115 803 läst · 229 svar
116k läst
229 svar
Rymdskepp för hemester i Danderyd - Grand Designs
Medlem
· Stockholm
· 7 363 inlägg
Jag får en liten konspirationsteori/affärstanke till mig
Dom kanske byggde huset för säg 25 mkr och sen kostade AI'n 15 Mkr och såldes av hans eget bolag ?
Dom kanske byggde huset för säg 25 mkr och sen kostade AI'n 15 Mkr och såldes av hans eget bolag ?
Redigerat:
Sen på bollen men såg bilden på huset och tänke "oj ett sånt där hus som är precis perfekt fel!" Borde ha förstått att det var Pål Ross men jag trodde han följt tidsandan och körde mest vagt klassicerande grejer nuförtiden.
Hursomhelst är det faktiskt helt otroligt hur dåligt det blir när han är ansvarig. Det är inget enskilt val som gör det. Halvmodernistiskt, kan funka. Vitt och svart, ok det går. Svängda positiva och negativa former, absolut. Glasräcken och lite glammig känsla, det går att lösa. Men när Pål sätter samman det hela och gör specifika val blir det så perfekt dåligt. Det skriker dålig smak. Som om han bara jobbar med tecken. Det vill säga hans arkitektur säger det beställarna "vill ha" fast bara på den mest ytliga nivå utan att bli arkitektur. Materialen ser också extremt billiga ut. Känns som de lurats för det priset.
Bara enkla stumma ord. Modernt, Glas, Lyxigt, Coolt Huset blir inget mer tar slut vid dessa eller andra livsstilsmarkörer.
Hursomhelst är det faktiskt helt otroligt hur dåligt det blir när han är ansvarig. Det är inget enskilt val som gör det. Halvmodernistiskt, kan funka. Vitt och svart, ok det går. Svängda positiva och negativa former, absolut. Glasräcken och lite glammig känsla, det går att lösa. Men när Pål sätter samman det hela och gör specifika val blir det så perfekt dåligt. Det skriker dålig smak. Som om han bara jobbar med tecken. Det vill säga hans arkitektur säger det beställarna "vill ha" fast bara på den mest ytliga nivå utan att bli arkitektur. Materialen ser också extremt billiga ut. Känns som de lurats för det priset.
Bara enkla stumma ord. Modernt, Glas, Lyxigt, Coolt Huset blir inget mer tar slut vid dessa eller andra livsstilsmarkörer.
Det är mycket som kallas för AI som inte är AI. Men programmet visar för lite av det för att det ska gå att avgöra.ronolo skrev:Intressant att läsa kommentarerna. Hela kommentarsfältet osar av missunnsamhet. Oavsett vad man tycker om arkitekturen så är det ju ett fantastiskt hus som de flesta av gnällspikarna i kommentarsfältet nog hade trivts mycket bra i. Byggtekniskt är huset rent av porrigt.
Det är också lite lustigt hur många som påpekar bristen av AI i huset, eller om det över huvud taget får kallas AI.
Om jag skall göra en trovärdighetsbedömning och har att välja på kommentarerna från tangentbordsexperterna ovan eller info från byggherren som skrapat ihop minst 15-35 skattade miljoner genom att jobba med AI. Ja du..
Men med lite fantasi kan man säga att min värmestyrning är AI också. Tog säkert 15 minuter att bygga algoritmen...
Liknande trådar
-
Husägare i Säffle anmäler granne för videoövervakning
Artikelkommentarer -
Vad är detta för puts?
Färg, Måla & Tapetsera -
Ej nedreglat tak för spottar
Byggmaterial & Byggteknik -
Rymdskepp för hemester i Danderyd - teknisk beskrivning i mäklarannonsen
Teknik -
12 idéer för pool - upplagt för hemester
Artikelkommentarer