Boviken
ichgary skrev:
Jasså, är det dags för den här tråden igen.

Tittade lite på deras tillverkares hemsida, dom verkar inte veta mycket om vad dom egentligen säljer och gissar mycket när dom skriver fakta om deras superbra Combikamin.

Dom säger att dom tillverkas i Shanghai fel dom tillverkas i Qingdao.
Dom säger att effekten är 15/24Kw fel den riktiga effekten är 9.5-15/11Kw
Dom säger att den väger 125Kg fel den väger faktiskt NW 94Kg GW 105Kg
Dom säger att den förbrukar minst pellets, men det påstår inte tillverkaren.
Något dom faktiskt har skrivit rätt är måtten på kaminen..
.
Inget hand upp för dig med andra ord om att du varit kund åt företaget?
 
Jag svarade inte på något, bara fyllde på tråden lite igen eftersom den ändå blev uppmärksammad igen.
 
Boviken
Så du har ingen alls erfarenhet av produkterna????
 
Ingen praktisk erfarenhet nej..
Jag kan garantera dig att den kommer att producera värme.

Men förlita dig inte på det som står på deras sida.
 
  • Gilla
Norrlänning
  • Laddar…
Boviken
Jag som ev. blivande kund är ju intresserad av produkterna och inte deras leverantörer alt. färgval som dom inte erbjuder. Jag är ju intresserad att läsa hur deras produkter är eller?
 
Som jag sa, jag svarade inte på din fråga till att börja med..
 
Boviken
Tack ichgary du kan inte uttala dig om produkterna....:banghead:

Så jag ställer frågan igen

Handen upp från er alla andra som skriver här Har ni provat någon produkt från företaget?
 
Enda jag uttalar mig om är marknadsföringen, som du kanske märker av mitt inlägg..
 
Boviken
Som jag sa så är man som konsument nyfiken på produkten, hur företaget agerar får man ju sig en egen bild av när man beställer. Men första steget är att få höra från någon kund till företaget och inte de som tror sig veta att produkterna är bra eller dåliga. För det du tror kanske inte är verklighet eller?
 
Jag har som du märker av mitt inlägg inte sagt någonting om hur bra eller dålig kaminen är.

Jag skulle rekommendera dig att ringa till Norrlandsimporten och fråga efter referenser i närheten av dig, är nog lättare än att försöka hitta någon i det här forumet..
 
Boviken
Så du menar att jag inte kan lita på det som skrivs på forumet, som du kanske märker är jag ute efter någon som verkligen kan uttala sig. Jag är ju inte ute efter att få ta del av deras leverantörer eller modeller de inte har.

Jag vill nå någon här som verkligen vet hur deras PRODUKTER är.
 
Ja det är verkligen konstigt att det på andra nätforum finns mängder av nöjda kunder som gärna skriver massor om hur bra deras produkter är medan det här på BH (som ändå är det största byggrelaterade forumet) verkar vara ganska få som har erfarenhet av dem.
 
Så att ringa dem kommer inte på fråga?
Dom har säkert referens-anläggningar ute hos kunder så att man kan få klämma å känna på dem..

Jag sa bara att det är nog det enklaste sättet.
 
Boviken
Jo helt klart kommer jag ringa dem, men jag hoppades hitta någon här som hade erfarenhet. Det har trots allt skrivits 8 sidor om företaget. Så jag hade hoppats någon hade provat deras produkter för det är ju de råden jag som tvivlare söker. Eller har jag fel ?
 
Du kan ju ta å läsa igenom alla sidor, sedan kan du ju PM:a dom som faktiskt har handlat av dem.

Finns iaf en om jag minns rätt, sedan var det någon som försökte köpa en snöslunga..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.