802 940 läst · 6 209 svar
803k läst
6,2k svar
Rörspetsbrunn
Sätt det I spänn så mycket du klarar sen låt det vara en stund och känn så kan du få spänna upp det igen.O olofh skrev:
Bättre att segdra än att försöka vålda upp den direkt.
Suget som kan bli I marken kan vara grymt ibland vet av erfarenhet med grävmaskin och sten.
Jag har också trott att kiespumpen fastnat ibland. Men har till slut lyckats få upp den.
Med en rejält del kvästa svordomar (grannarna satt ute) och en massa pannben så kom pumpen upp, jobbade med två lastspännare. Satt ner körd som ett spjut i leran. Blev så efter att jag körde en del med borren och fick upp rätt mkt lera och småstenar så gissar att botten då mjuknade till sig och svalde hela pumpen när jag drog ner den. Jaja, nu kört en del i efm och forsätter tills grillen ska igång
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Mitt sumprör hade gått av vid gängorna.. Ett fint snitt.
Förmodligen så har jag lyckat vrida av gängorna på något sätt med jordborren, sen så hamna jordborren under sumpröret som är en lös rörbit nu. Så omöjligt att styra rätt med borren.
Lossna en sprint på jordborren så borret gick förlorat tillsammans med 1 meter förlängning.
Pallar inte mecka efter den, beställer ett nytt 105mm borrhuvud.
Förmodligen så har jag lyckat vrida av gängorna på något sätt med jordborren, sen så hamna jordborren under sumpröret som är en lös rörbit nu. Så omöjligt att styra rätt med borren.
Lossna en sprint på jordborren så borret gick förlorat tillsammans med 1 meter förlängning.
Logga in
Skapa konto
Sjukt att en sprint lossnade på jordborren? Eller det är inte bult med fjärilsskruv?TotalControl skrev:Mitt sumprör hade gått av vid gängorna.. Ett fint snitt.
[bild]
Grus mellan tänderna och pulserande blod i tinningen..🤘😈O olofh skrev:Med en rejält del kvästa svordomar (grannarna satt ute) och en massa pannben så kom pumpen upp, jobbade med två lastspännare. Satt ner körd som ett spjut i leran. Blev så efter att jag körde en del med borren och fick upp rätt mkt lera och småstenar så gissar att botten då mjuknade till sig och svalde hela pumpen när jag drog ner den. Jaja, nu kört en del i efm och forsätter tills grillen ska igång
[bild]
[bild]
När jag läser din text och ser dina bilder måste jag erkänna att jag saknar ”slagfältet”…😂😂😂
Trist.. Men löser du @TotalControl 👌TotalControl skrev:Mitt sumprör hade gått av vid gängorna.. Ett fint snitt.
[bild]
Haha. Just slagfält tänkte jag också på rätt många gånger 🤬. Sörjigt vatten som studsar upp i ansiktet, grejer överallt. även om jag flera gånger samlade ihop verktyg på ett ställe, spännband på ett annat, förlängningar till borren på ett tredje etc så toghavererade det multipla gånger när jag kutade iväg för att hämta ytterligare något. Sen på det underhålla lekande barn i poolen precis jämte, försöka pedagogiskt förklara att nä, pappa kan liksom inte riktigt berätta vad allt det här handlar om men kolla. Vi har ett hål till vattnet! 😂 🌊🚱U upa skrev:
Men det är skoj! Känslan att se rören glida ner 1dm rakt av när man lastar på ubermkt sten på stupstocken. Det är fan fint!
Nu ska jag geeka loss totalt och inhandla något liknade denna.
Eller sådan som man kopplar till mobil med usb-c.
https://www.24.se/hem-tradgard/verk...ucpDDUFgxU-KapAD3Z-zKxIqJuPUjIfUaAmUdEALw_wcB
Sen ska jag övervaka varenda mm och gruskorn där nere tills jag är klar så slipper man få rage än en gång när man klantar sig
Eller sådan som man kopplar till mobil med usb-c.
https://www.24.se/hem-tradgard/verk...ucpDDUFgxU-KapAD3Z-zKxIqJuPUjIfUaAmUdEALw_wcB
Sen ska jag övervaka varenda mm och gruskorn där nere tills jag är klar så slipper man få rage än en gång när man klantar sig
Lite retligt att jag fick ge upp filterbrunnen men sen jag fick igång pemsilarna har det inte ”hostat” en enda gång. Börjar tröttna på att flytta vattenspridaren så sitter nu för ”femtielfte” gången och ritar in trädgården..😬TotalControl skrev:
Logga in
Skapa konto
Håller tummarna för ibra och dig. Ibra förtjänar f-n att hitta olja i backen snart!🤘
Äkta kärlek!🤘😂O olofh skrev:Haha. Just slagfält tänkte jag också på rätt många gånger 🤬. Sörjigt vatten som studsar upp i ansiktet, grejer överallt. även om jag flera gånger samlade ihop verktyg på ett ställe, spännband på ett annat, förlängningar till borren på ett tredje etc så toghavererade det multipla gånger när jag kutade iväg för att hämta ytterligare något. Sen på det underhålla lekande barn i poolen precis jämte, försöka pedagogiskt förklara att nä, pappa kan liksom inte riktigt berätta vad allt det här handlar om men kolla. Vi har ett hål till vattnet! 😂 🌊🚱
Men det är skoj! Känslan att se rören glida ner 1dm rakt av när man lastar på ubermkt sten på stupstocken. Det är fan fint!
Ser riktigt proffsigt ut! Kan ju inte bli annat än flawless.U upa skrev:Lite retligt att jag fick ge upp filterbrunnen men sen jag fick igång pemsilarna har det inte ”hostat” en enda gång. Börjar tröttna på att flytta vattenspridaren så sitter nu för ”femtielfte” gången och ritar in trädgården..😬
[bild]
Håller tummarna för ibra och dig. Ibra förtjänar f-n att hitta olja i backen snart!🤘
Ibra, verkligen en kämpe!