att det inte längre är en del av kolets cykel. Vill du göra folk arbetslösa?