Boviken
ichgary skrev:
Jag har inte gissat någonting vad jag vet, men jag tycker att du är extremt okritisk till det där företaget. Nästan så att du låter liite partisk.
Men skaparen av cyklarna verkar inte vara Arkus & Romet, kan du visa bilden/bilderna som övertygade dig att det är just dom som tillverkat cykeln?
Under manualer på sidan hittade jag designen på target cyklarna och fann de jag pratar om.

du för gärna länka till manualen.

Boviken
Hittade ingen manual men om du trycker på manualer på förstasidan så fann jag där en rad som heter Design Cyklar och där finns bilder på hur cyklarna är utformade. :)

paujon skrev:
Till Hempularen frågar jag vad det som inte stämmer med min profil.
Jag inser att jag missat att svara på den här.

Jo paujon har i sin profil bara angivit ett förnamn, inget efternamn.

Han har uppgivit ett postnummer som inte existerar.
Han har inte angivit något telefon nummer.

Norrlandsimporten kan tydligen inte hur värme sprids/inte sprids, eftersom dom säger att det går bra att ha uppvärmningen i en enda punkt i ett tvåvåningsvilla som inte har öppen planlösning.
Saxat från deras FAQ:
"

18. Kan jag värma upp hela vår villa med en pelletskamin?
Det är ju det som är tanken med en pelletskamin att den skall sköta hela uppvärmingen av villan. Följer du bara vad varje kamin rekomenderar i uppvärmningsyta så är det ina problem alls. Tack vare att kaminen har fläktar så sprids värmen i hela huset. Jag själv har en fastighet från slutet på 1800 talet med absolut ingen öppen planlösning. Men vi får varmt i hela huset och då är det på ca 130kvm i 2 plan och jag använder en Kiruna. Så den biten behöver du aldrig tvivla på för det kommer garanterat räcka och bli över.
senast uppdaterad - 2011-12-05 23:30:15"

Boviken skrev:
Hittade ingen manual men om du trycker på manualer på förstasidan så fann jag där en rad som heter Design Cyklar och där finns bilder på hur cyklarna är utformade. :)
Manualer på vilken förstasida? På http://www.arkus.com.pl/ hittar jag inte en sådan länk. Och inte heller på http://www.romet.pl

Enda jag hittar är en Galleri med massa cyklar, länka gärna till den förstasida som du pratar om.

Boviken skrev:
Hur vet du detta?????? Hur kan man bara kasta ut sig något sådant rakt ut utan att veta??
Du skriver att du besökte sidan första gången idag och du såg direkt att cykel på köpet cyklarna är av bättre kvalitet än vad det erbjuder. HUR SER DU DETTA......
Mig veterligen är det endast några tillverkare som faktiskt producerar sina cyklar i Tyskland idag (Canyon och Rose, dock lite osäker på om Rose cyklar faktiskt tillverkas i Tyskland eller om de som de flesta andra har Kina som tillverkningsland). Om du tar och surfar runt lite på dessa tillverkare och tittar på priset så inser du rätt snabbt att det kostar att ha tillverkning i Europa. Samtidigt kan du slänga ett öga på komponenterna och se hur standarden är i dag. Och det var komponentkvaliten jag uttalade mig om. En cykel tillverkare tillverkar ramen, resten är inköpta komponenter.

<ironi>Angående marknadsföringen, fantastiskt med pedalopererade V-bromsar det har jag aldrig sett förut, men det verkar vara något fel med vajerföringen den går ju till styret?</ironi>

Jag tycker Boviken skall förklara varför han tycker det är så intressant företag? Jag tittade också snabbt för kanske nio månader sedan på deras kaminer för jag har behov av en kamin i en mindre bohusstuga som jag äger. Förstår att man vill hitta något som är billigt. Jag tänkte också att namnet var bra. Litar ju på norrlänningar. :) Men det är ju för pajigt för mig.

Kritiken mot företaget tycker i alla fall jag är saklig här. Tycker man att det är förtroendeingivande att ställa in något som brinner i sitt hus där manualen är kopierad, ursprunget verkar vara förvanskat och stavningen undermålig? Ja då kan man väl köpa där. Själv tycker jag den typen av investering är rätt viktig att det är personer som tycker ordning och reda är viktigt när de skruvar ihop kaminerna och skriver manualer. :) Då köper jag hellre från tex Markaryd och betalar det priset. Men man är olika. Som jag skrivit ett par gånger tidigare: Boviken, som alla low end segment, så kommer du att hitta massa glada köpare och massa arga köpare av deras saker. De som förstår att lågt pris innebär dålig kvalitet kommer troligen vara nöjda. De som tror att de är smartare än alla andra och köpt en produkt mycket billigare än kvalitetsprodukter kommer troligen att vara besvikna.

Användare Boviken använder sig också av en falsk profil. Det finns ingen med det uppgivna namnet på den uppgivna adressen. Och postnumret stämmer inte med adressen.

Däremot så finns det ett märkligt sammanträffande, en del av adressuppgifterna stämmer delvis med en av norrlandsimportens adresser.

Deras produkter kanske är utmärkta, jag vet ej. Men jag tycker att det är grovt oseriöst att företaget satt i system att hitta på nöjda kunder och "spamma" nätforum med deras lovord. Anledningen till att vi inte ser fler (de har uppenbarligen försökt flera ggr) av dessa fejkade kunder här på BH är förmodligen pga att det är högre kontroll på registrering av användarna här.

Detta faktum har uppenbarligen retat några (personerna bakom företaget?) så mycket att de startat minst en smutskastningstråd på bla flashback.

Redigerat:
BOVIKEN skrev:
Jag googlade cyklarnas fabrikat för att se om det fanns(Target)???? Det stämmer de kommer inte från Tyskland. [bild]

www.arkus.com är agenten/skaparen av dessa cyklar och de verkar ligga i Polen, tycker det är oerhört mycket gissningar frår GzO/Ichary sida. Polen är väll ganska kända för bra grejer vi är ju dock inne i 2010talet nu?
Dom säljer ju uppenbarligen två fabrikat cyklar för på www.containerrally.se som man även kommer till via Norrlandsimportens länk "webrea" finns detta:
"Kvalitets cyklar från Polska Arkus.
Vi har nu inlett ett samarbete med polska www.arkus.com och säljer några av deras modeller till helt fantastiska priser. Från Arkus har vi fått hårda direktiv att det är max
1 cykel/hushåll. Anledningen till att vi fått detta uppdraget är att företaget vill få ut sitt varumärke i Norden. Cykeln tillverkas i Kina på Arkus egna fabrik."

Alltså Arkus är Polskt märke inte Tyskt och tillverkningen sker i Kina.
Cyklarna som säljs via den ordinarie sidan anges vara Tysktillverkade men inte av märket Arkus.:confused:

E
Efter att ha kollat igenom deras hemsida så måste man utgå ifrån att allt som står där är rena lögner.
T.ex. kaminen ”Moskosel” som jag personligen sett och utvärderat för en bekants räkning innan han körde den på soptippen…

I produktbladet för kaminen ”Moskosel” är i stort sett varenda påstående rent svammel:
Crown är INTE ett Amerikanskt företag
Kaminen i fråga är INTE en konvektionskamin. Allt prat om dubbla lager plåt är ren lögn.
Kaminen är INTE tillverkad i 6 eller 4 mm plåt dubbla lager av någon märkvärdig kvalitet. Ett lager tunn plåt är vad det är…
Den 10-åriga garantin skrivs troligen i snön.
Att den skulle ha en verkningsgrad på 72% är ett rent skämt.
Finishen är sämre än en hobbymekaniker kan åstadkomma i garaget.
Vikten är 24 kg i verkligheten. Kaminen ser ut som en brevlåda.
Lägg därtill förfalskade intyg, stulna kopierade instruktioner mm. mm.

Kriminella bedragare och lögnare är min sammanfattning!

Reklam och följdinlägg raderade
morsan/moderator

Tittar man bara lite närmare så upptäcker man bl.a. brott mot "immaterialrätten"
http://www.gelki.com/nyheter/?id=22
samt koppling till de kriminella MC-gäng som vår regering har så svårt att komma tillrätta med.
http://pelletfire.blogg.se/

Att pelletskaminerna med ständigt nya frontplåtar och namn på i övrigt samma vara inte håller vad reklamen lovar vet alla de godtrogna kunder som blivit lurade.

Användare Scorpan stängdes av för reklam för det egna webföretaget.
Användare Energimannen stängdes också av då det visade sig vara en konkurrent.
morsan/moderator

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.