M
Ja det var norrlandsimporten det. Får man bjuda på någonting nyupptäckt från mellanöstern? För att vara Nyliberal så önskar jag att jag var mer ultraortodox. Tydligen har dom det häftigare.

http://www.youtube.com/watch?v=cpN9RXmMVc0
 
Ja är du Nyliberal så passar produkterna från Norrlandsiporten perfekt. Sverigebrännaren skulle också passa om du har panna. Tillverkas tyvärr inte då den förbjöds av de förfärliga kommunisterna på elsäkerhetsverket.
 
paujon skrev:
Till Hempularen frågar jag vad det som inte stämmer med min profil.
.

Det är en hel del som inte stämmer i din profil.

En Profil skall innehålla ditt (riktiga) namn, ett namn består av både ett förnamn och ett efternamn.
En profil skall också innehålla den adress där du bor. En adress består av ett gatunamn, ett husnummer, ett postnummer och en ort.

Profilen skall dessutom helst innehålla ett telefonnummer, och ännu bättre om det numret finns listat på just dig.

Din profil uppfyller en enda av dessa punkter. Fast jag misstänker att även den punkten är falsk.

Jag tror inte att du verkligen är en äkta kund till norrlandsimporten.

Jag kan inte avgöra om norrlandsimporten säljer bra produkter eller inte. Men det är helt uppenbart att de sysslar med vilseledande marknadsföring. Och att de falskeligen utger sig för att vara nöjda kunder till sin egen verksamhet. OM de nu har någon nöjd kund, varför förstör de då sitt namn på det här sättet?
 
Hej alla.

Vill bara lämna mina synpunkter i ämnet. Köpte en Kalmar pelletskamin av Norrlandsinporten, fick vänta lite på leveransen men det är också det enda klagomål jag har.
Haft kaminen nu i ca 2 mån, rejäl och gedigen pjäs! Allt fungerar perfekt, älskar att den har många inställningsmöjligheter. För att inte tala om supporten full pott.
Så mitt råd KÖP!

För att slippa påhopp om falskt konto:
Jonas Kjellsson 0704082075 Ring om frågor.
 
Du har haft den i 2mån?!? Vänta tills du haft den i 2år.... Du har tyvärr bara köpt kinaskräp.

kostar 4567kr hem till dörren från Kina. Men Grattis! Återkom dock om 1år.
 
kulle
Jonaskjell skrev:
Hej alla.

Vill bara lämna mina synpunkter i ämnet. Köpte en Kalmar pelletskamin av Norrlandsinporten, fick vänta lite på leveransen men det är också det enda klagomål jag har.
Haft kaminen nu i ca 2 mån, rejäl och gedigen pjäs! Allt fungerar perfekt, älskar att den har många inställningsmöjligheter. För att inte tala om supporten full pott.
Så mitt råd KÖP!

För att slippa påhopp om falskt konto:
Jonas Kjellsson 0704082075 Ring om frågor.
Jahaa!!!! En ny återförsäljare..............:screwy:
 
kulle skrev:
Jahaa!!!! En ny återförsäljare..............:screwy:
Ja vad seriösa ni var här då! Vuxna människor? Knappast!

Kanske du inte bemödade dig att läsa hela mitt inlägg, Mmm så är det nog.
 
Kinaskräp! Är herren möjligen rasist? Känner du likadant inför allt som inte är Svenskt?
Nu råkar det vara så att jag är Elmekaniker Med ett stort kunnande inom el o mekanik, jo även elektronik o data.
Tro mig jag vet vad skräp är.
 
Finns många bra kinaprylar även om de alltid hånas i vilkenskruvdragaretråden (verktyg,maskiner & fordon). Men kaminerna från Norrlandsomporten har visat sig vara rena skräpet, Supporten från Norrlandsimporten har också varit obefintlig när kunden väl har betalat.
Sverigebrännaren var en svensk produkt som såldes genom annonser i veckotidningar, också rena skräpet som till slut förbjöds.
Portugisiska skor som produceras mha. pengar från EU och går upp i sulans klistring mot ovanlädret efter en vecka är exempel på subvensionerat EU skräp.
Så skräpet behöver inte komma från Kina
 
johanpelle skrev:
Finns många bra kinaprylar även om de alltid hånas i vilkenskruvdragaretråden (verktyg,maskiner & fordon). Men kaminerna från Norrlandsomporten har visat sig vara rena skräpet, Supporten från Norrlandsimporten har också varit obefintlig när kunden väl har betalat.
Sverigebrännaren var en svensk produkt som såldes genom annonser i veckotidningar, också rena skräpet som till slut förbjöds.
Portugisiska skor som produceras mha. pengar från EU och går upp i sulans klistring mot ovanlädret efter en vecka är exempel på subvensionerat EU skräp.
Så skräpet behöver inte komma från Kina
Som sagt jag vet vad skräp är. Har lagat dussintals pelletskaminer genom åren, många olika fabrikat o märken. Jag skulle inte påstå att dom varit skräp raktigenom men många tvivelaktiga lösningar har man allt sett. Därför kan jag lugnt säga att kvalitet är mycket bra på Norrlandsinportens pelletskaminer. Synat svetsar (jo jag kan svetsa med), konstruktion, rökgasfläkt, rums/värmefläkt, skruvmotor. Allt är gediget o rejält För att nämna en sån sak som lagringen av matarskruven där sitter i var ände kullager 6203RS, inga klena bussningar där inte!
Ni som vet lite om lager o dyl förstår vad jag talar om.
Förstår att det svider i skinnet på er som köpt pelletskamin för mellan 20 o 40k
Men att prata skit hjälper er inte.

Glömde! Sånt otroligt bra bemötande o hjälpsamhet från personalen på Norrlandsimporten har jag sällan varit med om. Dom har svarat på alla frågor (Var många o tekniska) med stort tålamod. Ibland när jag ringt o dom inte har svarat, har dom ringt upp efter en stund, bara en sån sak. Detta har även hänt efter att jag betalt.
Nää tiden är knapp julgranen skall kläs o julölen står på kylning i den nyfallna snön.
God jul på er alla.
 
Redigerat:
Jonaskjell skrev:
Som sagt jag vet vad skräp är. Har lagat dussintals pelletskaminer genom åren, många olika fabrikat o märken. Jag skulle inte påstå att dom varit skräp raktigenom men många tvivelaktiga lösningar har man allt sett. Därför kan jag lugnt säga att kvalitet är mycket bra på Norrlandsinportens pelletskaminer. Synat svetsar (jo jag kan svetsa med), konstruktion, rökgasfläkt, rums/värmefläkt, skruvmotor. Allt är gediget o rejält För att nämna en sån sak som lagringen av matarskruven där sitter i var ände kullager 6203RS, inga klena bussningar där inte!
Ni som vet lite om lager o dyl förstår vad jag talar om.
Förstår att det svider i skinnet på er som köpt pelletskamin för mellan 20 o 40k
Men att prata skit hjälper er inte.

Glömde! Sånt otroligt bra bemötande o hjälpsamhet från personalen på Norrlandsimporten har jag sällan varit med om. Dom har svarat på alla frågor (Var många o tekniska) med stort tålamod. Ibland när jag ringt o dom inte har svarat, har dom ringt upp efter en stund, bara en sån sak. Detta har även hänt efter att jag betalt.
Nää tiden är knapp julgranen skall kläs o julölen står på kylning i den nyfallna snön.
God jul på er alla.
För branschen i sin helhet är det kul att Norrlandsimporten har någon nöjd användare också. :)
 
  • Gilla
Jonaskjell
  • Laddar…
kulle
Jonaskjell skrev:
Som sagt jag vet vad skräp är. Har lagat dussintals pelletskaminer genom åren, många olika fabrikat o märken. Jag skulle inte påstå att dom varit skräp raktigenom men många tvivelaktiga lösningar har man allt sett. Därför kan jag lugnt säga att kvalitet är mycket bra på Norrlandsinportens pelletskaminer. Synat svetsar (jo jag kan svetsa med), konstruktion, rökgasfläkt, rums/värmefläkt, skruvmotor. Allt är gediget o rejält För att nämna en sån sak som lagringen av matarskruven där sitter i var ände kullager 6203RS, inga klena bussningar där inte!
Ni som vet lite om lager o dyl förstår vad jag talar om.
Förstår att det svider i skinnet på er som köpt pelletskamin för mellan 20 o 40k
Men att prata skit hjälper er inte.

Glömde! Sånt otroligt bra bemötande o hjälpsamhet från personalen på Norrlandsimporten har jag sällan varit med om. Dom har svarat på alla frågor (Var många o tekniska) med stort tålamod. Ibland när jag ringt o dom inte har svarat, har dom ringt upp efter en stund, bara en sån sak. Detta har även hänt efter att jag betalt.
Nää tiden är knapp julgranen skall kläs o julölen står på kylning i den nyfallna snön.
God jul på er alla.
Allt det här berömmet du öser över norrlandsimporten...............
Det lyser igenom hur tydligt som helst vad det går ut på.
Men Men, en god jul på dig oxå.
 
Jodå välkommen att ring, snoka, spionera vad du vill. Jag är en vanlig "Svensson" kund.
Hoppas alla läsare här ser igenom påhopp o konspirationer om att positiva resenationer angående Norrlandsimporten är av anställda. Pfff tramspellar.
Jonas Kjellsson mitt i en snökall julö.
 
  • Gilla
paujon
  • Laddar…
E
Har under ett års tid med stigande förvåning följt utvecklingen med Norrlandsimporten.
Exempel som visar företagets metoder:
Företaget hade i våras en generell monteringsanvisning för alla kaminer. Vid granskning visade det sig att anvisningen, ordagrant, var stulen från Termatech TT 40. Endast Namnet och bilden var utbytta. Man hade inte ens bemödat sig att ta bort citat " sot från glaset rengörs bäst med Termatech glasrens".
När Termatech hotade med stämning togs dokumentet bort och ersattes av en hemmasnickrad variant.


Därför är det anmärkningsvärt att de nu kopierat bilder/layout och generella texter från anvisningen till Contura 790. Nibe lär snart höra av sig, jag lovar...
Dom har även lagt till en sida med patetiska hot och nedvärderande omdömen om sotarkåren. Man häpnar.


Har haft nöjet att se en kamin, Moskosel, med egna ögon. Liknar mest en ihopsvetsad plåtlåda i storlek som en större brevlåda. Att marknadsföra den som en konvektionskamin är så långt ifrån sanning man kan komma.


Har även via utfärdande institut kollat vissa certifikat, vilka visade sig vara rena förfalskningar.


Med denna orgie i falsk marknadsföring och kriminella metoder torde ett näringsförbud och kännbara straff bli utgången vid en juridisk process.
 
Tyvärr är nog upplägget konstruerat med medellösa målvakter som knappast går att straffa. Moderbolaget på kajmanöarna eller annan liknande plats lämnar säkert inte frivilligt ut några siffror.
Polisens knappa resurser idag räcker inte till för ärenden av den här typen som drabbar gemene man.
Försvinner norrlandsimporten så dyker strax firman upp igen under nytt namn med samma produkter.

På den tiden det fanns yrkesskolor kunde man där hur lätt som helst få en plåtlåda av typ norrlandsimportens kamin hopsvetsad riktigt billigt eller varför inte göra lådan själv. Ingen märkvärdig konstruktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.