96 448 läst · 316 svar
96k läst
316 svar
Robotklippare utan begränsningskabel - äntligen
Som en uppdatering på LUBA: den robot jag beställde står på ett lager i Malmö. Den har stått där sedan 24 juli. Jag avbeställde i augusti. Det får man inte göra, tydligen. Jag skrev tiotals mail där jag upprepade samma sak: jag vill avbeställa. Till slut gick de motvilligt med på det. Därefter skickade de ut en försändelse med reservblad. Jag mailade och sa att jag inte ville ha den och inte kommer hämta upp den. Den ligger kanske kvar eller har gått i retur. Svårt att säga, för spårningslänken leder till den italienska posten och är inte giltig. Jaja. Får se när det tar slut. Klarna tror fortfarande att de kanske vill ha pengar, men det kommer de inte få och det hoppas jag deras långsamma interna utredning också kommer visa.
Extremt dåligt skött, måste jag, som konsument med många decenniers erfarenhet av att konsumera, säga. Jättedåligt bemötande, inkompetent logistik, långsamma processer och vaga förklaringar.
Svårt att rekommendera, baserat på mina erfarenheter 😞
Extremt dåligt skött, måste jag, som konsument med många decenniers erfarenhet av att konsumera, säga. Jättedåligt bemötande, inkompetent logistik, långsamma processer och vaga förklaringar.
Svårt att rekommendera, baserat på mina erfarenheter 😞
Varför fastnade den i Malmö?halper skrev:Som en uppdatering på LUBA: den robot jag beställde står på ett lager i Malmö. Den har stått där sedan 24 juli. Jag avbeställde i augusti. Det får man inte göra, tydligen. Jag skrev tiotals mail där jag upprepade samma sak: jag vill avbeställa. Till slut gick de motvilligt med på det. Därefter skickade de ut en försändelse med reservblad. Jag mailade och sa att jag inte ville ha den och inte kommer hämta upp den. Den ligger kanske kvar eller har gått i retur. Svårt att säga, för spårningslänken leder till den italienska posten och är inte giltig. Jaja. Får se när det tar slut. Klarna tror fortfarande att de kanske vill ha pengar, men det kommer de inte få och det hoppas jag deras långsamma interna utredning också kommer visa.
Extremt dåligt skött, måste jag, som konsument med många decenniers erfarenhet av att konsumera, säga. Jättedåligt bemötande, inkompetent logistik, långsamma processer och vaga förklaringar.
Svårt att rekommendera, baserat på mina erfarenheter 😞
Sommarjobbare kanske. Finns ett meddelande i tråden som pratar om högvis med klippare i lagret i Malmö, så det är möjligtvis inte bara jag som har drabbats. Finns en till på forumet med liknande upplevelser.Farstatjej90 skrev:
Men har du köpt på faktura eller kreditkort är det ju bara att reklamera transaktionen så att säga. Du har ju inte fått varan så det är inga problem.halper skrev:
https://www.msb.se/sv/amnesomraden/skydd-mot-olyckor-och-farliga-amnen/farligt-gods/litiumbatterier/
Fick min klippare utan problem , fick iofs vänta nästan 1 år 😅
Fick min klippare utan problem , fick iofs vänta nästan 1 år 😅
Klarna vill göra sin utredning först men jag bestrider förstås eventuella önskemål om betalning med tanke på att inget levererats.Farstatjej90 skrev:
En ny uppdatering: klipparen ligger kvar i Malmö. Den separata försändelsen med klipparblad som skickades efter att jag fått bekräftelse på att orden annullerats och som jag därför aldrig hämtade ut har gått i retur, men tyvärr verkar avsändaradressen på försändelsen fel och den befinner sig därmed i limbo.
Klarna har nu avslutat sin "utredning" och skriver på myndig engelska bland annat följande:
Klarna har nu avslutat sin "utredning" och skriver på myndig engelska bland annat följande:
Att jag aldrig tagit emot några varor (jag har skickat spårningslänkar mm, så klart) räknas visst inte. Det är mer eller mindre lönlöst att få tag på någon av parterna, så klart. De vill alltså gärna att jag ska betala. Under tiden har jag alltså en spårningslänk som visar att paketet ligger kvar i Malmö. Skulle vara otroligt spännande att höra av någon anställd på GLS … det har legat där sedan 24 juli 🤯
Jag bor i Malmö. Ska jag åka dit? Har inget bättre för mig.halper skrev:En ny uppdatering: klipparen ligger kvar i Malmö. Den separata försändelsen med klipparblad som skickades efter att jag fått bekräftelse på att orden annullerats och som jag därför aldrig hämtade ut har gått i retur, men tyvärr verkar avsändaradressen på försändelsen fel och den befinner sig därmed i limbo.
Klarna har nu avslutat sin "utredning" och skriver på myndig engelska bland annat följande:
Att jag aldrig tagit emot några varor (jag har skickat spårningslänkar mm, så klart) räknas visst inte. Det är mer eller mindre lönlöst att få tag på någon av parterna, så klart. De vill alltså gärna att jag ska betala. Under tiden har jag alltså en spårningslänk som visar att paketet ligger kvar i Malmö. Skulle vara otroligt spännande att höra av någon anställd på GLS … det har legat där sedan 24 juli 🤯
Du kan fråga GLS om de har billiga klippare att sälja …E enoch85 skrev:
Jag fick just svar från PostNord. Försändelsen med klipparbladen befinner sig i en till synes oändlig loop mellan Danmark och Sverige. Den sorteras fel varje natt. Har gjort så i tre veckor. Emma på PostNord sa att de tyvärr behöver få in en reklamation från avsändaren för att kunna göra något åt det. Att en försändelse kan ha blivit felkodad och måste brytas ur en oändlig loop är inget som någon tänkt på. När jag en gång jobbade på Postterminal så HADE man tänkt på det; om det kom ett redan kodat brev på fel ställe så spottades det ut i rejekten, just för att det inte skulle loopa för evigt. Nåväl, eftersom Mammotion har varit riktigt svåra att få tag på och dessutom inte lyckats fixa rätt papper för sin försändelse på ett kvartal så vet jag inte vad chanserna är för att de ska lyckas reklamera något. Större chans att posten av misstag sorterar paketet rätt till slut.
Klarna, eller i alla fall den jag senast pratade med, håller nu med mig om att det liksom inte är mitt fel. Jag kan inte hjälpa att paketet jag aldrig ens sett, som nu går i retur, har fel returadress på etiketten utskriven av säljaren. Det är faktiskt inte mitt fel, håller de med om. Men tyvärr så går det inte att pausa betalningen mer; den har redan blivit slutgiltigt avgjord och det är säljaren som har rätt och jag som har fel: om tre dagar måste jag betala! (Klarna kan inte heller ta ställning och säga att jag inte borde betala. De är ju bara en betalningsmetod, typ som kontanter. Bara lite långsammare. Bra att veta för framtiden. Jag tackade dem för min tid som kund och önskade dem en god provision från andra i framtiden.)
Det är som att jag bor i en roman skriven av en tjeckisk-österrikisk judisk författare med ett förnamn som börjar på en konsonant strax efter E.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 848 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 848 inlägg
Vi klarar av att positionera väldigt stora fordon med en noggrannhet på 4cm i en gruva som är flera hektar med samma teoretiska teknik så varför skulle inte en gräsklippare kunna vara noggrannare än 1m på 5000kvm?T TH885 skrev:
Läs högre upp i tråden får du fler svar.