66 220 läst · 765 svar
66k läst
765 svar
rörmockare höjer priset efter utfört jobb.
Skiftar du däck på bilen? Det ska ju däck-/bilverkstaden göra.L Le'Oracle skrev:
Tankar du bilen? Det ska ju drivmedelsbolagen göra.
Eller förresten har du ens bil? Varför har du det? Varför ringer du inte efter taxi varje gång du ska åka någon stans?
Lagar du mat? Varför gör du det? Det är väll bättre att utbildade kokar/kallskänkor lagar maten?
Kokboksförfattare borde ju finnas någonstans i den djupaste cirkeln av helvetet, också...Demmpa skrev:Skiftar du däck på bilen? Det ska ju däck-/bilverkstaden göra.
Tankar du bilen? Det ska ju drivmedelsbolagen göra.
Eller förresten har du ens bil? Varför har du det? Varför ringer du inte efter taxi varje gång du ska åka någon stans?
Lagar du mat? Varför gör du det? Det är väll bättre att utbildade kokar/kallskänkor lagar maten?
Jo det är fel för jag som svensk yrkesmän måste betala mkt avgifter och skatter samt följa regler, det gör att vi inte konkurrerar på samma vilkor. Precis som tex i transportbranschen.
Du ser inget fel i låglöneländer som kommer hit och dumpar priser.
Du ser inget fel i låglöneländer som kommer hit och dumpar priser.
Få som gillar den svenska modellen gillar prisdumpning, men det är ju inte frågan som diskuteras.L Le'Oracle skrev:
Om Svenskt trä bara delar ut, förlåt: säljer, anvisningarna till licensierade snickare som stäms om de ens låter någon annan titta på dem, skulle du vara nöjd då? Tror du att det skulle byggas a) fler eller b) färre välkonstruerade hus i trä från svenska leverantörer. Vänligen motivera ditt svar.
Falu plast säljer direkt till Rinkaby. Därför kan jag inte få bättre rabatter av min grossist. Falu plast vill helt enkelt inte handla med grossister och vi får väl hoppas att dessa vaknar upp och tar bort Falu plast ur dina sortiment .
Då kan ju Falu plast rikta in sig på att sälja enbart till konsumenter win win för dem .
Då kan ju Falu plast rikta in sig på att sälja enbart till konsumenter win win för dem .
Jag behöver inte motivera någonting till digkashieda skrev:Få som gillar den svenska modellen gillar prisdumpning, men det är ju inte frågan som diskuteras.
Om Svenskt trä bara delar ut, förlåt: säljer, anvisningarna till licensierade snickare som stäms om de ens låter någon annan titta på dem, skulle du vara nöjd då? Tror du att det skulle byggas a) fler eller b) färre välkonstruerade hus i trä från svenska leverantörer. Vänligen motivera ditt svar.
Ok, problemet är inte konstruktionen, materialet eller att de plågar små barn, utan att du inte får stora rabatter du kan lägga i din egen ficka?
Tror jag kan ha hittat ett nytt favoritföretag. Tack för tipset!
Tror jag kan ha hittat ett nytt favoritföretag. Tack för tipset!
Mina stora vinster. Japp 2 procent blev det sist
Om IT, försäkring,bil branscherna mfl skulle ha VVS branschens vinstmarginaler så skulle dem lägga ned sina verksamheter .
H&M och Ericsson vinstvarnar och aktien dyker och 4000 blir avskedade när dem bara gör 5ggr mer vinst än vi i VVS världen
Om IT, försäkring,bil branscherna mfl skulle ha VVS branschens vinstmarginaler så skulle dem lägga ned sina verksamheter .
H&M och Ericsson vinstvarnar och aktien dyker och 4000 blir avskedade när dem bara gör 5ggr mer vinst än vi i VVS världen
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 866 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 866 inlägg
Då borde du nog lägga ner firman om det inte bär sig ekonomiskt och ta en anställning istället. Enligt vad jag förstår får en anställd VVS-montör ca 40k i månaden och det låter som att man kan ha råd med livets nödvändigheter med den lönen i mina öron.L Le'Oracle skrev:
Jag föraktar inte mina kunder, fast inga av er är ju det så
Jo förresten , jag har 1 kund,,eller hade som jag föraktar. Jag gillar inte att få skäll och bli anklagad för att deras VVB gått sönder pga mig när jag bytt ett element åt dem.
Dem är nog såna som ni som hatar hantverkare .
Jo förresten , jag har 1 kund,,eller hade som jag föraktar. Jag gillar inte att få skäll och bli anklagad för att deras VVB gått sönder pga mig när jag bytt ett element åt dem.
Dem är nog såna som ni som hatar hantverkare .