35 746 läst · 195 svar
36k läst
195 svar
Rimlig offert totalrenovering av badrum?
Medlem
· Stockholms Län
· 151 inlägg
Ja tyvärr i sådana fall har någon gett dig konstig info.danielandersson skrev:
Kraven är bara att följa norm för spånskiva enligt SS-EN 312:2004. Alltså standard golvspån är fullt godkänt sålänge det är korrekt flyt på och inte tätskiktas direkt på golvspånet. Och JA jag har precis sett ett badrum från 2012 där man tätskiktat med rollat system rakt på golvspånet utan fall, monterat brunnen rakt i spånet utan kortling etc etc
Renoverare
· Skåne
· 8 525 inlägg
Man blir mörkrädd för alla tomtar ute på fältet men absolut inte förvånad för man ser ju s.k hantverkare med rostiga vita skåpbilar eller gamla slitna kombibilar i vartenda område när man är ute och jobbar nuförtiden...Lolle skrev:Ja tyvärr i sådana fall har någon gett dig konstig info.
Kraven är bara att följa norm för spånskiva enligt SS-EN 312:2004. Alltså standard golvspån är fullt godkänt sålänge det är korrekt flyt på och inte tätskiktas direkt på golvspånet. Och JA jag har precis sett ett badrum från 2012 där man tätskiktat med rollat system rakt på golvspånet utan fall, monterat brunnen rakt i spånet utan kortling etc etc
:x
Ja, känns som att man vill ha hantverkare som jobbar enligt BKR och Säker vatten.
Lite mer bilder:
Påbörjat taksänkning:
Detaljbild på fönstret:
Lite mer bilder:
Påbörjat taksänkning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detaljbild på fönstret:
Logga in
Skapa konto
Varför får man inte tätskikta direkt på golvspånet? Vi kommer få våtrumsmatta inlagd direkt på golvspån... hoppas det är okej i alla fall.Lolle skrev:Ja tyvärr i sådana fall har någon gett dig konstig info.
Lite fler bilder!
Pax-fläktens placering. Dörr samt karm skall också bytas.
Dosor. Den översta är för golvvärmetermostaten. De två understa är lysknappar samt knapp till fläkten.
Avlopp och vatten till tronen. Även slangar till golvvärmen syns här.
Pax-fläktens placering. Dörr samt karm skall också bytas.
Logga in
Skapa konto
Dosor. Den översta är för golvvärmetermostaten. De två understa är lysknappar samt knapp till fläkten.
Logga in
Skapa konto
Avlopp och vatten till tronen. Även slangar till golvvärmen syns här.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Skåne
· 8 525 inlägg
Nu måste jag säga att de känns lite seriösare än vad första intrycket gav... men samtidigt tycker jag det drar på tiden
Haha, jag håller med, det tar tid! Men som sagt, jag har fastpris och har inte bråttom!
De känns jäkligt seriösa måste jag säga. Snickaren de har anställd och gör detta jobb arbetar enbart med badrum.
Enda jag är missnöjd med är att elektrikern pajat vår tapet litegrann, se bild. Fast han är ju underentreprenör. Tänkte påpeka det nästa gång han kommer, kanske kan bjuda på en dimmer eller nåt
Det är lite fläckar samt två skador. Synd på ny tapet...
De känns jäkligt seriösa måste jag säga. Snickaren de har anställd och gör detta jobb arbetar enbart med badrum.
Enda jag är missnöjd med är att elektrikern pajat vår tapet litegrann, se bild. Fast han är ju underentreprenör. Tänkte påpeka det nästa gång han kommer, kanske kan bjuda på en dimmer eller nåt
Logga in
Skapa konto
Det är lite fläckar samt två skador. Synd på ny tapet...