Status
Inte öppen för fler kommentarer.
BirgitS BirgitS skrev:
Har du sett någon sån diskussion i deras grupper?
Som man kan se i SD-nära media.
Har du något exempel där "SD-nära media" diskuterar inskränkningar?

BirgitS
D Dayangel skrev:
Har du något exempel där "SD-nära media" diskuterar inskränkningar?
Nej, det var ett tag sen. Det dök upp i något inlägg i forumet, någon som höll med om att han tyckte att alla som får pengar från regeringen ska bara skriva sånt som regeringen vill framföra, typ. Kanske i någon av covid-trådarna, där förekom det ju mycket som kom från media ute på högerkanten.

BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det var ett tag sen. Det dök upp i något inlägg i forumet, någon som höll med om att han tyckte att alla som får pengar från regeringen ska bara skriva sånt som regeringen vill framföra, typ. Kanske i någon av covid-trådarna, där förekom det ju mycket som kom från media ute på högerkanten.
Nu sa du ju media, inte någon forummedlem som fantiserar.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Claes Sörmland
BirgitS BirgitS skrev:
Har du sett någon sån diskussion i deras grupper?
Som man kan se i SD-nära media.
Ja, jag har följt sociala medier de senaste åren och jag ser ju hur tongångarna går. Men tycker det har lugnat ned sig efter valet. Det blev inte undergången och ett fascistiskt maktövertagande som man trummade ut i dessa kretsar.

• Gilla
OramaC och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
D Dayangel skrev:
Nu sa du ju media, inte någon forummedlem som fantiserar.
Det var alltså med en länk till media, och medlemmen höll med om det som stod på sidan.

BirgitS BirgitS skrev:
Det var alltså med en länk till media, och medlemmen höll med om det som stod på sidan.
Ah okej, jag känner nån som känner en annan-symptom alltså. Inte riktigt empiriskt material för att "SD-nära media" verkar för inskränkningar i informationsförmedling. När vi ändå är inne på gissningslekar så lutar jag mer på Claes spår, tongångar från andra etablerade partier och liberaldemokratiska krafter som WEF och dig själv som ser det fria ordet på internet som ett hot mot det goda narrativet.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Der tror jag också. Invandringen kan jag förstå att folk blir upprörda av då det finns klara problem, men varför SD och deras åsiktsvänner i Europa har så svårt för folk med en sexuell läggning begriper jag inte. Vad har egentligen bögarna gjort som är så farligt?
Att det strider mot själva kärnfamiljen, en mamma och pappa, antar jag.
Sen vet jag inte om det gäller hela Europa, finns/fanns väl flera ”högerradikala” som va/är uttalat homosexuella?
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ja vi vet inte. Min gissning är att detta med invandringen och de relaterade problemen är 70- och 80-talisternas fråga. Det är inte en slump att det är i den ålderskategorin som vi återfinner i SDs ledning, de som har drivit SD hela vägen till riksdagen. De som är äldre är snart borta från att vara aktiva i samhället och 70- och 80-talisterna var de som fick sina liv förändrade av den stora invandringen. Det var också vad deras enda politiska konflikt under uppväxten (antirasism vs nationalism; Ultima Thule och vad man får säga och inte säga och det där tjafset).

De yngre har aldrig upplevt något annat än detta nya samhälle så de är naturaliserade även om deras föräldrar kanske gnäller. Och de är helt globaliserade via sina telefoner. Och väldigt många av de yngre är själva barn till invandrare och har en invandraridentitet. För dem är detta normaltillståndet. Så snart de nu medelålders 70- och 80-talisterna inser att det inte finns en quick fix eller återställare desto bättre. Inser dessa generationer aldrig det så får vi pensionera dem och gå vidare, d v s tjafset fortsätter i några årtioenden till. Men det finns lite demografiska problem, det är många 80-talister, de är välutbildade och kommer från etablerade familjer. Gen Z är få.

Typ.
Man får väl titta på skolvalet helt enkelt.
Stålstapel-diagram på en webbsida som visar procentandelar av röster på politiska partier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
OramaC och 3 till
  • Laddar…
Undrar hur diskussionen i tråden varit om det hade varit S som gått till val på löften om sänkta bränslepriser och, utan stöd av MP, vunnit senaste valet och sen sänkt reduktionsplikten för att deras väljare skulle få lägre bränslepriser?

Om vi leker med den tanken, hade alla "högerhatare" i tråden fortfarande tyckt att en sänkning av reduktionsplikten är katastrofal?

• Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Undrar hur diskussionen i tråden varit om det hade varit S som gått till val på löften om sänkta bränslepriser och, utan stöd av MP, vunnit senaste valet och sen sänkt reduktionsplikten för att deras väljare skulle få lägre bränslepriser?

Om vi leker med den tanken, hade alla "högerhatare" i tråden fortfarande tyckt att en sänkning av reduktionsplikten är katastrofal?
Några kappvändare i detta forum hade garanterat argumenterat annorlunda.

Claes Sörmland
Keiller Keiller skrev:
Vi i S har alltid stått upp mot de orättvisa marknadsexperiment som C och MP har drivit fram på drivmedelssidan tillsammans med högern. Det är en politik som slår mot de som har det svårast. Det är de rika som ska betala för sina utsläpp, inte de som kämpar mest i samhället. Det ligger inte i Sveriges intresse att subventionera oljebolagens övervinster med våra gemensamma medel och att uppmuntra till markförstörelse i tredje världen. Vi presenterar därför ett nytt program med fördelningspolitik i fokus där de rika får betala för sina utsläpp.

• Gilla
  • Haha
lob och 7 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vi i S har alltid stått upp mot de orättvisa marknadsexperiment som C och MP har drivit fram på drivmedelssidan tillsammans med högern. Det är en politik som slår mot de som har det svårast. Det är de rika som ska betala för sina utsläpp, inte de som kämpar mest i samhället. Det ligger inte i Sveriges intresse att subventionera oljebolagens övervinster med våra gemensamma medel och att uppmuntra till markförstörelse i tredje världen. Vi presenterar därför ett nytt program med fördelningspolitik i fokus där de rika får betala för sina utsläpp.
"Ulf Kristersson! Det här är ett skämt, det var ju DIN politik som drev igenom reduktionsplikten"

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Har vi fått en kommunist vid vår barm!!!!
Påpekar bara vissa obalanser som man kan fundera på. Tycker man det är ok så ok. Kommunist får du vara själv om du känner för det. Jag betackar mig.

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Regeringen agerar hårdare nu än någonsin, förhoppningsvis får det effekt och är en bra nystart på ett långsiktigt arbete gällande brottslighet mm.
Varför inte köpa fängelseplatser av pajasen i Nordkorea och skicka buset dit. Det skulle nog vara danande.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:

Tillåt mig tvivla.

P paralun skrev:
Jo men hur skulle det ha gått till?
Angela Merkel skulle bara ha Putins fossilgas för att lägga ner kärnkraft, dåvarande amerikanske presidenten Obama lät Merkel och Putin fullfölja sina fossilgasaffärer, NorthStream byggdes och Putin blev stenrik och kunde bygga upp sin krigsmakt... Ett av historiens största misstag.

[länk]
Det är väl det som är problemet. Man ansåg att man hade stora fördelar av handel med Ryssland och pengar går ju före vett och sans i alla lägen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.