96 497 läst · 316 svar
96k läst
316 svar
Robotklippare utan begränsningskabel - äntligen
Bra jobbat av deras kundtjänst!
Hoppas på att nästa version av den har åtgärdat vissa av dessa problem så att den får en bättre livscykelhantering.
Hoppas på att nästa version av den har åtgärdat vissa av dessa problem så att den får en bättre livscykelhantering.
Spontant kan jag tycka att framaxelkonstruktionen ser klen ut, sett till vad den ska bära upp.
Hjul, växellåda och motor väger nog en del, släpper man ner framdelen mot marken så frestar det på grejorna.
Få slutanvändare lär göra bytet av grejorna som han nu visar i sin video. Det kräver en hel del kunskap och känsla för vad man gör imho.
Hjul, växellåda och motor väger nog en del, släpper man ner framdelen mot marken så frestar det på grejorna.
Få slutanvändare lär göra bytet av grejorna som han nu visar i sin video. Det kräver en hel del kunskap och känsla för vad man gör imho.
Han påpekade dock att de erbjöd honom att skicka in den och få den bytt av dem gratis, trots att han demonterat den själv och att det var han själv som valde att göra det, så vanliga användare behöver inte göra det så länge det finns något företag som servar dem.E etompau skrev:Spontant kan jag tycka att framaxelkonstruktionen ser klen ut, sett till vad den ska bära upp.
Hjul, växellåda och motor väger nog en del, släpper man ner framdelen mot marken så frestar det på grejorna.
Få slutanvändare lär göra bytet av grejorna som han nu visar i sin video. Det kräver en hel del kunskap och känsla för vad man gör imho.
Ja det var bra. Dock ska man inte undervärdera faktumet att han har 12 000 följare på sin YT-kanal och tidigare har höjt produkten till skyarna, det kan ev. sätta fart på företaget.Dowser4711 skrev:
Frågan är hur en ev. svensk ÅF agerar på knäckt framaxel från en privatkund?
Ja och som sagt, hur det blir när den har passerat garanti och reklamationsrätt eller om de går i putten.E etompau skrev:
Därav behovet av att se hela livscykeln när man designar en produkt.
Med tanke på hur företaget självt sköter kundtjänsten i Europa så … har upprepade gånger frågat när min maskin ska komma och de vägrar svara (antagligen för att de inte vill erkänna att de inte vet). Den ligger på en lagerhylla på Kantyxegatan 18 i Malmö, tydligen, och kommer inte därifrån. Varje gång jag frågar något tar de ett dygn på sig att svara och de undviker att svara på själva frågan. Den 18 juli skickades en del av ordern (extrablad) men den går fortfarande inte att spåra. Enligt deras info skickas det paketet med DHL men spårningslänken leder till italienska posten. Jag frågar vad som pågår och de säger "maybe it is on the way". 🥰E etompau skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 35 inlägg
@Hezzler Är du nöjd med den så här långt?H Hezzler skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 35 inlägg
Attans, hade ju hoppats att det var mindre risk med en utan kabel.H Hezzler skrev:
Stod den och laddade när åskan gick?
Hade en ladd-station som brändes för några år sedan, klipparen var ute och gick på gräsmattan tur nog.
Åskan skapade en induktion i slingans om brände anslutningarna till kortet Själva ström-kablaget var okej.
Den typen av fel slipper man ju med den här modellen, men det hjälper ju föga om det är via elnätet som åskan kommer...
Luba har en RTK antenn , som med fördel monteras högt 😁 ..... Själv kör jag alltid in klipparen innomhus när den jobbat klart och är avspolad .Dowser4711 skrev:Attans, hade ju hoppats att det var mindre risk med en utan kabel.
Stod den och laddade när åskan gick?
Hade en ladd-station som brändes för några år sedan, klipparen var ute och gick på gräsmattan tur nog.
Åskan skapade en induktion i slingans om brände anslutningarna till kortet Själva ström-kablaget var okej.
Den typen av fel slipper man ju med den här modellen, men det hjälper ju föga om det är via elnätet som åskan kommer...
Ja den stod på laddning.Dowser4711 skrev:Attans, hade ju hoppats att det var mindre risk med en utan kabel.
Stod den och laddade när åskan gick?
Hade en ladd-station som brändes för några år sedan, klipparen var ute och gick på gräsmattan tur nog.
Åskan skapade en induktion i slingans om brände anslutningarna till kortet Själva ström-kablaget var okej.
Den typen av fel slipper man ju med den här modellen, men det hjälper ju föga om det är via elnätet som åskan kommer...
Tja, slår blixten ned så nära så spelar det inte någon överdriven roll om det är i RTK-antennen eller huset den träffar först. Gräsklipparen är nog ett mindre problem.Tomture61 skrev:
Har någon fått en Luba levererad nyligen? Min har nu legat på ett lager i Malmö sedan den 24 juli och det senaste beskedet är att deras logistikavdelning inte vet när de kommer att kunna bereda det pappersarbete som krävs för att GLS ska lämna över paketet till Schenker, eller kanske för att Schenker ska ta emot det. De föreslår i vår senaste skriftväxling att jag kör och hämtar paketet själv på terminalen i Malmö, vilket är i alla fall 12 timmars körning fram och tillbaka. Osäker på varför detta blivit ett problem just nu med mitt paket och varför det inte verkar gå att lösa det. Har föreslagit att de testar en annan speditör, för jag har fått många grejer med batterier i utan problem. Måste säga att jag är lite förvånad över den totala frånvaron av ursäkter. Inte ett enda "vi beklagar" utan helt kort konstaterar de att de inte kan säga något om när paketet kan komma iväg och att jag borde hämta upp det själv.