29 222 läst · 191 svar
29k läst
191 svar
Sälja bostad med custom beteende
Renoverare
· Stockholm
· 18 499 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 458 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 458 inlägg
Är Du så snål att inte släppa tillhörande utrustning så får Du fixa motsvarande enklare grejer, givetvis måste installationen fungera eller så tar Du in en elektriker som löser problematiken till fullo med standard materialAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 499 inlägg
Nu var detta ett sidospår. Men då den router som följde med från ISP är förbukad så håller jag inte med. Den hade såklart följt med.hsd skrev:
hsd
Medlem
· 6 458 inlägg
hsd
Medlem
- 6 458 inlägg
Är den så värdefull för Dig så släng in en standard ,enkel som klarar jobbetAndersMalmgren skrev:
Du kan även fixa en billig mobiltelefon som kan styra allt , redan till visningen ,, brukar alltid finnas några som gillar detta
Renoverare
· Stockholm
· 18 499 inlägg
Visst men synd kasta in en billig då denna fiber är 1 gigabit (eftersom fiber hela vägen in i lgh så finns potential för 10 gigabit) så du behöver en router med 1 gigabit througput. Mycket bättre nästa ägare köper den router de vill ha. Än jag köper något skit som de byter ut. Blir ingen glad va speciellt inte miljön.hsd skrev:
Fast det tycket jag är ett dåligt argument då det kan användas på en faslig massa saker som inte brukar ses som byggnads-/fastighetstillbehör.D Dilato skrev:
Fast finns det en väggfast stege som ansluter till takstegen ingår inte en lös stege som vore bra att ha för att rensa rännor och plocka frukt. 😀D Dilato skrev:
Produkter som diskuteras: "takstegen"
Taksteg & glidskydd
Taksteg och glidskydd är essentiella för att säkerställa säkerheten vid arbete på tak. De erbjuder stabilitet och halkskydd under underhåll, reparationer eller rengöring av taket. Vårt sortiment av taksteg och glidskydd inkluderar
Läs mer
Som du beskriver det skulle jag se det som ett krav att enheten ingår i köpet. Alternativt att säljaren är medveten om behovet att åtgärda elinstallationen. Varför funderar du ens på frågan?AndersMalmgren skrev:
Om hemautomation utan full och normal grundfunktion via väggkontakterna så ska controllern ingå.
Däremot behöver vare sig router eller google nest för röststyrning ingå då det ligger utanför systemet och är upp till köparen att införskaffa.
PS! Stege ingår i hus för tillgång till taket.
Röststyrning för att släcka efter tonårsbarnen är guld värt och för mig lika självklart som elfönster och automatisk choke på en bil.
Däremot behöver vare sig router eller google nest för röststyrning ingå då det ligger utanför systemet och är upp till köparen att införskaffa.
PS! Stege ingår i hus för tillgång till taket.
Röststyrning för att släcka efter tonårsbarnen är guld värt och för mig lika självklart som elfönster och automatisk choke på en bil.
hsd
Medlem
· 6 458 inlägg
hsd
Medlem
- 6 458 inlägg
Ingen köpare blir glad om inte elen funkar, däremot om den funkar bra med finess kommer det alltid att locka någon lite extraAndersMalmgren skrev:Visst men synd kasta in en billig då denna fiber är 1 gigabit (eftersom fiber hela vägen in i lgh så finns potential för 10 gigabit) så du behöver en router med 1 gigabit througput. Mycket bättre nästa ägare köper den router de vill ha. Än jag köper något skit som de byter ut. Blir ingen glad va speciellt inte miljön.
Räkna på elektriker och jämför med vad Du behöver offra