nimhed skrev:
Jag tror att skruvdragaren är bättre, men trimmern är 25cm istället för 30, om det spelar någon roll.
Dessutom tror jag inte att Bauhaus trimmern går att vinkla eller ställa in längden på.

Däremot borde Ryobi skämmas för att de ens tillverkar en laddare som bara laddar 450mA. Det tar ju 3 timmar att ladda det lilla batteriet de skickar med i K-rauta paketet.

Ett plus är att trimmern klarar ca 100m gräskant på 1,3Ah batteriet

Skruvdragaren har jag ingen nytta av, helst trimmer + häcksax :) Men med tre timmar att ladda batteriet så räcker ju inte två för mig...

Nja, 3h gäller k-rautas. Bauhaus har snabbladdare (men en sämre trimmer)

nimhed skrev:
Nja, 3h gäller k-rautas. Bauhaus har snabbladdare (men en sämre trimmer)
Är det inte det ena så är det det andra... Har ingen Bahaus här heller.

Köpte precis paketet från K-Rauta + en OGS1821 Busktrimmer. Hann testa både lite kort innan det började regna och tycker att dom fungerar bra och att kvalitén verkar god. Skruvdragaren känns också helt ok. Det enda är väl, som nämnts tidigare, att laddaren är lite klen...

Jag har Ryobis elektriska häcksax, det är 3e sommaren för den nu. Den funkar, men i år så har motorn börjat ge ifrån sig ett slags tjutande när man kör. Väldigt irriterande. Jag kommer antagligen inte köpa Ryobi igen för något jag vill ha kvalitet på. Kör själv Bosch batteridrivna trimmer 14,4 med plastkniv. Galet bra körtid på så litet batteri, och dessutom samma som till min skruvdragare så jag har alltid minst 1 laddat batteri.

Är inget måste med Ryobi. Tänkte mest satsa på något där jag kan köpa till fler bra ha saker i samma serie. Ångrar i efterhand att jag alltid köpt vad jag ansett bäst för vad jag ska ha det till vilket resulterat i en uppsjö modeller och laddare, men inget som passar till trimmer eller häcksax vad jag sett. Blå Bosch 18 v, metabo och blå bosch 10 v, trimmern idag är en b & d som inte är kompatibel med nya modeller...

Blev en Ryobi RLT1830LI från tyskland för 1000 lappen, köper till batteri från e-bay...

Någon som har eller testat teleskopsågen opp1820?

Inte hunnit testa trimmern ännu, batteriet står på laddning. Men rätt ok kvalitetskänsla jämfört med BD trimmern som vi hade innan och hållt många år (batterierna som nu var kassa).

En smart funktion som jag inte sett innan var att man kunde vägghänga laddaren :)

Jag har en del maskiner och är väldigt nöjd med merparten av dom.
visst, det är inte Hilti-kvalitet, men good enough för mig som hobbyhantverkare.

Använder dom flera gånger i veckan, och det bästa är ju att dom alltid är "fit for fight". :)

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
sofftis och 2 till
  • Laddar…
Snyggt!

• Gilla
plutoorjan
  • Laddar…
plutoorjan skrev:
Jag har en del maskiner och är väldigt nöjd med merparten av dom.
visst, det är inte Hilti-kvalitet, men good enough för mig som hobbyhantverkare.

Använder dom flera gånger i veckan, och det bästa är ju att dom alltid är "fit for fight". :)
Nej Nej Nej....det här går inte...gör om gör rätt.....vilken oordning.... tycker mig se en Kärcher nere i vänstra hörnet....så kan man inte ha det...;)

• Gilla
plutoorjan
  • Laddar…
Skandal är vad det är!
Borde ha varit en Ryobi fönstertvätt. :)

En kollega har "råkat" köpa en 18v Ryobidragare för 400kr...vet ej exakt vilken modell...ej heller hur affären gjordes upp
problemet visade sig att det va utan batteri o laddare.....så frågan lyder....hur fixar man batteri o laddare på billigast/smidigaste sätt??
Jag föreslog att leta upp nån typ av trimmer el dyl på nån rea....har lovat hjälpa honom och då hamnar man ju per automatik här....(y)

ps...det är för övrigt inte brevskrivaren som är med i texten.....:cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.