B blancpain skrev:
Beställde en i måndags förra veckan direkt från deras hemsida, fick den levererad med PostNord på fredagen. En Luba 3000
Wow, vilken skillnad. Man känner sig utvald 😒
 
  • Haha
  • Gilla
blancpain och 1 till
  • Laddar…
halper halper skrev:
Wow, vilken skillnad. Man känner sig utvald 😒
Ja jag blev vääääldigt förvånad då jag läst massa på denna tråd om leveransproblem och annat. Trodde inte det var sant först att de var så snabba eller att de bara skickat delar av den men icke, en komplett Luba 3000 kom..
 
B blancpain skrev:
Ja jag blev vääääldigt förvånad då jag läst massa på denna tråd om leveransproblem och annat. Trodde inte det var sant först att de var så snabba eller att de bara skickat delar av den men icke, en komplett Luba 3000 kom..
Hur skickades den? Min kom med något som heter GLS och lämnades sedan (aldrig) över till DB Schenker.
 
halper halper skrev:
Hur skickades den? Min kom med något som heter GLS och lämnades sedan (aldrig) över till DB Schenker.
Den kom med PostNord med lastbil..
 
B blancpain skrev:
Den kom med PostNord med lastbil..
Tänkte mer vilket bolag den skickades med från början. Det jag inte fattar är varför min står på något lager och inte kan åka vidare i nästa led. Nåja, vi börjar glida från ämnet.
 
halper halper skrev:
Tänkte mer vilket bolag den skickades med från början. Det jag inte fattar är varför min står på något lager och inte kan åka vidare i nästa led. Nåja, vi börjar glida från ämnet.
Sorry vet inte ursprungs speditör. Enda kontakten jag haft är med postnord. Du kanske ska avbryta köpet och beställa en på nytt?
 
B blancpain skrev:
Sorry vet inte ursprungs speditör. Enda kontakten jag haft är med postnord. Du kanske ska avbryta köpet och beställa en på nytt?
De vill att jag ska betala 3,99% av beloppet för att annullera ordern nu. Låt mig bara säga att kundservicenivån inte imponerar i just detta fall 😞
 
håller på att fixa gräsmatta och börjat titta på robotgräsklippare och varit inne på automower 405x men funderar nu även på luba 1000.

En sak som skiljer sig är lägsta klipphöjd 20 mm mot 30 mm. Är detta något man bör fundera på? Annars känns Luba 1000 riktigt intressant
 
Om du sköter din gräsmatta pedantiskt noga kan du klippar ner mot 20 mm. Annars bör du inte klippa lägre än 40 - 50 mm.
 
Hej.
Jag fick ju hem en ny ersättare för den åskan tog men som jag inte satt igång ännu. Den gamla RTK-antennen sitter uppe men kan man anta att jag måste byta mot den nya för att få det att funka? Gissat de är ihopparade från fabrik för att inte blanda ihop med grannens ..
 
U
Den kodningen sitter med störta sannolikhet i datorn i basstationen.
 
H Hezzler skrev:
Hej.
Jag fick ju hem en ny ersättare för den åskan tog men som jag inte satt igång ännu. Den gamla RTK-antennen sitter uppe men kan man anta att jag måste byta mot den nya för att få det att funka? Gissat de är ihopparade från fabrik för att inte blanda ihop med grannens ..
Det finns en "RTK pairing code" i appen under Luba inställningarna, så det kanske går att välja. Verka finnas optionerna "Reset" och "Change", men jag har inte pillat på inställningen själv.
 
G goir skrev:
Det finns en "RTK pairing code" i appen under Luba inställningarna, så det kanske går att välja. Verka finnas optionerna "Reset" och "Change", men jag har inte pillat på inställningen själv.
Jodå det här var enkelt löst med "RTK Change" i appen. Abret var att jag ändå behövde riskera livet för att kunna läsa koden i myrskrift på den gamla antennen högst upp i stolpen. Tänkte ta ett kort med finkameran men tomt batteri. Behövde komma inom en meter med telefonen. Väl nere kom jag på att jag äger kikare..idiot. I morgon ska jag mappa mattan igen så får vi se om den funkar lika bra som den förra. Omnihjul fram på denna.
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Den kodningen sitter med störta sannolikhet i datorn i basstationen.
Luban var förmatad med koden för den RTK som den skickas tillsammans med. Koden syns i appen och samma kod finns på klisterlappen på RTK. Men gick fint att byta i appen.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
H Hezzler skrev:
I morgon ska jag mappa mattan igen så får vi se om den funkar lika bra som den förra. Omnihjul fram på denna.
Fick/köpte du en annan modell som ersättare eller har de utvecklat samma modell?
 
  • Gilla
Bengt_j
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.