Bra jobbat av deras kundtjänst!

Hoppas på att nästa version av den har åtgärdat vissa av dessa problem så att den får en bättre livscykelhantering.
 
Spontant kan jag tycka att framaxelkonstruktionen ser klen ut, sett till vad den ska bära upp.
Hjul, växellåda och motor väger nog en del, släpper man ner framdelen mot marken så frestar det på grejorna.
Få slutanvändare lär göra bytet av grejorna som han nu visar i sin video. Det kräver en hel del kunskap och känsla för vad man gör imho.
 
E etompau skrev:
Spontant kan jag tycka att framaxelkonstruktionen ser klen ut, sett till vad den ska bära upp.
Hjul, växellåda och motor väger nog en del, släpper man ner framdelen mot marken så frestar det på grejorna.
Få slutanvändare lär göra bytet av grejorna som han nu visar i sin video. Det kräver en hel del kunskap och känsla för vad man gör imho.
Han påpekade dock att de erbjöd honom att skicka in den och få den bytt av dem gratis, trots att han demonterat den själv och att det var han själv som valde att göra det, så vanliga användare behöver inte göra det så länge det finns något företag som servar dem.
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Han påpekade dock att de erbjöd honom att skicka in den och få den bytt av dem gratis, trots att han demonterat den själv och att det var han själv som valde att göra det, så vanliga användare behöver inte göra det så länge det finns något företag som servar dem.
Ja det var bra. Dock ska man inte undervärdera faktumet att han har 12 000 följare på sin YT-kanal och tidigare har höjt produkten till skyarna, det kan ev. sätta fart på företaget.

Frågan är hur en ev. svensk ÅF agerar på knäckt framaxel från en privatkund?
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Ja det var bra. Dock ska man inte undervärdera faktumet att han har 12 000 följare på sin YT-kanal och tidigare har höjt produkten till skyarna, det kan ev. sätta fart på företaget.

Frågan är hur en ev. svensk ÅF agerar på knäckt framaxel från en privatkund?
Ja och som sagt, hur det blir när den har passerat garanti och reklamationsrätt eller om de går i putten.
Därav behovet av att se hela livscykeln när man designar en produkt.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
E etompau skrev:
Ja det var bra. Dock ska man inte undervärdera faktumet att han har 12 000 följare på sin YT-kanal och tidigare har höjt produkten till skyarna, det kan ev. sätta fart på företaget.

Frågan är hur en ev. svensk ÅF agerar på knäckt framaxel från en privatkund?
Med tanke på hur företaget självt sköter kundtjänsten i Europa så … har upprepade gånger frågat när min maskin ska komma och de vägrar svara (antagligen för att de inte vill erkänna att de inte vet). Den ligger på en lagerhylla på Kantyxegatan 18 i Malmö, tydligen, och kommer inte därifrån. Varje gång jag frågar något tar de ett dygn på sig att svara och de undviker att svara på själva frågan. Den 18 juli skickades en del av ordern (extrablad) men den går fortfarande inte att spåra. Enligt deras info skickas det paketet med DHL men spårningslänken leder till italienska posten. Jag frågar vad som pågår och de säger "maybe it is on the way". 🥰
 
H Hezzler skrev:
Idag fick jag hem min maskin från DataNova. Den kom till stan redan i fredags men jag var bortrest o hämtade på DHL idag. DataNova fick hem maskinerna 7/6 och skickade vidare omedelbart. Bra o tydlig information i övrigt. Ska bli intressant att dra igång den.
@Hezzler Är du nöjd med den så här långt?
 
C Calle Rosenius skrev:
@Hezzler Är du nöjd med den så här långt?
Jag var mycket nöjd med den men åskan slog ihjäl den efter en dryg veckas arbete. Nu har jag en ny i kartong, ska sätta den i arbete när monsunregnen är över.
 
H Hezzler skrev:
Jag var mycket nöjd med den men åskan slog ihjäl den efter en dryg veckas arbete. Nu har jag en ny i kartong, ska sätta den i arbete när monsunregnen är över.
Oj! Det var det värsta. Fick du en ny på försäkringen? :)
 
H Hezzler skrev:
Jag var mycket nöjd med den men åskan slog ihjäl den efter en dryg veckas arbete. Nu har jag en ny i kartong, ska sätta den i arbete när monsunregnen är över.
Attans, hade ju hoppats att det var mindre risk med en utan kabel.

Stod den och laddade när åskan gick?

Hade en ladd-station som brändes för några år sedan, klipparen var ute och gick på gräsmattan tur nog.
Åskan skapade en induktion i slingans om brände anslutningarna till kortet Själva ström-kablaget var okej.
Den typen av fel slipper man ju med den här modellen, men det hjälper ju föga om det är via elnätet som åskan kommer...
 
Tomture61
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Attans, hade ju hoppats att det var mindre risk med en utan kabel.

Stod den och laddade när åskan gick?

Hade en ladd-station som brändes för några år sedan, klipparen var ute och gick på gräsmattan tur nog.
Åskan skapade en induktion i slingans om brände anslutningarna till kortet Själva ström-kablaget var okej.
Den typen av fel slipper man ju med den här modellen, men det hjälper ju föga om det är via elnätet som åskan kommer...
Luba har en RTK antenn , som med fördel monteras högt 😁 ..... Själv kör jag alltid in klipparen innomhus när den jobbat klart och är avspolad .
 
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Attans, hade ju hoppats att det var mindre risk med en utan kabel.

Stod den och laddade när åskan gick?

Hade en ladd-station som brändes för några år sedan, klipparen var ute och gick på gräsmattan tur nog.
Åskan skapade en induktion i slingans om brände anslutningarna till kortet Själva ström-kablaget var okej.
Den typen av fel slipper man ju med den här modellen, men det hjälper ju föga om det är via elnätet som åskan kommer...
Ja den stod på laddning.
 
  • Ledsen
Dowser4711
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Luba har en RTK antenn , som med fördel monteras högt 😁 ..... Själv kör jag alltid in klipparen innomhus när den jobbat klart och är avspolad .
Tja, slår blixten ned så nära så spelar det inte någon överdriven roll om det är i RTK-antennen eller huset den träffar först. Gräsklipparen är nog ett mindre problem. :D
 
Har någon fått en Luba levererad nyligen? Min har nu legat på ett lager i Malmö sedan den 24 juli och det senaste beskedet är att deras logistikavdelning inte vet när de kommer att kunna bereda det pappersarbete som krävs för att GLS ska lämna över paketet till Schenker, eller kanske för att Schenker ska ta emot det. De föreslår i vår senaste skriftväxling att jag kör och hämtar paketet själv på terminalen i Malmö, vilket är i alla fall 12 timmars körning fram och tillbaka. Osäker på varför detta blivit ett problem just nu med mitt paket och varför det inte verkar gå att lösa det. :thinking: Har föreslagit att de testar en annan speditör, för jag har fått många grejer med batterier i utan problem. Måste säga att jag är lite förvånad över den totala frånvaron av ursäkter. Inte ett enda "vi beklagar" utan helt kort konstaterar de att de inte kan säga något om när paketet kan komma iväg och att jag borde hämta upp det själv.
 
Beställde en i måndags förra veckan direkt från deras hemsida, fick den levererad med PostNord på fredagen. En Luba 3000
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.