201 956 läst · 205 svar
202k läst
205 svar
RYOBI maskiner, någon som testat?
Jag har både skruvdragare och trimmer från Ryobi, vet inte om det är exakt samma modeller som det där dock.EAK skrev:En bump och fråga, som nybliven husägare finns ett behov av såväl grästrimmer som skruvdragare. Ena mer än det andra för tillfället. Råkade då på ett erbjudande på K-rauta med: "Ryobi TRIMMER & SKRUVDRAGARE KIT 18V RLT1830CD" för 999 kr.
Är det bara skräp eller kommer jag bli nöjd med produkterna? En fördel med batteridriven grästrimmer är givetvis att min fru är mer benägen att köra med den
Har inga direkta problem med nån utav dom.. tycker dom gör sitt jobb, dock hade jag nog fixat ett extra batteri.
Tack för svaret!pjkw skrev:
Finns det några begränsningar när man köper extra batteri? 18V är självklart, men går det att köra maskinerna med ett som har mer än 1,4A?
Så länge batteriet är till Ryobi One+ serien fungerar det.EAK skrev:
Mer Ah ger längre drifttid, men är förstås tyngre och tar lite längre tid att ladda.
Till skruvdragare kan det kanske bli lite tungt med sörre batteri, men till trimmern är det nog att föredra, då den suger en del batteri.
Medlem
· Linköping
· 48 inlägg
Ser ut att vara samma trimmer som jag har, har funkat fint 2 somrar nu. Har två batterier, ett stort och ett litet, tillsammans får jag en körtid på mellan 25-35 min.
Skruvdragaren kan jag inte svara på eftersom den jag har inte är samma men den jag har är jag nöjd med. Stämmer att skruvdragaren kan bli lite klumpig med det stora batteriet men inte värre att det går att använda.
Skruvdragaren kan jag inte svara på eftersom den jag har inte är samma men den jag har är jag nöjd med. Stämmer att skruvdragaren kan bli lite klumpig med det stora batteriet men inte värre att det går att använda.
Har inga erfarenheter av deras batterimaskiner men jag har en överhandsfräs och en kap/ger från Ryobi och jag kan inte påstå att de ger något kvalitetsintryck. På sågen har en del mindre viktiga plastdetaljer samt spånpåsen gett upp för länge sedan och ett försök med både K-rautas support och Ryobi själva har inte gett något. Däremot är sågen trevlig med bra effekt och stor klinga för priset.
Även på fräsen har några plastdetaljer gått sönder men det mest irriterande är nog hur trög den blivit i höjdinställningen. Den är i princip oanvändbar så därför sitter den numera i fräsbordet där den kräver lite oortodoxa metoder för att ställa in fräsdjupet.
Ryobi är nog inte fel om man ser till relationen mellan kvalite och pris men jag blir lite irriterad varje gång jag använder dem så därför blir det nog bättre märken/kvalite för mig i framtiden. Dessutom undviker jag mitt lokala K-rauta för saker som man kan önska supoort på.
Även på fräsen har några plastdetaljer gått sönder men det mest irriterande är nog hur trög den blivit i höjdinställningen. Den är i princip oanvändbar så därför sitter den numera i fräsbordet där den kräver lite oortodoxa metoder för att ställa in fräsdjupet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ryobi är nog inte fel om man ser till relationen mellan kvalite och pris men jag blir lite irriterad varje gång jag använder dem så därför blir det nog bättre märken/kvalite för mig i framtiden. Dessutom undviker jag mitt lokala K-rauta för saker som man kan önska supoort på.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 331 inlägg
Om du kommer att bli nöjd är ju såklart helt omöjligt för oss andra att svara på. Vi vet ju inte vad du har för krav och förväntningar. Men jag kan säga att jag är nöjd med mina Ryobi verktyg. Jag har några stycken, alla i 18 volts serien, one+ eller vad dom kallas. Bland annat har jag grästrimmern.
Jag har en sticksåg som jag köpte nyligen på Bauhaus för 399 kr, en med sladd, och för priset är den väldigt bra tycker jag... Ska man ha bättre "klass" får man nog gå upp på en bit över tusenlappen tror jag så för 399 kr är den bra...
Jag har en Ryobi elhäcksax - den dyraste de erbjöd i Sverige för
några år sedan tror jag - kostade ca 1500 kr på Clas Ohlson - fun-
gerar utmärkt enligt min iofs ringa erfarenhet av elhäcksaxar - mkt
bättre än de endast två andra sådana jag provat - har dock sågat
av sladden två ggr vilket måste ses som en nackdel med den .
några år sedan tror jag - kostade ca 1500 kr på Clas Ohlson - fun-
gerar utmärkt enligt min iofs ringa erfarenhet av elhäcksaxar - mkt
bättre än de endast två andra sådana jag provat - har dock sågat
av sladden två ggr vilket måste ses som en nackdel med den .
Jag såg att samma paket som K-rauta säljer med kampanj finns för 1499:- på granngården, där verkar det vara ord.pris med 1499:- och inte 2999:- som K-rauta tycker.
http://www.granngarden.se/product/trimmer--skruvdr-rlt-1830cd3h
Sen finns ju bara trimmern:
http://www.granngarden.se/product/grastrimmer-rlt-1830li-inkbat för 1499:- som jag fattat tycke för men inte köpt än..... Men nu när det är sån kampanj så man kan få en till lägre pris och med en 18volt skruvdragare också på köpet så känns det lite lurigt.
Är det samma trimmer som är i paketet med skruvdragare eller en simplare variant?? Det står ju att den heter RLT1830 i båda men jag tror inte på detta!! Någon som provat och kollat??
http://www.granngarden.se/product/trimmer--skruvdr-rlt-1830cd3h
Sen finns ju bara trimmern:
http://www.granngarden.se/product/grastrimmer-rlt-1830li-inkbat för 1499:- som jag fattat tycke för men inte köpt än..... Men nu när det är sån kampanj så man kan få en till lägre pris och med en 18volt skruvdragare också på köpet så känns det lite lurigt.
Är det samma trimmer som är i paketet med skruvdragare eller en simplare variant?? Det står ju att den heter RLT1830 i båda men jag tror inte på detta!! Någon som provat och kollat??
Jag har samma sticksåg och till mitt behöv tycker jag också att den funkar bra.anders07 skrev:
Samma paket fast två batterier? Två batterier i alla fall.kysan skrev:
http://www.bauhaus.se/rbc18ll13-18v-startkit-one.html