J jbernspang skrev:
Sa dom inte 2000 ton till och med?
Låter rimligare. De lastbilar som levererar grus för NCC brukar ta minst 12 ton. 250 lass med 10 ton sten ger 2500 ton.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Hur kunde det skena iväg så ofantligt mycket? 37 miljoner för det där huset? :seenoevil:

Grannen lät bygga ett Rosshus av enklare modell och några raka väggar för drygt 20 år sedan på en lättbyggd tomt. Tog över 2 år för bygget att bli färdigt.

• Gilla
Carl Johansson
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Finanskrisen 2008??? Hur kom den in i bilden?
G gyllee skrev:
Nej, de sa att coronapandemin hade lika stor påverkan på börsen som kraschen 2008
Ja, sorry, jag lyssnade väl lite dåligt. Tyckte förstås att det var lite väl långt tidsspann.
(Minns själv hur mina investeringar tvärsjönk i värde 2008)

• Gilla
gyllee
  • Laddar…
Känns som om designen är viktigare än funktionen på flera ställen, som tidigare inlägg nämner den nedsänkta sängen och sedan två "trappsteg på varje sida. Man får ju nästan hasa eller rulla ur sängen så man hamnar på knäna för att ställa sig upp. Finns inget att använda som stöd och väl på fötter undrar jag hur stor risken är att man råkar sätta foten "i luften" och sedan ramlar framlänges. Sängbord funkar ju inte direkt så det blir till att slänga kläderna på golvet om man inte vill hänga dem i duschrummet eller garderoben.

Fönsterputsning blir också lite avancerat, framför allt två av fönsterna i köket samt fönstret i ytterväggen ovanför köket - kan inte se att de är öppningsbara på mäklarbilderna iallafall.

När sedan solen strålar under sommaren så hoppas jag att man installerat fönster med värmereflekterande ytskikt - annars krävs det nog bra kyleffekt för att hålla nere temperaturen.

Är ju inte heller så praktiskt att man måste gå utomhus för att kolla om en säkring gått eller om det helt plötsligt inte blir nån värme.....

Man längtar efter något klassiskt, vackert, harmoniskt.
En sekelskiftesvilla med mansardtak..
En trettitals funkisvilla.
Här kliar man sig bara i huvet.

• Gilla
oliva och 1 till
  • Laddar…
Var skeptisk men blev positivt överaskad när det stod klart. Fint!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
hoffret hoffret skrev:
Vad var alla de blå rören i plattan? Nån som vet?
Det är AI-tuber.

• Gilla
  • Haha
MrMad och 7 till
  • Laddar…
Smiiith Smiiith skrev:
Huset ligger ute för försäljning [länk]
Tycker det är lite gulligt att mäklaren, som lär få ett sex- eller sjusiffrigt arvode om det blir affär, beskriver huset som ett mästervärk (y).

• Haha
  • Gilla
  • Wow
jliljeha och 21 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Den dagen är idag.
[länk]
Tittar i spåkulan och ser att huset kommer att figurera i minst hälften av svenskproducerade porrfilmer kommande decennium. Nedsänkt säng, skruvade trappor, infinitypool, gym, lätt avspolbara ytor och 10 Gb-fiber kan inte locka något annat än vuxenfilmsindustrin.

• Gilla
  • Haha
jliljeha och 31 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Tycker det är lite gulligt att mäklaren, som lär få ett sex- eller sjusiffrigt arvode om det blir affär, beskriver huset som ett mästervärk (y).
Det är proffsigt!
Och fattar inte varför han skriver att Stockholms stad skall fastställa fastighetsskatten? Det är ju Danderyds kommun.

Stefan N Stefan N skrev:
Verkar så, blir nog inga barn i det huset.
Jo, de har en grabb på 8-9 år någonting.

Jag kände Roberts lillasyster för många år sedan och träffade honom vid några tillfällen. Båda två var extremt klyftiga och drivna människor, med en tydlig inställning att "var och en är sin egen lyckas smed". Tyvärr har jag inte haft någon kontakt med dem på >10 år men jag är inte förvånad att han kommit dit han är.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
janwide
NetNut NetNut skrev:
Är ju inte heller så praktiskt att man måste gå utomhus för att kolla om en säkring gått eller om det helt plötsligt inte blir nån värme.....
Man säger bara "Bad house" så byter huset säkring själv.

• Haha
  • Gilla
klaskarlsson och 6 till
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
Man säger bara "Bad house" så byter huset säkring själv.
Tänkte bara:

-"Open the garage door please HAL"
-"I'm afraid I can't do that..."

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 17 till
  • Laddar…
engs
T tompaah7503 skrev:
Tittar i spåkulan och ser att huset kommer att figurera i minst hälften av svenskproducerade porrfilmer kommande decennium. Nedsänkt säng, skruvade trappor, infinitypool, gym, lätt avspolbara ytor och 10 Gb-fiber kan inte locka något annat än vuxenfilmsindustrin.
haha, men nedsänkt säng, eller ser snarare ut som golvet är höjt? Inte hunnit se Grand Design i år än.
Torde väl bara minska potentiella variationen i hur man bedriver vuxengymnastik.

Är väl vidvinkeln som luras så det i mitten trycks ihop kanske men på mäklarbilden ser det mer ut som en enkelsäng?

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.