Skivmaterialet på väggarna såg ut som typ frigolit!

T
danielandersson skrev:
Är det såna där grönaktiga spånskivor på golvet eller är det vanliga, ser inte riktigt.

Hörde att man skulle ha de grönaktiga numera men är inte hundra på reglerna.
Finns inga gällande regler på att man måste använda fukttröga spånskivor!

tank77 skrev:
Finns inga gällande regler på att man måste använda fukttröga spånskivor!
Så jag har precis lagt in dyrspån i onödan :)

danielandersson skrev:
Så jag har precis lagt in dyrspån i onödan :)
Ja tyvärr i sådana fall har någon gett dig konstig info.

Kraven är bara att följa norm för spånskiva enligt SS-EN 312:2004. Alltså standard golvspån är fullt godkänt sålänge det är korrekt flyt på och inte tätskiktas direkt på golvspånet. Och JA jag har precis sett ett badrum från 2012 där man tätskiktat med rollat system rakt på golvspånet utan fall, monterat brunnen rakt i spånet utan kortling etc etc

Denna brunn sitter med kortlingar som tur är :)
Det kommer även självklart flytas! Om jag förstått rätt kommer tätskiktet utgöras av någon sorts gummiduk på golv och vägg som svetsas i skarvarna.

Lolle skrev:

Kraven är bara att följa norm för spånskiva enligt SS-EN 312:2004. Alltså standard golvspån är fullt godkänt sålänge det är korrekt flyt på och inte tätskiktas direkt på golvspånet. Och JA jag har precis sett ett badrum från 2012 där man tätskiktat med rollat system rakt på golvspånet utan fall, monterat brunnen rakt i spånet utan kortling etc etc
Man blir mörkrädd för alla tomtar ute på fältet men absolut inte förvånad för man ser ju s.k hantverkare med rostiga vita skåpbilar eller gamla slitna kombibilar i vartenda område när man är ute och jobbar nuförtiden...

:x

Ja, känns som att man vill ha hantverkare som jobbar enligt BKR och Säker vatten.

Lite mer bilder:

Påbörjat taksänkning:
ImageUploadedByByggahus.se1365667392.370605.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detaljbild på fönstret:
ImageUploadedByByggahus.se1365667416.469642.jpg
Skapa konto

Innertak på plats!

ImageUploadedByByggahus.se1365673853.608025.jpg
Skapa konto

T
Flyta golvet imorgon?

Osäkert om plattsättaren har tid i morgon, annars blir det på måndag.

Lolle skrev:

Varför får man inte tätskikta direkt på golvspånet? Vi kommer få våtrumsmatta inlagd direkt på golvspån... hoppas det är okej i alla fall.

Det är nog inte så mycket för tätskiktets skull som för klinkerns skull. Den måste monteras på ett "dött" material!

Lite fler bilder!

Pax-fläktens placering. Dörr samt karm skall också bytas.
ImageUploadedByByggahus.se1365697324.910044.jpg
Skapa konto

Dosor. Den översta är för golvvärmetermostaten. De två understa är lysknappar samt knapp till fläkten.
ImageUploadedByByggahus.se1365697401.326731.jpg
Skapa konto

Avlopp och vatten till tronen. Även slangar till golvvärmen syns här.
ImageUploadedByByggahus.se1365697462.010539.jpg
Skapa konto

Nu måste jag säga att de känns lite seriösare än vad första intrycket gav... men samtidigt tycker jag det drar på tiden ;)

Haha, jag håller med, det tar tid! Men som sagt, jag har fastpris och har inte bråttom!

De känns jäkligt seriösa måste jag säga. Snickaren de har anställd och gör detta jobb arbetar enbart med badrum.

Enda jag är missnöjd med är att elektrikern pajat vår tapet litegrann, se bild. Fast han är ju underentreprenör. Tänkte påpeka det nästa gång han kommer, kanske kan bjuda på en dimmer eller nåt ;)

ImageUploadedByByggahus.se1365701443.184513.jpg
Skapa konto

Det är lite fläckar samt två skador. Synd på ny tapet...

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.