Du får kanten på gängan mot "marken" om den blir oval som kan göra att den tar i någonstans och tom går sönder. Om du har märkt så är det inte allt helt runda i skarven.

Spännande med nytt hål. Fick vi se skadan på röret? Kommer inte ihåg :)

Maxwells demon TotalControl skrev:
Spännande med nytt hål. Fick vi se skadan på röret? Kommer inte ihåg :)
Revanschlusten är stor :). Bifogat

• Blått skadat plaströr i gräset visar tecken på revor och brytningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah ett filterör. Kanske är så att kanten har tagit i mot när skarven blir oval precis som Tyskarna nämner.

Har du funnit var din plunscher befinner sig @fizz ? Går och vankar på min gula ”gräsmatta” och är sugen på att göra ett sista försök att få ner rören så om det är möjligt lånar jag den gärna en runda.

• Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
U upa skrev:
Har du funnit var din plunscher befinner sig @fizz ? Går och vankar på min gula ”gräsmatta” och är sugen på att göra ett sista försök att få ner rören så om det är möjligt lånar jag den gärna en runda.
Nyfiken :) Fick du tag på plunschern?

• Gilla
upa
  • Laddar…
Inte än men det ser ut att lösa sig. :D(y)
Min kära sambo är ganska trött på brunnsborrning men tacksam att det inte blir på midsommarafton iaf.. :crysmile:

• Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
4 veckors semester idag, så tänkte börja med hål nr 2. Kan man få litta pepp elle
U upa skrev:
Inte än men det ser ut att lösa sig. :D(y)
Min kära sambo är ganska trött på brunnsborrning men tacksam att det inte blir på midsommarafton iaf.. :crysmile:
Haha du är inte ensam. Jag delgav nyss min fru info om att jag troligen behöver köpa mer rör om min nästa borra blir framgångsrik. Togs emot sådär :).

• Gilla
fizz och 2 till
  • Laddar…
I ibrakadabra skrev:
4 veckors semester idag, så tänkte börja med hål nr 2. Kan man få litta pepp elle

Haha du är inte ensam. Jag delgav nyss min fru info om att jag troligen behöver köpa mer rör om min nästa borra blir framgångsrik. Togs emot sådär :).
Härligt!:strong:
Lycka till med grävningen och ”hushållsbalansen”..;)(y)

• Gilla
fizz
  • Laddar…
Plunschern är hittad

• Gilla
holgersson och 2 till
  • Laddar…
D Dylan skrev:
Bor i Falkenberg!

Tror det var nånstans i denna tråden jag läste det, att det blir för liten buffert med kort rör. Men å andra sidan kan det ju bara röra sig om typ max 50l på ett kort och långt rör?

Har inga grejor tyvärr. Så då gäller det ju att leja bort det. Om det inte går att slå ner eller borra med en handborr med förlängningar.
Var i Falkenberg bor du? Jag bor i skogstorp och där är det enormt mycket sten. Jag har handgrävt ner till 3,4 meters djup.

Uppdatering... Tycker rören känns vingliga och knakar obehagligt när stupstocken är lastad. Ibland är det precis som om något knäcks och det känns som att allt ska rasa ihop. Men det har inte hänt något allvarligt än (håller emot och kastar snabbt av lite stenar när det händer).

Anyway... är på 9,15 m under mark. Har en vattenpelare på 1,9 m. Nivån har ej ändrats på 2 dygn. Nivån ändras ej när jag fyller på med vatten uppifrån (varken upp eller ner). Visst hade vattenpelaren försvunnit helt om det var över grundvattennivån?

Låter som grundvatten. Låter lovande att du inte ökar nivån med att fylla på vatten då är det bra genomsläpplighet.

Du har ingen pump du kan provpumpa med?

Låter som grundvatten. Låter lovande att du inte ökar nivån med att fylla på vatten då är det bra genomsläpplighet.

Du har ingen pump du kan provpumpa med?

Okej. Jag fick en gammal cirkulationspump jag tänkte prova, men jag vet inte om det fungerar med en sån.

Nej det kommer inte att fungera. De är gjorda för att cirkulera vätska i slutna system med övertryck.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.