256 664 läst · 1 172 svar
257k läst
1,2k svar
Roliga verktygsannonser
Medlem
· Västragötaland
· 197 inlägg
Ser ut som mycket råkat komma med hem i fickan verktyg. Det är ju en del verktyg där som inte kostar 20:- på jula utan säljs på typ ahlsells och liknande.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Lite dyrt är det nog ändå, trots vissa proffsgrejor, men kanske ett fynd? Svårt att säga. Skulle inte köpt det själv i alla fall.
Visst kostar festoolprylar mkt pengar. Men ett uppgivet nypris på 5000kr, utan systainer....njae kanske lite grovt:
http://www.tradera.com/PROFFS_STICKSAG_FESTOOL_PS_300_EQ_BASTA_PA_MARKNADEN_-auktion-60932889
http://www.tradera.com/PROFFS_STICKSAG_FESTOOL_PS_300_EQ_BASTA_PA_MARKNADEN_-auktion-60932889
Man får ju knappt 1 sån här: http://www.spiralservice.se/Shop/Results3.asp?Modell=B17013Matss skrev:
har verkligen ingen aning om vad man ska med dem till, är mer fascinerad av vad de kostar. men visst, hihglander skulle nog kunna ha nytta av ett par.....Fein skrev:
Daniel_N skrev:
Jag tycker väl iosf att det kanske är ett långsökt resonemang. Mig veterligen hade de ju inget utbyggt elnät på 1100-talet, så att vad skulle han då ha den till?
Medlem
· Västra Götaland
· 190 inlägg
Han är väl ödödlig? Då kan han ju spara dom i sådär 8-900år så vips kan han använda dem
Nu har jag fått svar så slipper vi undra: Läses nedifrån och upp.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hej Fein
Nu är det ju ganska så fuktigt i de Skotska högländerna, så jag tror det ligger utanför rimligheten. I de förhållandena skulle jag tro att mellan 5-600 år är max.
Glad Påsk
Kundtjänst Festool
--------------------------------------------------------------------------------
Från: fein@byggahus.se
Skickat: den 20 mars 2008 14:25
Till: info@festool.se
Ämne: SV: Longlife filtersäck
Ok, men om man säger att Highlander skulle ha de från tidigt 1100-tal fram till idag (han är ju odödlig) skulle de fortfarande vara med i matchen om han förvarat dem mörkt och svalt.
Fein
--------------------------------------------------------------------------------
Från: info@festool.se
Skickat: den 20 mars 2008 14:23
Till: fein@byggahus.se
Hej Fein
Jo vi kan hålla med om att det är lite diffust. Svårt att långtesta dem under realistiska förhållanden och därmed svårt att redogöra exakt hållbarhetstid. Det beror ju mycket på i vilken utswträckning den används.
Med vänliga hälsningar
Kundtjänst Festool
Skickat: den 20 mars 2008 14:19
Ämne: Longlife filtersäck
Hej
Jag har en fråga angående Longlife filtersäckar. Hur länge kan man förvänta sig att den håller då den heter longlife. Tycker att det är ett lite diffust namn.
Mvh Fein
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hej Fein
Nu är det ju ganska så fuktigt i de Skotska högländerna, så jag tror det ligger utanför rimligheten. I de förhållandena skulle jag tro att mellan 5-600 år är max.
Glad Påsk
Kundtjänst Festool
Skickat: den 20 mars 2008 14:25
Ok, men om man säger att Highlander skulle ha de från tidigt 1100-tal fram till idag (han är ju odödlig) skulle de fortfarande vara med i matchen om han förvarat dem mörkt och svalt.
Fein
Från: info@festool.se
Skickat: den 20 mars 2008 14:23
Till: fein@byggahus.se
Hej Fein
Jo vi kan hålla med om att det är lite diffust. Svårt att långtesta dem under realistiska förhållanden och därmed svårt att redogöra exakt hållbarhetstid. Det beror ju mycket på i vilken utswträckning den används.
Med vänliga hälsningar
Kundtjänst Festool
Skickat: den 20 mars 2008 14:19
Ämne: Longlife filtersäck
Hej
Jag har en fråga angående Longlife filtersäckar. Hur länge kan man förvänta sig att den håller då den heter longlife. Tycker att det är ett lite diffust namn.
Mvh Fein
Medlem
· Västra Götaland
· 190 inlägg
Härligt! Han på kundtjänsten hade ju humor iallafall