S Stefan1972 skrev:
Har aldrig sett nån anvisning där de olika skruvarna inte ingående beskrivs med mått och var de hör hemma. Brukar vara en bra ide att inventera högen och sortera ihop dem enl anvisning och kolla av att antal per storlek stämmer. Då är det lättare att positionera dem på rätt plats.
Sen bör det nämnas att rostfria skriv inte är bättre per automatik. De är rent generellt aningen mjukare än normal 8.8 skruv.
Allt fanns i bruksanvisningen, gängor, diameter (M10), längd, som sagt så åkte det över huvudet på mig att kolla gängorna.

Korrosionsbeständigheten är tillräckligt med argument för mig att ta rostfritt om hållfastheten enbart är marginal. Detta var då innan jag visste att det var så effektivt med att helt enkelt olja in regelbundet.
 
J jesper--- skrev:
Det är ingen sak, med sak då ett genuint bekymmer.
År av stresstest är intyg nog, återkommer om ett par år med uppdatering hur bra den har hållit, bara jag kommer ihåg, kommer vara så upptagen med att transportera tegelstenar på maxvikt att minnet bara ser tegel vem vet.
Ett tips är annars att du kör runt med bly eller uran, då får du plats med mer vikt på släpet ;). Jag tror dock att du nog tyvärr inte är välkommen på bilprovningen om du har lastat uran så bly kanske är bättre.
 
J jesper--- skrev:
Allt fanns i bruksanvisningen, gängor, diameter (M10), längd, som sagt så åkte det över huvudet på mig att kolla gängorna.

Korrosionsbeständigheten är tillräckligt med argument för mig att ta rostfritt om hållfastheten enbart är marginal. Detta var då innan jag visste att det var så effektivt med att helt enkelt olja in regelbundet.
Vem har lurat i dig att korrosion på skruvarna skulle vara något bekymmer? Eller på resten av konstruktionen för övrigt?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vem har lurat i dig att korrosion på skruvarna skulle vara något bekymmer? Eller på resten av konstruktionen för övrigt?
Jag gillar inte rost, that's it.
 
G
Gängade förband A4 mot A4 bör smörjas med molybdendisulfids fett.
 
G OMathson skrev:
Gängade förband A4 mot A4 bör smörjas med molybdendisulfids fett.
De får räcka nu, make it or break it!!
 
  • Gilla
gone_fishing
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.