Förstår inte varför man bygger runda former utan att använda välvda fönster när pengarna finns. Det stora atriumfönstren ser ut som minecraft.
Opraktiskt och fult. Ingen höjdare direkt...

• Gilla
toolman77 och 8 till
  • Laddar…
Spontant känns det som att de har blivit blåsta. Det där huset ska inte kosta 37 miljoner att bygga.

• Gilla
splinter och 4 till
  • Laddar…
Sålt ett hus och nytt hopp på aktiemarknaden... skulle det verkligen ge 44 miljoner? Eller vad är haken?

• Gilla
mili_d och 1 till
  • Laddar…
M mawno skrev:
Förstår inte varför man bygger runda former utan att använda välvda fönster när pengarna finns. Det stora atriumfönstren ser ut som minecraft.
Opraktiskt och fult. Ingen höjdare direkt...
Så där ser alla Pål Ross-hus ut. Välvda väggar och platta fönster.

• Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Noll respekt för dessa sprättar som bygger.. Fint blev det, men inte för dom pengarna. Då är farbrorn i Knivsta i sitt vattentorn 10x mer kung än dessa ynglingar..

• Gilla
viktorstahl och 13 till
  • Laddar…
Jag blev mest att fundera på hur länge de vill ha sängen nedsänkt i sovrumsgolvet. Sova går väl an men tänk att kravla omkring på golvet när man ska gå och lägga sig, stiga upp och när sängen ska bäddas.

• Gilla
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
Vad är det egentligen som är "AI"?
Att starta en fläkt när luftfuktigheten är hög är inte AI.

• Gilla
remrag och 10 till
  • Laddar…
O Oaken skrev:
Kan det stämma att dom bara byggde ett sovrum!?!
Där är ett sovrum till på mellanplanet.

3D-ritning av ett hus mellanplan med markerat sovrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
200 ton berg va det :)

Tycker att bygget blev coolt men sjukt med 44miljoner.....
Sa dom inte 2000 ton till och med?

• Gilla
Juthstrand och 3 till
  • Laddar…
Sjukt hus, tror det kan kostat mer än det smaka.
Men hade nog kunnat bo där
Tittar man bolags historik verkar han blivit tvungen sälja ett bolag... Tänk er att arbeta och få ihop alla de pengarna och sen går de alla åt till detta, mind blowing

• Haha
Agge87
  • Laddar…
J Jonte Karlsson skrev:
Vad är det egentligen som är "AI"?
Att starta en fläkt när luftfuktigheten är hög är inte AI.
Jo om det går via en Plejd.

• Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Jag måste tillstå att Mark Isitts domedagskommentarer matchar alla dessa missunnsamma kommentarer här i tråden.
;)

• Gilla
  • Haha
hapazard och 4 till
  • Laddar…
Vad var alla de blå rören i plattan? Nån som vet?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Jag tycker seriens hus ganska sällan tilltalar mig men jag kan ändå på något sätt ha förståelse och respekt för byggarnas idéer kring arkitektur och visioner etc. Skulle sällan själv vilja bo i husen som byggs, men skulle inte ha något emot ha dem som granne.

Men detta hus och projekt förstod jag nog nästan ingenting av, och det lilla jag förstod var verkligen inte positivt. Det begrepp som återkom till mig var ”nyrikt”.

Trots (eller kanske mer på grund av) detta så engagerade dock faktiskt detta hus mig mer än vanligt. Seriens övriga byggen har jag glömt 15 min efter jag stängt av tv:n. Men så inte denna gång.

Bla kände jag mig tvungen att googla arkitekten Pål Ross efter programmet. Fanns han verkligen på riktigt? Intervjun och hans svar där mitt i skogen var verkligen helt obegripliga (och då jämför jag ändå med arkitekter i allmänhet som inte är särskilt begripliga för utomstående). Och kunde han verkligen ha ritat 350 hus? Den marknaden kunde väl ändå inte finnas? Något förvånad så får man nog konstatera att den marknaden nog ändå verkar finnas.

Ofta (alltid?) vill arkitekter engagera, och där lyckades Pål Ross verkligen med mig - det måste erkännas. Det sägs ju ofta vara ett tecken på stor arkitektur. Det känns dock, när programmet och huset helt landat, ganska skönt att veta att där jag själv är hemmahörande, i medelklassvillaträsket, är nog risken mer eller mindre obefintlig för att Pål Ross kommer rita något.

• Gilla
TobiasStockholm och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.