Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D
T TommyC skrev:
10 mil till och från arbetet är inte ovanligt. 700 kr lägre bränslekostnad per månad är ju bara en symbolisk peng för dig men inte för de flesta.
Det är ganska ovanligt då medelkörsträckan är 1000mil per år, dvs en resa på 1,36 mil varje dag.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, du säger ju inget, svara på frågan istället?
Den visar inte hur vi ska hålla oss till utsläppsmålen och den redovisar inte konsekvenserna av förändringarna. Det är ordsallad men ingen plan.

Claes Sörmland
D djac skrev:
Klimatplanen visar inte hur vi ska uppfylla våra åtaganden och kvantifierar inte konsekvenserna, det är helt enkelt inte en klimatplan.
Så kan man känna och jag kan relatera till känslan att kvaliteten som den byråkratisk-politiska sektorn producerar ofta är undermålig. Men det är den plan som vi har nu och får leva efter ett tag.

D djac skrev:
Jag är ganska övertygad om att detta inte är folkets vilja, någon liten del av folket såklart men de som vill öka utsläppen väsentligt är nog ganska få, men desto mer högljudda.
Justera din syn på folkets syn här:

http://pollofpolls.se/

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
D
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Så kan man känna och jag kan relatera till känslan att kvaliteten som den byråkratisk-politiska sektorn producerar ofta är undermålig. Men det är den plan som vi har nu och får leva efter ett tag.

Justera din syn på folkets syn här:

[länk]
Du brukar skicka den men jag förstår fortfarande inte hur jag ska se något som är relevant för detta?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
D Dayangel skrev:
Snöa in på siffror? Maken till selektiv faktaresistens vid sidan av dina "lyssna på forskningen"-resonemang är helt klart häpnadsväckande. Men om jag inte är helt missformerad så är du väl medlem i nån climate action-sekt också, förklarar en del. Nu räcker det helt plötsligt inte ens med att vara neutrala, vi skall ända vägen till negativt för att dammsuga övriga världens utsläpp. Jisses.
Du är helt felinformerad även om det.

Vi har släppt ut mycket koldioxid i luften under alla år som gått. Hur vore det att se till att ta tillbaks lite av det?
Den mängd koldioxid som finns i luften idag är inte ett bra värde, se på de klimatförändringar som redan skett.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
D djac skrev:
Det är ganska ovanligt då medelkörsträckan är 1000mil per år, dvs en resa på 1,36 mil varje dag.
Medelkörsträckan för de som bor i innerstan är nära noll.

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
D
T TommyC skrev:
Medelkörsträckan för de som bor i innerstan är nära noll.
Nej, det visar sig att de som bor i stad har längre körsträcka.

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Vi har släppt ut mycket koldioxid i luften under alla år som gått. Hur vore det att se till att ta tillbaks lite av det?
Den mängd koldioxid som finns i luften idag är inte ett bra värde, se på de klimatförändringar som redan skett.
Köp elbil!

D djac skrev:
Nej, det visar sig att de som bor i stad har längre körsträcka.
Det kan nog stämma för de som äger en bil, de jag känner som bor i innerstan tar bilen till jobbet för att det är dyrt att parkera på gatan.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
Köp elbil!
Och på vilket sätt skulle en elbil minska koldioxidhalten i luften?

BirgitS BirgitS skrev:
Och på vilket sätt skulle en elbil minska koldioxidhalten i luften?
Om du kör som fan, mycket varje dag känns det nog lite bättre ;)

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:

Precis som önationerna så anser jag mig inte skyldig till tidigare generationers utsläpp och skall inte straffas retroaktivt för detta. Det du drömmer om kommer aldrig att hända såvida inget kommer på hur man gör det gratis. Och gratis betyder inte att göra allt annat dyrare - som en del miljöpartister gillar att föreslå.

Luftslottet med åtgärdsprogram för klimatet håller på att brisera, inte bara i Sverige och jag tror/hoppas vi får mer resultat framöver som visar att vanligt folk inte vill ha sånt här dravel.

• Gilla
Lullejulle och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Om du kör som fan, mycket varje dag känns det nog lite bättre ;)
Nej, verkligen inte.

BirgitS BirgitS skrev:
Nej, verkligen inte.
Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Cykling är bra men lite jobbigt och omständigt i längden.

BirgitS
D Dayangel skrev:
Precis som önationerna så anser jag mig inte skyldig till tidigare generationers utsläpp och skall inte straffas retroaktivt för detta. Det du drömmer om kommer aldrig att hända såvida inget kommer på hur man gör det gratis. Och gratis betyder inte att göra allt annat dyrare - som en del miljöpartister gillar att föreslå.

Luftslottet med åtgärdsprogram för klimatet håller på att brisera, inte bara i Sverige och jag tror/hoppas vi får mer resultat framöver som visar att vanligt folk inte vill ha sånt här dravel.
Så du menar att folk i allmänhet gillar 35 graders värme, torka, skyfall, översvämningar, jordskred, sjukdomar som sprids av fästingar och myggor osv.?
En del av det medför dåliga skördar och därmed stigande matpriser.

Det finns företag som försöker komma fram till bra metoder om hur man tar ut koldioxid från luften och får till lagring på ett sånt sätt att det inte längre är en del av kolets cykel. Vill du göra folk arbetslösa?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.