Hej!
Jag får inte riktigt rätt med denna bock, har bockat den första efter 45 grader och den andra innan 45 grader.
Testade även och bocka ett rör 60-30 men det blev inte bättre.
väggen är inte helt rak.
Mvh Julius
Jag får inte riktigt rätt med denna bock, har bockat den första efter 45 grader och den andra innan 45 grader.
Testade även och bocka ett rör 60-30 men det blev inte bättre.
väggen är inte helt rak.
Mvh Julius
Estetiskt så trist med rördragningar i takhöjd. Har sett det på fler ställen. Hörde att det visst är något som vissa fastighetsägare beställer vid byggnation (tex SB). Vad anser ni? Varför lägger man inte rören i golvnivå som tidigare?
Jag håller med dig, men för min del hade det varit svårt o dra de vid golvnivå, så tvungen o göra på det här sättetK krambriw skrev:
Lättare att hålla rent om rören är taket, har själv så och bara ett rör till duschen från taket, blandaren på utsidan.K krambriw skrev:
Med 15mm rör blir det inte helt perfekt och man får bara leva med det men ditt försök ser bra ut! Den eventuella förbättringen som finns att hämta kommer inte göra någon som helst skillnad för helheten.
Angående rör i tak så handlar det mest om att man inte vill borra genom duschdörrar/väggar men det finns några fler mindre fördelar också, angående det estetiska så är det en vanesak, när man sett ett par stycken slutar de se "ovanligt ut".
Angående rör i tak så handlar det mest om att man inte vill borra genom duschdörrar/väggar men det finns några fler mindre fördelar också, angående det estetiska så är det en vanesak, när man sett ett par stycken slutar de se "ovanligt ut".
Tack för de vänliga orden, då våga jag väl visa några av de andra böjarna jag gjortRickard. skrev:
Med 15mm rör blir det inte helt perfekt och man får bara leva med det men ditt försök ser bra ut! Den eventuella förbättringen som finns att hämta kommer inte göra någon som helst skillnad för helheten.
Ja det var minst sagt en lite ovanlig lösning men det kommer väl inte vara synligt? Om så kanske du borde bytt till ett kromat ventilfäste i alla fall.
Och när du ändå bjudit på det så du har väl inte glömt backventiler till blandningen? 😉
Och när du ändå bjudit på det så du har väl inte glömt backventiler till blandningen? 😉
Populärt i forumet
-
Hur mycket rabatt ger Lundagrossisten hantverkarna?
Vatten & Avlopp -
Kostnad för VVS material - 100% dyrare än i bygghandeln
Vatten & Avlopp -
Toalettstol översvämmad, hur är det möjligt?
Vatten & Avlopp -
Fackmässigt utfört jobb?
Vatten & Avlopp -
Kommunen vägrar fixa avloppet på vägen utanför
Vatten & Avlopp