23 524 läst · 188 svar
24k läst
188 svar
Sälja bostad med custom beteende
Renoverare
· Stockholm
· 18 683 inlägg
Redan sagt varför. Ursprungsplanen var att styra lampan från fläktkåpan. Men det gick inte lösa. Så fick bli remote från köket. Vi har ju exakt en sådan lösning fast med bättre grejer då.Adamel skrev:Där har du väl egentligen svaret på din ursprungsfråga - vill man slippa huvudvärk vid försäljning så tänk på det *innan* man planerar installationen - i ditt fall dragit de där rören när resten av elen drogs om, eller installerat någon annan "avsmartifieringslösning" 🙂
I vår lägenhet kör vi IKEA Trådfri kombinerat med Apple Homekit, och då löser det sig enkelt.
I köket är det bara att para ihop de två fjärrkontrollerna direkt med drivern för vitrinskåp respektive bänkbelysning så fungerar det helt standalone. Garderobsbelysningen är sensorstyrd när man öppnar dörarna så funkar utmärkt utan varken fjärr eller kontroller (förutom att man tappar dimmerfunktionen, men vi har inte ändrat ljusstyrka på någon garderob sen vi installerade dem...)
För övrig belysning är det enbart själva ljuskällan som är smart, så vi tar med oss våra armaturer som man brukar göra vid flytt och plockar vi bort impulsfjädrarna ur väggbrytarna (om köparen inte vill ha kvar dem då).
Jag pysslar också med att exempelvis byta batterier när så behövs men det betyder inte att jag uppskattar den sysslan. Det finns tyvärr en hel massa olika sysslor i mitt liv som jag utför utan att de direkt är uppskattade att göra...Nissens skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 683 inlägg
Batteriet till min 16 år gamla Logitech Harmony One var slut, räckte inte en hel film. Var mycket roligt byta batteriAlfredo skrev:
Det beror ju på var i landet bostadsrätten är som man skall sälja. Det är ju inte Stockholmspriser överallt....Alfredo skrev:
Sorry jag har inte läst hela tråden så vet ej vad den ligger. Sedan vet vi ju inte hur länge ts bott där heller jag menar sådan prisökning är det ändå inte... mäklare kostar också.
Vasastan.kisumisu skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/totalrenovering-av-20-talslaegenhet.229497/kisumisu skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Sälja bostad och flytta till hyresrätt - bli miljonär
Övrigt Off Topic -
Sälja innan bostaden ens har listats
Köpa & Sälja hus -
Mäklare får bakläxa efter att ha hyrt ut bostad till säljare
Artikelkommentarer -
Svalare bostadsmarknad för säljarna
Artikelkommentarer -
Absoluta minimum som krävs för att sälja bostad