22 049 läst · 77 svar
22k läst
77 svar
Röda skolan i Bara med åtta nyanser av rött - Husdrömmar
Vi tycker nog att det är mellan oss och dom. Men eftersom det fanns ett väl underbyggt beviljat Bygglov med Startbesked från Kommunen och goda relationer i den processen kände vi att det var en bra chans att vi det skulle avslås, precis vad som hände. En baktanke jag hade var att huset var klassat som hyreshus enhet vilket är samma för hus med lägenhet och lokalhyra. Dvs vi kunde fortfarande renovera huset och sälja det om koskiten träffade fläkten. Men jag håller med Gert om att det var på gränsen till dumdristigt.TotalControl skrev:
Hur blev det med tonåringarnas rum och spelhörnan, har du några bilder på det som du vill visa?
Den är ju där men knappast klar. Även rummen är inte färdig inredda eftersom vi som familj behövde även en längre rast från flytt, nya skolor, renovering osv. Nu när vi börjar landa kommer vi komma igång med det som pausades.
OK! 
Det förklaras men inte alla anledningar. Första var att vi behövde bo från sista Juli! Det klarade vi med det interimistiska slutbeskedet. Sen har vi längre planering där vi på detta sätt möjlighet att hyra ut över eller undervåningen. Husets två ingångar och två hallar möjligör i princip 4 enskilda lokaler med olika "service". 320kvm är STORT för två pers när barnen flyttat o innan barnbarn kommerW Wagner skrev:
Superkul med husägaren som är inne och berättar och svarar på frågor. Det är nog det bästa med Husdrömmar, att få ta del av mer info här på forumet efteråt.
Jättefint hus - och härligt att ni följer era drömmar, tycker jag. Alla har förstås olika inredningssmak, så det tänker jag inte lägga mig i, men jag gillar verkligen att ni tillåter huset att bli personligt och att ni inte bara väljer vitt, vitt, vitt överallt.
Jättefint hus - och härligt att ni följer era drömmar, tycker jag. Alla har förstås olika inredningssmak, så det tänker jag inte lägga mig i, men jag gillar verkligen att ni tillåter huset att bli personligt och att ni inte bara väljer vitt, vitt, vitt överallt.
TackJ jocke31 skrev:Superkul med husägaren som är inne och berättar och svarar på frågor. Det är nog det bästa med Husdrömmar, att få ta del av mer info här på forumet efteråt.
Så neggoP prefix skrev:
Kul att du hänger här Abbe, hoppas ni trivs bra i huset!
Det låter praktiskt!Abbe W skrev:
Det förklaras men inte alla anledningar. Första var att vi behövde bo från sista Juli! Det klarade vi med det interimistiska slutbeskedet. Sen har vi längre planering där vi på detta sätt möjlighet att hyra ut över eller undervåningen. Husets två ingångar och två hallar möjligör i princip 4 enskilda lokaler med olika "service". 320kvm är STORT för två pers när barnen flyttat o innan barnbarn kommer![]()
Håller med jocke31, kul att du är här och deltar! Och lycka till med det fortsatta fixandet!
Man fick aldrig reda på uppvärmningssystem,här måste ju göras berg,el jordvärme ,annan uppvärming kommer och bli hiskelig i ett 320kvm hus
Mest lästa artiklarna
Tjänster
Populärt i forumet
-
Tingsrätten: Köparna visste om parkslide
Artikelkommentarer -
Bygg billigare: 5 vinster med längre byggtid
Artikelkommentarer -
Växande problem med byggbolag som kursas för att starta på nytt
Artikelkommentarer -
Vindkraft gick om kärnkraft i vinter
Artikelkommentarer -