F fizz skrev:
Passerade ett hus i Hammar, kämpades friskt med jordborret någon i denna tråden?
Misstänker att det var jag. Har 9 tidigare hål på diverse olika djup tills det har tagit stopp och har inte lyckats få till mer än 7 liter/min. Testat ta mig ner med både kiespumpe och rör samt silspets men har hittills misslyckats.

Hoppas att det går bättre i detta hålet (ser inte lovande ut då jag stöter på stora sten vid 4 meter som jag inte kommer förbi om jag inte får upp dem).
 
  • Gilla
Omelius och 2 till
  • Laddar…
Finns de nån i närheten av Halmstad som har en kiespumpe för utlåning?
 
N Nathrezim skrev:
Misstänker att det var jag. Har 9 tidigare hål på diverse olika djup tills det har tagit stopp och har inte lyckats få till mer än 7 liter/min. Testat ta mig ner med både kiespumpe och rör samt silspets men har hittills misslyckats.

Hoppas att det går bättre i detta hålet (ser inte lovande ut då jag stöter på stora sten vid 4 meter som jag inte kommer förbi om jag inte får upp dem).
Kan du inte få sätta spetsen hos grannen? De hade ju kommit ner 14 meter enligt din far. Eller gick de på sten så djupt?
 
O Omelius skrev:
Kan du inte få sätta spetsen hos grannen? De hade ju kommit ner 14 meter enligt din far. Eller gick de på sten så djupt?
De gick på sten på 14 meter och fick inget vatten, sen försökte de inte igen.
 
N Nathrezim skrev:
De gick på sten på 14 meter och fick inget vatten, sen försökte de inte igen.
Oj! 14 meter ner var oväntat!
 
Hur har det gått för alla här nu i helgen med att sätta filterbrunn ?
 
M mortimer skrev:
Hur har det gått för alla här nu i helgen med att sätta filterbrunn ?
Väntar tyvärr fortfarande på rör här i Viby så under tiden roar jag mig med diverse andra projekt..
Gick bananas på gräsmattan som inte är så jämn som jag önskar. Väntar nu med spänning på att se om jag istället lyckats kväva den till döds..
Bygger även altan samt fyllt igen en källartrappa.
Pga av väntan har jag även börjat tveka med placeringen av brunnen.. Som det ser ut just nu blir det istället på baksidan av huset med nytt förråd. Där har jag bättre möjlighet att ställa pumpen och placera ventiler etc till sprinklersystemet på väggen. På det viset slipper jag ventilboxar i marken men åker istället på att bygga förråd och dra ut ström etc..
 
  • Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
Helt plötsligt så ligger mina rör på utlämningsställe. De blev skickade med GLS och inte DHL. Är just DHL spårningen jag har haft koll på då jag fick ett DHL trackingnumber.

Blir dock ingen borrning de här veckan. Får bli nästa vecka.
 
  • Gilla
upa och 2 till
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Helt plötsligt så ligger mina rör på utlämningsställe. De blev skickade med GLS och inte DHL. Är just DHL spårningen jag har haft koll på då jag fick ett DHL trackingnumber.

Blir dock ingen borrning de här veckan. Får bli nästa vecka.
Såg ditt inlägg och började fundera lite.. Mina rör skickades med GLS och efter en hel del detektivarbete under dagen visade det sig att ett kolli har funnits klart att hämta hos ombud sedan 25/5 och ett kolli befunnit sig på Schenkers central i Önnestad lika länge.. Om jag inte börjat eftersöka själv undrar jag om de någonsin hittat hit.
Iaf så hämtade jag det ena paketet och det andra blir levererat under morgondagen.
Inte heller här blir det någon grävning av brunn i veckan. Altanen behöver bli klar då platsen ser ut som landstigningen i Normandie för tillfället men hoppas kunna börja nästa helg!!
Grundarbete för altan med synliga gjutformar och rörstick i sandigt byggområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fizz och 1 till
  • Laddar…
Är det följderna av Corona som visar sig i transportbranschen med rutiner och förare som inte finns på plats tro...
 
Väntar på pumpen jag beställt från Pratoerboso.com De blev en Plurijet 4/100x ska enligt spårningen kommer den 3/6.
 
  • Gilla
upa och 1 till
  • Laddar…
Efter ca 13h kontinuerligt vattnande är detta vad jag fått i mitt filter, avsevärt bättre än innan isgrus. Sanden är otroligt fin så tror knappt minskad slitsbredd gjort någon skillnad.
 
  • Filter fullt med fin sand placerat på träklossar omgivet av grus efter långvarig vattening.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oldjoe och 2 till
  • Laddar…
F fizz skrev:
Efter ca 13h kontinuerligt vattnande är detta vad jag fått i mitt filter, avsevärt bättre än innan isgrus. Sanden är otroligt fin så tror knappt minskad slitsbredd gjort någon skillnad.
Vad är det för filter du har, "blå björn" från Beulco ?
 
M mortimer skrev:
Vad är det för filter du har, "blå björn" från Beulco ?
Yes
 
H holgersson skrev:
Väntar på pumpen jag beställt från Pratoerboso.com De blev en Plurijet 4/100x ska enligt spårningen kommer den 3/6.
Sjukt spänd på hur pump och filterbrunn kommer prestera, blir det installation till helgen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.