Självfallet finns det de som är nöjda med en pelletskamin från Norrlandsimporten. Som jag skrev tidigare i denna tråd så har jag en kollega som är inne på den andra vintern med en kamin från denna firma. Han är mer än nöjd med den värme som den ger och funktionen som har fungerat klockrent. Ett mynt har som bekant alltid två sidor.
 
E
Tydligen har storebror i Markaryd sagt till på skarpen... Nu är nämligen de Conturaplankade monteringsanvisningarna bytts ut.

Undrar var de kopierat de nuvarande?

De innehåller dock en del direkt bradnd- (=livsfarliga) farliga instruktioner. Ska inte göra det för lätt för NI genom att berätta vad. De kommer säkert att bli varse när sotarna underkänner installationerna.

Glädjande är att jag tydligen fick dem att inse, och ta bort sågningen av sotarkåren.
 
Göran.W
Redigerat:
För info angående detta företag.

Jag snubblade över denna sida: http://bygglov.bloggo.nu/Erfarenhet-av-Norrlandsimporten/#comments-post

Det verkar vara en enda lång lovsång (i kör) till norrlandsimporten, sättet de flesta kommentarerna är skrivna tyder dock på att det är de själva som postat i stort sett alla kommentarer.
Byggahusforumet får sig oxå ett par kängor.
Om man som företagare måste sitta och skriva sånna mängder av positiva omdömmen om sig själv så kan jag inte tolka det på annat sätt än att förtaget är mycket oseriöst.
 
Många upprepningar av företagsnamnet i posterna gör sökmotorn glad. Uppenbart en PR-tråd.
 
Göran.W
Inte den första sidan dom gör så på.
Har man inga nöjda kunder får man skapa dom själv.
 
Vi måste nog erkänna att de trots allt har nöjda kunder, i annat fall så skulle inte företaget finnas kvar på marknaden.
 
Jag ska erkänna att jag inte har någon erfarenhet av deras produkter och jag har dessutom inte en aning om hur många nöjda kunder de har eller inte har.
Men en sådan kör av lovord som på länken jag postade ovan har jag aldrig sett, inte ens om företag som rent allmänt står högt i kurs (tex rinkabyrör).
Det var detta jag reagerade på eftersom det för mig känns synnerligen otänkbart att så många extremt nöjda kunder skulle samlas på en plats och lovorda företaget på det entydiga sättet.

Anledningen till att jag googlade företaget är att de börjat sälja däck/balanseringsmaskiner som jag spanat efter ett tag.
 
Gabbe1 skrev:
Men en sådan kör av lovord som på länken jag postade ovan har jag aldrig sett, inte ens om företag som rent allmänt står högt i kurs (tex rinkabyrör).
Det var detta jag reagerade på eftersom det för mig känns synnerligen otänkbart att så många extremt nöjda kunder skulle samlas på en plats och lovorda företaget på det entydiga sättet.
Nej det har du förstås rätt i. Det känns onekligen som om företaget ligger bakom dessa på ett eller annat sätt.
 
Göran.W
Något står inte rätt till när man måste lovorda sig själv.
Min erfarenhet är iaf den att dom är snorkiga och väldigt otrevliga så fort man ställer "fel" fråga för det råkade jag ut för.
Dom tom sålde den varan som var bokad av mig för jag ställde "fel" fråga och var dessutom hånfulla mot mig när dom sålt den till en annan.
 
Det måste ju finnas en motvikt till denna tråd då det ju inte får yttras något positivt överhudtaget om företaget här.
Här är det bara smutskastning och svartmålning som får framföras,
 
Redigerat:
Göran.W
Det är väl självklart man får skriva något positiv men företaget har flera gånger skapat en användare och lovordat sig själv och då blir ju alla positiva inlägg tagna med skepsis för ett seriöst företag gör inte så.
Jag har ingen erfarenheter av deras produkter men väl deras kundvård som är under all kritik så även deras marknadsföring som är under allt kritik med många felaktiga och vilseledande påstående som tex dom skriver att deras kaminer kommer frun usa största tillverkare när dom i självaverket tillverkas och säljs av en firma i kina.
Dom säljer säkert saker som är bra dom med men mycket ser ut att vara kina skräp med.
 
har länge gått o trånat efter en pelletskamin och speciellt på norrlands kaminerna de säljer men har varit väldigt tveksam att slå till när man läste om företaget att de inte verka sköta sig.. men va fan tänkte ja och slog till. inga problem med leverans och trevlig försäljare. kaminen funkar som den ska,så ja e nöjd...visst låter den mer än min braskamin,men de e varmt o gott när man kommer hem...sen om den håller,??? det får jag återkomma till när det händer något!!
 
Boviken
Intressant tråd!

Hand upp av er som har en produkt från det omnämnda företaget.
 
Jasså, är det dags för den här tråden igen.

Tittade lite på deras tillverkares hemsida, dom verkar inte veta mycket om vad dom egentligen säljer och gissar mycket när dom skriver fakta om deras superbra Combikamin.

Dom säger att dom tillverkas i Shanghai fel dom tillverkas i Qingdao.
Dom säger att effekten är 15/24Kw fel den riktiga effekten är 9.5-15/11Kw
Dom säger att den väger 125Kg fel den väger faktiskt NW 94Kg GW 105Kg
Dom säger att den förbrukar minst pellets, men det påstår inte tillverkaren.
Något dom faktiskt har skrivit rätt är måtten på kaminen..

PS. Visste ni att Norrlandsimporten även har tillverkat sagda kamin med Röd färg?

http://www.alibaba.com/product-gs/513695766/wood_pellet_stove_Kiruna_Combi_.html

Förövrigt hade det sett bra ut om det inte var massor med stavfel i deras egna faktablad.

http://norrlandsimporten.se/manuals/combifakta.pdf

Konstigt nog hur jag än försöker se något bra med deras marknadsföring, så misslyckas jag..
Om sedan kaminen brinner och levererar värme säger jag ingenting om.
Att dom levererar varan och har reservdelar på lager säger jag ingenting om.

Säkert ett mycket bra företag i övrigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.