51 760 läst · 151 svar
52k läst
151 svar
rökgastemp norrlandsimporten
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
Citat från http://pelletfire.blogg.se/index.html
Kaminen har gått sen dess klanderfritt och vi förbrukar ca 1st 16kg säck / dygn vilket blir ca 1200:- / mån för att hålla 23gr i klubbhuset. Fjolåret låg vi på 5900 i el för
Räknar man på det så har dom betalat 3kr kwh för elen.
Sanningen är snarare att vintern har varit mycket varmare och el priset har bara varit lite drygt hälften i år https://www.eon.se/upload/eon-se-2-...al/prisutveckling-rorligt-2007-2012-april.pdf
Så det dom skriver är inte förankrat till faktiska förhållande.
Visst är det lustigt varje gång dom går in och försöker skapa nöjda kunder gör dom bort sig kapitalt
Kaminen har gått sen dess klanderfritt och vi förbrukar ca 1st 16kg säck / dygn vilket blir ca 1200:- / mån för att hålla 23gr i klubbhuset. Fjolåret låg vi på 5900 i el för
Räknar man på det så har dom betalat 3kr kwh för elen.
Sanningen är snarare att vintern har varit mycket varmare och el priset har bara varit lite drygt hälften i år https://www.eon.se/upload/eon-se-2-...al/prisutveckling-rorligt-2007-2012-april.pdf
Så det dom skriver är inte förankrat till faktiska förhållande.
Visst är det lustigt varje gång dom går in och försöker skapa nöjda kunder gör dom bort sig kapitalt
Redigerat:
Här var det taggarna utåt.
Jag har inget med Norrlandsimporten att göra. Jag letar en kamin att köpa.
Till Hempularen frågar jag vad det som inte stämmer med min profil.
Ge mej ett bra exempel på en pelletskamin som förbrukar mindre och värmer mer eftersom norrlandsimportens är så dåliga.
Jag har inget med Norrlandsimporten att göra. Jag letar en kamin att köpa.
Till Hempularen frågar jag vad det som inte stämmer med min profil.
Ge mej ett bra exempel på en pelletskamin som förbrukar mindre och värmer mer eftersom norrlandsimportens är så dåliga.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
Tar det en gång till riktigt långsamt.
Problemen handlar om vilseledande marknadsföring och deras sätt att behandla kunder.
Har tom sagt att deras kaminer kan vara ok men dom har behandlat mig och minst en till i tråden som några griniga 3 åringar.
Jag som blivande kund och den andra hade problem med en kamin.
Säger bara fyfa... att en firma behandlar kunder på ett så uselt sätt har aldrig varit med om sämre kund bemötande.
Jag brukar inte öppet kritisera någon firma utan bara handla någon annanstans men dom betede sig så fruktansvärt illa mot mig att dom ska ha all skit dom kan få.
Dom har tom varit inne med inlägg flera gånger med på hittade nöjda kunder och bortförklaringar på problem kunder har haft så det absolut inte var deras fel.
Hade varit bättre att lösa problemen direkt med kund istället för att skylla ifrån sig.
Säljer man något får man faktiskt ta och lösa garanti ärendena med istället för att bråka med kunden och bete sig som griniga 3 åringar.
Problemen handlar om vilseledande marknadsföring och deras sätt att behandla kunder.
Har tom sagt att deras kaminer kan vara ok men dom har behandlat mig och minst en till i tråden som några griniga 3 åringar.
Jag som blivande kund och den andra hade problem med en kamin.
Säger bara fyfa... att en firma behandlar kunder på ett så uselt sätt har aldrig varit med om sämre kund bemötande.
Jag brukar inte öppet kritisera någon firma utan bara handla någon annanstans men dom betede sig så fruktansvärt illa mot mig att dom ska ha all skit dom kan få.
Dom har tom varit inne med inlägg flera gånger med på hittade nöjda kunder och bortförklaringar på problem kunder har haft så det absolut inte var deras fel.
Hade varit bättre att lösa problemen direkt med kund istället för att skylla ifrån sig.
Säljer man något får man faktiskt ta och lösa garanti ärendena med istället för att bråka med kunden och bete sig som griniga 3 åringar.
Sluta nu paujon. Det är välkänt att Norrlansimporten sysslar med oseriös marknadsföring. Behövs ingen mer diskussion kring det. Vill du själv ha något med Norrlandsimporten att göra så köp på dig och bli nöjd. För andra gäller: Håll dig borta från Norrlandsimporten och gör affärer med seriösa företag. Att jämra sig och grina över att du inte får nåt sålt är bara barnsligt.
paujon: om du fortfarande vill handla av norrlandsimporten efter att ha läst allt i denna tråd, då tycker jag att du ska slå till direkt. Men om du inte blir nöjd med ditt köp så får du gärna höra av dig hit
Klart du får, men om du skriver på det sätt så att man kan misstänka att du är anställd av Norrlandsimporten. ..Ja då får du nog räkna med lite mothugg i en tråd som är ämnad åt att racka ner på den firman.paujon skrev:
Ta en öl, koppla av. Skapa sedan en ny användare som inte är från Skåne
Så, vart har jag nu min Ernst Hugo Järegård?
http://www.youtube.com/watch?v=CqVgLnU-4L0
Jag har en kollega som köpte en pelletskamin från Norrlandsimporten och han är väldigt nöjd med den.
Det var någon detalj som behövde bytas, vilken minns jag inte, så han ringde dem och fick mycket bra service. De skickade detaljen utan diskussion. Ett mynt har som bekant två sidor...
Det var någon detalj som behövde bytas, vilken minns jag inte, så han ringde dem och fick mycket bra service. De skickade detaljen utan diskussion. Ett mynt har som bekant två sidor...
Jag bor i Skåne så varför skapa en ny användaremurbrukm skrev:Klart du får, men om du skriver på det sätt så att man kan misstänka att du är anställd av Norrlandsimporten. ..Ja då får du nog räkna med lite mothugg i en tråd som är ämnad åt att racka ner på den firman.
Ta en öl, koppla av. Skapa sedan en ny användare som inte är från Skåne
Så, vart har jag nu min Ernst Hugo Järegård?
[länk]
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
Därför att man kan tro att denna användare med tanke på språkbruket är ett troll (Egentligen ett positivt ord i dessa internettider, det vill säga en användare skapat för att ruska om andras egna förutfattade åsikter)paujon skrev:
Så när du kommer starkt in i denna tråd med dina åsikter, så måste jag som läsare anta. (Eller för att vara exakt, jag som läsare antar att du är ett troll skapat av Norrlandsimporten) ..Se det från min sida, dina åsikter går starkt emot trådstartarens åsiker. Låg postcount. Fel ställe att bo på (Jag antar då att firmatecknaren för Norrlandsimporten skapar en smurf från skåne, då bara för att tala väl om den egna firman.)
Sett från mina perspektiv, ditt konto sänder felaktiga signaler till mig.
Göran.W
Verktygstokig
· skåne Tomelilla
· 3 098 inlägg
Göran.W
Verktygstokig
- skåne Tomelilla
- 3 098 inlägg
Det funkar inte så bra att med sina första inlägg gå in och försvara en firma och speciellt inte efter Norrlandsimporten har skapat flera nöjda kunder innan i tråden innan som blivit raderade då detta är en konsument forum.
Blir mer mottsatt effekt för tråden rankas bara högre då på google 3:e plats nu:wow:
Blir mer mottsatt effekt för tråden rankas bara högre då på google 3:e plats nu:wow: