115 366 läst · 229 svar
115k läst
229 svar
Rymdskepp för hemester i Danderyd - Grand Designs
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
C cpalm skrev:
Ja, sorry, jag lyssnade väl lite dåligt. Tyckte förstås att det var lite väl långt tidsspann.G gyllee skrev:
(Minns själv hur mina investeringar tvärsjönk i värde 2008)
Känns som om designen är viktigare än funktionen på flera ställen, som tidigare inlägg nämner den nedsänkta sängen och sedan två "trappsteg på varje sida. Man får ju nästan hasa eller rulla ur sängen så man hamnar på knäna för att ställa sig upp. Finns inget att använda som stöd och väl på fötter undrar jag hur stor risken är att man råkar sätta foten "i luften" och sedan ramlar framlänges. Sängbord funkar ju inte direkt så det blir till att slänga kläderna på golvet om man inte vill hänga dem i duschrummet eller garderoben.
Fönsterputsning blir också lite avancerat, framför allt två av fönsterna i köket samt fönstret i ytterväggen ovanför köket - kan inte se att de är öppningsbara på mäklarbilderna iallafall.
När sedan solen strålar under sommaren så hoppas jag att man installerat fönster med värmereflekterande ytskikt - annars krävs det nog bra kyleffekt för att hålla nere temperaturen.
Är ju inte heller så praktiskt att man måste gå utomhus för att kolla om en säkring gått eller om det helt plötsligt inte blir nån värme.....
Fönsterputsning blir också lite avancerat, framför allt två av fönsterna i köket samt fönstret i ytterväggen ovanför köket - kan inte se att de är öppningsbara på mäklarbilderna iallafall.
När sedan solen strålar under sommaren så hoppas jag att man installerat fönster med värmereflekterande ytskikt - annars krävs det nog bra kyleffekt för att hålla nere temperaturen.
Är ju inte heller så praktiskt att man måste gå utomhus för att kolla om en säkring gått eller om det helt plötsligt inte blir nån värme.....
Var skeptisk men blev positivt överaskad när det stod klart. Fint!
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 947 inlägg
Tittar i spåkulan och ser att huset kommer att figurera i minst hälften av svenskproducerade porrfilmer kommande decennium. Nedsänkt säng, skruvade trappor, infinitypool, gym, lätt avspolbara ytor och 10 Gb-fiber kan inte locka något annat än vuxenfilmsindustrin.useless skrev:
Det är proffsigt!SågspånPappspikEternit skrev:
Och fattar inte varför han skriver att Stockholms stad skall fastställa fastighetsskatten? Det är ju Danderyds kommun.
Jo, de har en grabb på 8-9 år någonting.Stefan N skrev:
Jag kände Roberts lillasyster för många år sedan och träffade honom vid några tillfällen. Båda två var extremt klyftiga och drivna människor, med en tydlig inställning att "var och en är sin egen lyckas smed". Tyvärr har jag inte haft någon kontakt med dem på >10 år men jag är inte förvånad att han kommit dit han är.
haha, men nedsänkt säng, eller ser snarare ut som golvet är höjt? Inte hunnit se Grand Design i år än.T tompaah7503 skrev:
Torde väl bara minska potentiella variationen i hur man bedriver vuxengymnastik.
Är väl vidvinkeln som luras så det i mitten trycks ihop kanske men på mäklarbilden ser det mer ut som en enkelsäng?