Det står i annonsen att det är inteckningar för 7,8milj, är det samma sak som pantbrev? Har de bara belånat huset med 7,8milj?

O oliva skrev:
Det står i annonsen att det är inteckningar för 7,8milj, är det samma sak som pantbrev? Har de bara belånat huset med 7,8milj?
Ja, hur så?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
O oliva skrev:
Hade det inte varit mer anmärkningsvärt om de belånat med 30 eller 40 miljoner?

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
K Kane skrev:
Programmet gick i måndags direkt efter rymdskeppet, TV4 körde 2 program i följd.
Om du menar när vattentornet byggdes om så kändes som ungefär samtidigt som rymdskeppet, typ 2019-2020.
[länk]
Jag råkade somna till i soffan strax innan det första avsnittet var slut och när jag vaknade hade rymdskeppet transformerats till ett vattentorn. :surprised:
Tog en stund innan jag yrvaket förstod att det var ett nytt avsnitt.:D

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 16 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Jag råkade somna till i soffan strax innan det första avsnittet var slut och när jag vaknade hade rymdskeppet transformerats till ett vattentorn. :surprised:
P Pin skrev:
Kan nästan se Mark stå där och skrika superlativ över hur de lyckats resa denna runda huskropp 20 meter upp och räta ut sidorna för att hålla huskroppen levande under bygget. "Vågat, dyrt men så så genialiskt!"

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
när jag ser huset så tänker jag 90 tals miami

• Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
K Kane skrev:
Nu är mästervärket tillbaka! I den riktiga annonsen kommer värken tillbaka....
[länk]
...och det är fortfarande Stockholm stad som ska besluta om fastighetstaxeringen.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
...och det är fortfarande Stockholm stad som ska besluta om fastighetstaxeringen.
Ja, de har mycket att göra när de skall hantera hus även utanför sin "jurisdiktion". :D

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Tycker att designen är uppkäftigt elegant, med lite palatstoner. Skulle gärna bygga ett Pål Ross hus, om jag hade råd. Hellre ett sådant hus än en fyrkantigt nuftigt Myresjöhus eller liknande.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
C
trähandtag trähandtag skrev:
Hellre ett sådant hus än en fyrkantigt nuftigt Myresjöhus eller liknande.
Tycker också att det är betydligt roligare än en funkislåda och definitivt mer "design"-känsla.
Men jag håller med Mark när han frågar sig hur f-n man möblerar rummen.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tycker också att det är betydligt roligare än en funkislåda och definitivt mer "design"-känsla.
Men jag håller med Mark när han frågar sig hur f-n man möblerar rummen.
Är det 10 ggr roligare?

• Gilla
Danne12345
  • Laddar…
E erikjakan skrev:
Är det 10 ggr roligare?
Du kan inte bygga ett fyrkantigt stenhus i Danderyd för 1/10 av 44 miljoner. Skulle gissa på tomten som kostade 7 plus 5 för huset. Så ca 4 ggr roligare, upp till var och en att avgöra.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Fast nu pratade vi om huset, inte läget?

E erikjakan skrev:
Fast nu pratade vi om huset, inte läget?
Om jag förstått det rätt kostade alltihop 44 M. Av det var 7 M tomten. Huset kostade då 37 M. Kan man bygga en motsvarande fyrkantig låda i betong för 1/10 av det om man inte gör något själv utan anlitar arkitekt, projektledare och hantverkare?

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.