256 623 läst · 1 172 svar
257k läst
1,2k svar
Roliga verktygsannonser
En sak som jag aldrig har förstått vitsen med, är att många säljare lånar sina mailadresser, och hellre vill bli uppringda.
I annonsen som Kent länkar till anses mailsvar som mindre seriösa än telefondito, även om de förstnämnda inte ignoreras.
Varför är det så?
I annonsen som Kent länkar till anses mailsvar som mindre seriösa än telefondito, även om de förstnämnda inte ignoreras.
Varför är det så?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Jag har alltid misstänkt att det handlar om stöldgods i många fall, eftersom bara en försvinnande minoritet av de nr som anges (av de jag har kollat upp ska jag tillägga) går att få en abonnent till på Eniro eller Hitta.
Medlem
· Västernorrland
· 2 062 inlägg
Jag förundras också över hur många av de som svarar på annonser som inte har en susning om Sveriges geografi och hur långt det egentligen är mellan de själva och säljare.
Fler som reagerat på detta?
Fler som reagerat på detta?
Jag vet ifan.... Jag har själv sålt lite på blocket och har den ide, att jag inte vill lämna ut mitt nr till vem som helst. Om köparen verkar seriös kan han få mitt riktiga nr.Mr Handyman skrev:
Mail kontakt är i regel värdelös. " hej fins den kvar?" javisst och sen hör de aldrig av sig igen. Eller "vill du sälja din Festool TS55 sänksåg för 500, då kommer jag och hämtar den direkt?"
Då svarar jag oftast; ja, det går bra, vi träffas vid korsningen i stan kl. kväll. Tack och hej.
Det beror ju lite på vad man säljer med. Säljer man något dyrt är några kanske rädd för inbrott.
Det här med att inte acceptera mail eller att mailen är lånad är ju avancerat trams av personer som förmodligen inte begriper sig på ens den enklaste datorn som brukar be sina barnbarn att "programmera" klockan på VHS-videon. Brukar direkt sortera bort annonser med dylika lydelse som "surgubbar".
Har köpt mycket via enbart mail samt att det brukar vara bra för en första kontroll om det ens är intressant eller rat. Har haft långa meningslösa samtal per telefon med ointresserade, mattbytande, överprutande folk där det hade varit mycket enklare att styra ner i /dev/null
Undrar hur dessa "surgubbar" tror att Tradera och Ebay fungerar... ?
Har köpt mycket via enbart mail samt att det brukar vara bra för en första kontroll om det ens är intressant eller rat. Har haft långa meningslösa samtal per telefon med ointresserade, mattbytande, överprutande folk där det hade varit mycket enklare att styra ner i /dev/null
Undrar hur dessa "surgubbar" tror att Tradera och Ebay fungerar... ?
Ähh, det vet väl "alla" att internet enbart är en fluga och oseriöst *S*
/Kent
/Kent
Medias makt är underbar, även om en lögn aldrig blir sanning bara för att den upprepas i det oändliga.snickarboden skrev:
"Fluga" kommer från rubriksättaren på SvD och det Ines ifrågasatte var det planlösa surfandet. Hon menade att det skulle att växa fram bra tillämpningar och tjänster på nätet.
Vad är detta för trams: http://www.tradera.com/superklipp_Borrset_HSS_oanv_borttages_snart_SANKT_-auktion-59954902
"borttages snart"....varför lägger man inte upp en annons på den tid man hade tänkt sig annonsen skulle vara direkt från början. Användaren har för övrigt rätt löjliga priser...
"borttages snart"....varför lägger man inte upp en annons på den tid man hade tänkt sig annonsen skulle vara direkt från början. Användaren har för övrigt rätt löjliga priser...
http://www.tradera.com/superklipp_tryckluft_vindor_2st_nya_borttages_snart-auktion-59954941
Samma kille har faktiskt lyckats få bud på dessa vindor. Helt obegripligt med tanke på bilderna som inte visar det minsta vad det är.
Samma kille har faktiskt lyckats få bud på dessa vindor. Helt obegripligt med tanke på bilderna som inte visar det minsta vad det är.
Kanske inte verktygsannonser direkt, men...
Hoppas ingen har missat http://www.bestofblocket.se där de flesta mer eller mindre roliga annonser förevigas.
Ett tips är att söka på "torsk" så kommer några sanslöst roliga annonser upp (passar min humor iaf)
Hoppas ingen har missat http://www.bestofblocket.se där de flesta mer eller mindre roliga annonser förevigas.
Ett tips är att söka på "torsk" så kommer några sanslöst roliga annonser upp (passar min humor iaf)