Om vi nu ska fortsätta att dryfta dessa spadar - och det är i alla fall ett bra exempel på hur man kan bli ordentligt blåst om man är godtrogen - vill jag minnas att när jag såg annonserna för första gången, för nåt år sedan, så fanns det ett "köp nu-pris". Och det var inte mindre än 600 kronor! Om man då handlar enligt devisen "man får vad man betalar för" så hade man nog blivit ordentlig överraskad när man packade upp sin leksaksspade för 805 kr inkl. frakt.

Trähyvlar betyder inte dåliga hyvlar, tvärtom så har jag några som jag inte ens skulle vilja sälja.

/Kent

snickarboden skrev:
Trähyvlar betyder inte dåliga hyvlar,
Det var nog inte det som åsyftades. Snarare det faktum att säljaren förväntar sig att folk ska bjuda 200:- för något som kan visa sig vara ett par överblivna brädstumpar med pålimmade engångsrakblad och några vedklabbar med en bult igenom!

snickarboden skrev:
Trähyvlar betyder inte dåliga hyvlar, tvärtom så har jag några som jag inte ens skulle vilja sälja.

/Kent
Nä det var absolut inte vad jag menade, snarare att man ska bjuda på något som bara är beskrivet som "gamla trähyvlar skruvtvingar mm"...ingen bild, ingen aning om skick eller antal. Jag använder själv en äldre rubank samt en liten putshyvel lite då och då.

Daniel_N skrev:
En enorm mängd spik till salu....

[länk]
Men varför??

Man kanske skulle lägga ut lite navelludd på tradera. Eller spillet från gipsskivor? Folk är inte kloka...

Hehe, 100gram spiker. Hadde det vært 100kg.... Sånt kan man vel gi bort til noen som vil ha det.

Vurderer å selge den skruen jeg fikk til overs i en pakke i går......... :D

Kanske skulle lägga ut den stukade bottenplattan från min gamla cirkelsåg för 20kr: "Unik reservdel till cirkelsåg", eller kanske 200kr?

Tyvärr är väl den bistra sanningen den att det finns vääääldigt många som inte har en spänn i plånboken och försöker sälja vad som finns till hands för att få lite mjölk på bordet.

Det finns en sajt som heter familjeliv.se där sitter gräddan av svensk intelligensreserv och diskuterar allt mellan himmel o jord. Där finns en ekonomitråd under "Känsliga rummet"...Jisses säger jag bara.

Man tipsar varandra om bästa sms-lånen och undrar vad Kronofogden kan ta osv....Denna kategori människor säljer säkert 100 gr spik om de kommer över den.

Gör en välgärning och bjud ....:)

Gissar att den kategorin INTE sitter och porrsufar efter Festool, Makita, Blå Bosch och liknande utan nöjer sig med Rustas skruvdragare med dödskallar på... Om ens det..

Tycker att du har en poäng här Cheesus (även om jag inte har en aning angående intelligensreserven på familjeliv:).

Det kan nog vara bra att ibland rannsaka sig själv angående varför man skrattar. Min tanke med denna tråd var inte att "basha" de som inte kan stava, eller säljer "skräp" för en spottstyver. Så anser jag för övrigt inte att tråden fungerar heller, mao den fungerar som jag tänkt:)

Istället tycker jag att det är riktigt roligt att visa upp annonser där säljaren på olika sätt marknadsför eller sätter pris för att lura eller vilseleda kunderna. Exempelvis en oerhört kraftfull vinkelslip på 600W, en enorm mängd spik på 100gram eller en plastspade, marknadsförd som "spade" med 205kr i frakt.

Alternativt säljare som inte är rädda för att sätta ett "rejält pris":

http://www.blocket.se/vi/15398382.htm?ca=23_10_s
http://www.blocket.se/vi/15398194.htm?ca=23_10_s
http://www.blocket.se/vi/15398760.htm?ca=23_10_s

Men det är ju bara vad jag tycker är roligt, och inte någon allmängiltig regel för humor...:)

Oj, Det är bara att slå till på Black/Deckergrejerna!

Äh, det var inte för att vara politiskt korrekt som jag gav en sorglig förklaring..:) Familjeliv är en skitsajt och jag blir allt som oftast bannad därifrån. Senast när jag förökte förklara att ett sms-lån på 1000:- med en "avgift" på 200:- under en månad inte hade en räntesats på 20%...När jag efter några inlägg kallade någon blåst blev det borttaget...

http://www.familjeliv.se/Forum-4-188/m29994669.html Vet inte om man kan se länken utan att vara medlem.

Lite off-topic men...Såg förresten att spiksäljaren även hade en massa skruv till salu....närmare bestämt 100 gram.

Mikael_L
Sen tråden startades har jag hållit ögonen öppna efter roliga annonser från företag, men inte hittat något bra än.

För när företag dabbar sig i annonser tycker jag kan vara riktigt roligt... :D

Typ som bilverkstan som skrev:
Öppet hus. Kom in på Måndag så kollar vi glykolen och spolar vatten och olja på din bil!

;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.