803 214 läst · 6 209 svar
803k läst
6,2k svar
Rörspetsbrunn
Ska fråga för skoj skull e här nuTotalControl skrev:
Ja kör med PEM då. Det kvittar. Om du ändå behöver mer PEM 50 till systemet. PVC tipset var bara om du inte skulle behöva köpa 50 meter för en sugledning på några meters skull.
TotalControl skrev:
Hade ja inte haft dessa dyra kopplingarna hade jag kört på ditt spår, men får ont i magen av att lägga dom på hyllan i garaget när ja vet va dom kosta haha
När blir det pumpning? Är förjävla nyfiken
@TotalControl och @upaTotalControl skrev:
börjar klockan 15:00 idag..
har lagt ut slangen i solen nu med jordsäckar över så den rätar ut sig... han sa på rinkaby det gjorde mycket om solen låg på som idag så rätar slangen ut sig.
Ang pvc rör så sa han det va större risk det drog tjuvluft.
pgs plasten va så hård eller vad han sa... han sa det va deras rekommendationer att använda pem på sugsida med sånna koppel jag har.
sen sa jag att jag prata med en som har 10bars pump med 200l/min kapacitet som använder det på sugledning, han blev förvånad.
@fizz de löste sig med isgrus, hade 50kr bonuscheck på granngården + om detta ej blir bra och jag behöver lyfta och kapa sumpen så e det bra om jag har extra hemma
TotalControl skrev:
Inte jag... om det går åt helvete, räcker de dra upp 10cm i botten? 30cm isgrus räcker med?
Vad är det som ska gå åt helvete?
Ja det räcker med 10 cm och 30 cm. Jag har använt mig av 30 cm grus.
Men häll i gruset först isf innan du lyfter.
Ja det räcker med 10 cm och 30 cm. Jag har använt mig av 30 cm grus.
Men häll i gruset först isf innan du lyfter.
Ärn
Är alltid negativ till jag ser motsatsen haha
återkommer så fort jag blir klar, PEM slangen blev över förväntan rak väldigt lätt
jag hänger ner bottenventilen så den slutar 30cm från isgrusen eller det blir för nära?
TotalControl skrev:
Är alltid negativ till jag ser motsatsen haha
återkommer så fort jag blir klar, PEM slangen blev över förväntan rak väldigt lätt
jag hänger ner bottenventilen så den slutar 30cm från isgrusen eller det blir för nära?
Redigerat: