96 452 läst · 316 svar
96k läst
316 svar
Robotklippare utan begränsningskabel - äntligen
Hur skickades den? Min kom med något som heter GLS och lämnades sedan (aldrig) över till DB Schenker.B blancpain skrev:
Sorry vet inte ursprungs speditör. Enda kontakten jag haft är med postnord. Du kanske ska avbryta köpet och beställa en på nytt?halper skrev:
håller på att fixa gräsmatta och börjat titta på robotgräsklippare och varit inne på automower 405x men funderar nu även på luba 1000.
En sak som skiljer sig är lägsta klipphöjd 20 mm mot 30 mm. Är detta något man bör fundera på? Annars känns Luba 1000 riktigt intressant
En sak som skiljer sig är lägsta klipphöjd 20 mm mot 30 mm. Är detta något man bör fundera på? Annars känns Luba 1000 riktigt intressant
Om du sköter din gräsmatta pedantiskt noga kan du klippar ner mot 20 mm. Annars bör du inte klippa lägre än 40 - 50 mm.
Hej.
Jag fick ju hem en ny ersättare för den åskan tog men som jag inte satt igång ännu. Den gamla RTK-antennen sitter uppe men kan man anta att jag måste byta mot den nya för att få det att funka? Gissat de är ihopparade från fabrik för att inte blanda ihop med grannens ..
Jag fick ju hem en ny ersättare för den åskan tog men som jag inte satt igång ännu. Den gamla RTK-antennen sitter uppe men kan man anta att jag måste byta mot den nya för att få det att funka? Gissat de är ihopparade från fabrik för att inte blanda ihop med grannens ..
Det finns en "RTK pairing code" i appen under Luba inställningarna, så det kanske går att välja. Verka finnas optionerna "Reset" och "Change", men jag har inte pillat på inställningen själv.H Hezzler skrev:
Jodå det här var enkelt löst med "RTK Change" i appen. Abret var att jag ändå behövde riskera livet för att kunna läsa koden i myrskrift på den gamla antennen högst upp i stolpen. Tänkte ta ett kort med finkameran men tomt batteri. Behövde komma inom en meter med telefonen. Väl nere kom jag på att jag äger kikare..idiot. I morgon ska jag mappa mattan igen så får vi se om den funkar lika bra som den förra. Omnihjul fram på denna.G goir skrev: